GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDE728 TÜRK HALK BİLİMİ II Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilere, Halkbilimi çalışmalarında kullanılan kuram ve yaklaşımları genel hatlarıyla verip bu yaklaşımlardan yola çıkarak Türkiye’deki halkbilimi çalışmalarını incelemek ve tanıtmak.


Doç. Dr. Tuğçe ERDAL


1 Kuramları tanımlar
2 Kuramları sıralar
3 Metin merkezli kuramları açıklar
4 Bağlam merkezli kuramları açıklar
5 Halk edebiyatı ürünlerini kuramlara göre değerlendirir
6 Halk edebiyatı metinlerini kuramsal açıdan yorumlar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Halkbilimi çalışmalarında metinleri incelemek amaçlı kullanılan kuram ve yöntemleri açıklamak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş, Tanım ve Genel Bilgiler
2 Mit, Efsane ve Masallara Yönelen İlk Dikkatler ve İlk Kuramlar
3 Fin Yöntemi, S. Thompson İndeksi Eleştireler ve Türkiye’de Durumu
4 Carl Wilhelm Von Sydow ve “Ociotype”
5 M. Parry ve A. Lord: Sözlü Anlatıda Kalıplaşmanın Keşfi
6 Lord Raglan’ın Geleneksel Kahraman Kalıbı ve Türk Destan Kahramanları
7 Yapısalcılık, Göstergebilim
8 Yapısalcılık, Rusbiçimbilimi Yok
9 V. Propp ile Masalın Biçimbilimi ve Elazığ Masalları
10 Psikoanalitik Kuram ve Carl Gustav Jung’un Arketipik Yaklaşımları
11 W. Ong ve Sonrasında Sözlü Kültür-Yazılı Kültür Tartışmaları
12 B. Malinowski’den Bascom’a İşlev Kuramı ve Türkiye’den Örnekler
13 Metinden Bağlama M. Azadowski’den Gösterimci Kurama: Anlatıcıya Yönelen Dikkat
14 Folklorun Sahtesi: Fakelore ve Genel Değerlendirme

1. Ed.: Oğuz, M.Öcal. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara: Grafiker Yay. 2007 2. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, Ankara: Geleneksel Yay. 2004 3. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 2, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 4. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 3, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 5. Yay. Haz. Oğuz, M. Öcal. Halkbiliminde Kuram. ve Yaklaşımlar 4, Ankara: Geleneksel Yay. 2005 6. Oğuz, Öcal. T. D. Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Ankara: Akçağ Yay. 2000 7. Örnek, Sedat Veyis. Türk Halkbilimi, Ankara: KB. Yay. 1995 8. Azadowski, M. Sibirya’dan Bir Masal Anası, Ankara: KB. Yay. 1992



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 1 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20
Okuma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 96

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 2 1 5 2 1 1 1 1 1 1 1 1 5 3
ÖÇ 2 5 2 1 5 5 1 4 4 2 1 1 1 1 5 3
ÖÇ 3 4 3 3 5 2 4 5 1 4 1 1 1 2 4 5
ÖÇ 4 4 3 3 5 3 4 5 1 4 2 2 1 2 4 5
ÖÇ 5 5 5 5 3 5 5 3 5 5 2 3 3 3 3 5
ÖÇ 6 5 5 5 3 5 5 3 4 5 2 3 4 3 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek