Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDE728 | TÜRK HALK BİLİMİ II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere, Halkbilimi çalışmalarında kullanılan kuram ve yaklaşımları genel hatlarıyla verip bu yaklaşımlardan yola çıkarak Türkiye’deki halkbilimi çalışmalarını incelemek ve tanıtmak.
Doç. Dr. Tuğçe ERDAL
1 | Kuramları tanımlar |
2 | Kuramları sıralar |
3 | Metin merkezli kuramları açıklar |
4 | Bağlam merkezli kuramları açıklar |
5 | Halk edebiyatı ürünlerini kuramlara göre değerlendirir |
6 | Halk edebiyatı metinlerini kuramsal açıdan yorumlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Halkbilimi çalışmalarında metinleri incelemek amaçlı kullanılan kuram ve yöntemleri açıklamak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Tanım ve Genel Bilgiler | ||
2 | Mit, Efsane ve Masallara Yönelen İlk Dikkatler ve İlk Kuramlar | ||
3 | Fin Yöntemi, S. Thompson İndeksi Eleştireler ve Türkiye’de Durumu | ||
4 | Carl Wilhelm Von Sydow ve “Ociotype” | ||
5 | M. Parry ve A. Lord: Sözlü Anlatıda Kalıplaşmanın Keşfi | ||
6 | Lord Raglan’ın Geleneksel Kahraman Kalıbı ve Türk Destan Kahramanları | ||
7 | Yapısalcılık, Göstergebilim | ||
8 | Yapısalcılık, Rusbiçimbilimi | Yok | |
9 | V. Propp ile Masalın Biçimbilimi ve Elazığ Masalları | ||
10 | Psikoanalitik Kuram ve Carl Gustav Jung’un Arketipik Yaklaşımları | ||
11 | W. Ong ve Sonrasında Sözlü Kültür-Yazılı Kültür Tartışmaları | ||
12 | B. Malinowski’den Bascom’a İşlev Kuramı ve Türkiye’den Örnekler | ||
13 | Metinden Bağlama M. Azadowski’den Gösterimci Kurama: Anlatıcıya Yönelen Dikkat | ||
14 | Folklorun Sahtesi: Fakelore ve Genel Değerlendirme |
1. Ed.: Oğuz, M.Öcal. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay. 2007 2. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, Ankara: Geleneksel Yay. 2004 3. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 2, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 4. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 3, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 5. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 4, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 6. Oğuz, Öcal. T. D. Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Ankara: Akçağ Yay. 2000 7. Örnek, Sedat Veyis. Türk Halkbilimi, Ankara: KB. Yay. 1995 8. Azadowski, M. Sibirya’dan Bir Masal Anası, Ankara: KB. Yay. 1992
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Okuma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | ||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 |