GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDE765 TÜRK HALK BİLİMİ I Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilere, Türk halkbilimi çalışmaları tarihini genel hatlarını vererek Türkiye’deki halkbilimi çalışmalarının başlama neden, süreç ve gelişme evrelerini tanıtmak.


Doç. Dr. Tuğçe ERDAL


1 Kültür kavramını tanımlayabilir
2 Derleme metot ve yöntemlerini uygulayabilir
3 Folklor ile diğer disiplinlerin ilişkisini açıklayabilir
4 Avrupa'da Folklor tarihini kavrayabilir
5 Türkiye'de folklor tarihini açıklayabilir
6 Avrupa ve Türkiye folklor tarihlerini değerlendirebilir
7 Türkiye'deki folklor ile ilgili yazılmış metinleri yorumlayabilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Türk halkbilimi çalışmaları tarihini genel hatları, Türkiye’deki halkbilimi çalışmalarının başlama neden, süreç ve gelişme evreleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kültür Kavramı ve Halk Kültürü Açısından Kültürün Önemi
2 Derleme Metod ve Yöntemleri, Halkbiliminin Tanımı, Önemi ve Rolü
3 Folklor- Halk Edebiyatı Münasebetleri, Halkbiliminin Diğer Bilimlerle İlişkisi
4 Avrupa Halk Edebiyatı Çalışmaları, İlk Eğilimler, Folklorun İlk Derneği, Avrupa’da Folklor Teriminin İlk Kullanımı
5 Kaynak Kişiye Yönelen İlk Dikkat: İbrahim Şinasi, Vatanın Şairi Namık Kemal
6 Türkiye’de Halkbiliminin Ayak Sesleri: “Şiir ve İnşa”, Ahmet Vefik Paşa ve “Folklor”un İlk Kullanımı
7 Ziya Gökalp ve “Halk Medeniyeti”, Köprülü ve “Yeni Bir İlim: Halkiyat”, Rıza Tevfik ve “Folklor-Folk Lore”
8 Yöntemli Çalışma Arayışları: Türk Halk Bilgisi Derneği Yok
9 Türk Ocakları: Halkbilim ve Ulusun İnşası
10 Halkbiliminin Ulusçu Yeni Yorumu: Halkevleri, Kent Dernekleri ve Turizmin Keşfi
11 Halkbiliminin Bilimsel Yükselişi ve Gözden Düşüşü: Boratav
12 Devletin Yeniden Halkbilimine İlgisi: Milli Folklor Enstitüsü
13 Halkbiliminin Üniversiteye Dönüşü: Mehmet Kaplan
14 Somut Olmayan Kültürel Miras Sözleşmesi ve Türkiye ve Genel Değerlendirme

1. Ed.: Oğuz, M.Öcal. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay. 2007 2. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, Ankara: Geleneksel Yay. 2004 3. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 2, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 4. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 3, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 5. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 4, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 6. Oğuz, Öcal. T. D. Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Ankara: Akçağ Yay. 2000 7. Örnek, Sedat Veyis. Türk Halkbilimi, Ankara: KB. Yay. 1995 8. Azadowski, M. Sibirya’dan Bir Masal Anası, Ankara: KB. Yay. 1992



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 1 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20
Okuma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 96

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 2 1 5 2 1 1 1 1 1 1 1 1 5 3
ÖÇ 2 5 2 1 5 5 1 4 4 2 1 1 1 1 5 3
ÖÇ 3 4 3 3 5 2 4 5 1 2 1 1 1 1 4 3
ÖÇ 4 4 3 3 5 3 4 5 1 4 3 2 1 2 4 4
ÖÇ 5 4 3 3 3 3 4 5 1 4 2 2 3 2 4 2
ÖÇ 6 5 5 5 3 5 5 3 5 4 2 3 4 3 3 4
ÖÇ 7 5 5 5 3 5 5 3 4 5 2 3 4 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek