Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDE765 | TÜRK HALK BİLİMİ I | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere, Türk halkbilimi çalışmaları tarihini genel hatlarını vererek Türkiye’deki halkbilimi çalışmalarının başlama neden, süreç ve gelişme evrelerini tanıtmak.
Doç. Dr. Tuğçe ERDAL
1 | Kültür kavramını tanımlayabilir |
2 | Derleme metot ve yöntemlerini uygulayabilir |
3 | Folklor ile diğer disiplinlerin ilişkisini açıklayabilir |
4 | Avrupa'da Folklor tarihini kavrayabilir |
5 | Türkiye'de folklor tarihini açıklayabilir |
6 | Avrupa ve Türkiye folklor tarihlerini değerlendirebilir |
7 | Türkiye'deki folklor ile ilgili yazılmış metinleri yorumlayabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türk halkbilimi çalışmaları tarihini genel hatları, Türkiye’deki halkbilimi çalışmalarının başlama neden, süreç ve gelişme evreleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kültür Kavramı ve Halk Kültürü Açısından Kültürün Önemi | ||
2 | Derleme Metod ve Yöntemleri, Halkbiliminin Tanımı, Önemi ve Rolü | ||
3 | Folklor- Halk Edebiyatı Münasebetleri, Halkbiliminin Diğer Bilimlerle İlişkisi | ||
4 | Avrupa Halk Edebiyatı Çalışmaları, İlk Eğilimler, Folklorun İlk Derneği, Avrupa’da Folklor Teriminin İlk Kullanımı | ||
5 | Kaynak Kişiye Yönelen İlk Dikkat: İbrahim Şinasi, Vatanın Şairi Namık Kemal | ||
6 | Türkiye’de Halkbiliminin Ayak Sesleri: “Şiir ve İnşa”, Ahmet Vefik Paşa ve “Folklor”un İlk Kullanımı | ||
7 | Ziya Gökalp ve “Halk Medeniyeti”, Köprülü ve “Yeni Bir İlim: Halkiyat”, Rıza Tevfik ve “Folklor-Folk Lore” | ||
8 | Yöntemli Çalışma Arayışları: Türk Halk Bilgisi Derneği | Yok | |
9 | Türk Ocakları: Halkbilim ve Ulusun İnşası | ||
10 | Halkbiliminin Ulusçu Yeni Yorumu: Halkevleri, Kent Dernekleri ve Turizmin Keşfi | ||
11 | Halkbiliminin Bilimsel Yükselişi ve Gözden Düşüşü: Boratav | ||
12 | Devletin Yeniden Halkbilimine İlgisi: Milli Folklor Enstitüsü | ||
13 | Halkbiliminin Üniversiteye Dönüşü: Mehmet Kaplan | ||
14 | Somut Olmayan Kültürel Miras Sözleşmesi ve Türkiye ve Genel Değerlendirme |
1. Ed.: Oğuz, M.Öcal. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay. 2007 2. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, Ankara: Geleneksel Yay. 2004 3. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 2, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 4. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 3, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 5. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 4, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 6. Oğuz, Öcal. T. D. Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Ankara: Akçağ Yay. 2000 7. Örnek, Sedat Veyis. Türk Halkbilimi, Ankara: KB. Yay. 1995 8. Azadowski, M. Sibirya’dan Bir Masal Anası, Ankara: KB. Yay. 1992
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Okuma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | ||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |