| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| TDE728 | TÜRK HALK BİLİMİ II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere, Halkbilimi çalışmalarında kullanılan kuram ve yaklaşımları genel hatlarıyla verip bu yaklaşımlardan yola çıkarak Türkiye’deki halkbilimi çalışmalarını incelemek ve tanıtmak.
Prof. Dr. Tuğçe ERDAL
| 1 | Kuramları tanımlar |
| 2 | Kuramları sıralar |
| 3 | Metin merkezli kuramları açıklar |
| 4 | Bağlam merkezli kuramları açıklar |
| 5 | Halk edebiyatı ürünlerini kuramlara göre değerlendirir |
| 6 | Halk edebiyatı metinlerini kuramsal açıdan yorumlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Halkbilimi çalışmalarında metinleri incelemek amaçlı kullanılan kuram ve yöntemleri açıklamak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş, Tanım ve Genel Bilgiler | ||
| 2 | Mit, Efsane ve Masallara Yönelen İlk Dikkatler ve İlk Kuramlar | ||
| 3 | Fin Yöntemi, S. Thompson İndeksi Eleştireler ve Türkiye’de Durumu | ||
| 4 | Carl Wilhelm Von Sydow ve “Ociotype” | ||
| 5 | M. Parry ve A. Lord: Sözlü Anlatıda Kalıplaşmanın Keşfi | ||
| 6 | Lord Raglan’ın Geleneksel Kahraman Kalıbı ve Türk Destan Kahramanları | ||
| 7 | Yapısalcılık, Göstergebilim | ||
| 8 | Yapısalcılık, Rusbiçimbilimi | Yok | |
| 9 | V. Propp ile Masalın Biçimbilimi ve Elazığ Masalları | ||
| 10 | Psikoanalitik Kuram ve Carl Gustav Jung’un Arketipik Yaklaşımları | ||
| 11 | W. Ong ve Sonrasında Sözlü Kültür-Yazılı Kültür Tartışmaları | ||
| 12 | B. Malinowski’den Bascom’a İşlev Kuramı ve Türkiye’den Örnekler | ||
| 13 | Metinden Bağlama M. Azadowski’den Gösterimci Kurama: Anlatıcıya Yönelen Dikkat | ||
| 14 | Folklorun Sahtesi: Fakelore ve Genel Değerlendirme |
1. Ed.: Oğuz, M.Öcal. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay. 2007 2. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, Ankara: Geleneksel Yay. 2004 3. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 2, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 4. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 3, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 5. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 4, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 6. Oğuz, Öcal. T. D. Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Ankara: Akçağ Yay. 2000 7. Örnek, Sedat Veyis. Türk Halkbilimi, Ankara: KB. Yay. 1995 8. Azadowski, M. Sibirya’dan Bir Masal Anası, Ankara: KB. Yay. 1992
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Derse Katılım | 1 | 10 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
| Okuma | 1 | 10 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 96 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 2 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | ||
| ÖÇ 2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | ||
| ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 5 | ||
| ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 | ||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | ||
| ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 |