| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| TDE715 | TÜRK HİKAYESİ I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Edebi tür olarak hikâye bilgisi, Türk edebiyatında hikâyenin gelişim süreci, seçkin örnekler ve hikâye çözümleme yöntemlerinin yanında hikâye türü zevkinin yerleşmesini amaçlar.
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emin Gönen
| 1 | Öykü türünün özelliklerini kavrar. |
| 2 | Türk öykü geleneği hakkında bilgi sahibi olur. |
| 3 | Modern Türk öyküsünün tarihsel gelişimini öğrenir. |
| 4 | Tanzimat'tan günümüze öne çıkan öykücüleri tanır. |
| 5 | Örnek metinleri çözümler. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Türk öykücülüğünün tarihsel çizgisini dikkate alarak farklı dönem hikâye örnekleri üzerinden hikâye türünü tanıma ve tahlil etme yeteneğini kazandırmaktır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Sözlü kültürde ve klasik edebiyatta tahkiye | anlatım, soru cevap, tartışma, çözümleme | yok |
| 2 | Tanzimat döneminde hikâye | anlatım, yazma, soru cevap, çözümleme | yok |
| 3 | Servet-i Fünun döneminde hikâye | anlatım, yazma, soru-cevap, çözümleme | yok |
| 4 | Hüseyin Rahmi’nin hikâyeciliği | anlatım, yazma, soru-cevap, çözümleme | yok |
| 5 | Milli Edebiyat döneminde hikâye | anlatım, yazma, soru cevap, çözümleme | yok |
| 6 | Ömer Seyfettin’in hikâyeciliği | okuma, yazma, soru cevap, çözümleme | yok |
| 7 | Halit Ziya Uşaklıgil’in hikâyeciliği | okuma, yazma, soru cevap, çözümleme | yok |
| 8 | Cumhuriyet döneminde hikâye türünün gelişimi | okuma, yazma, soru-cevap, çözümleme | yok |
| 9 | Sait Faik Abasıyanık’ın öykücülüğü | okuma, yazma, soru-cevap, çözümleme | yok |
| 10 | Sabahattin Ali’nin Öykücülüğü | okuma, yazma, soru-cevap, çözümleme | yok |
| 11 | Memduh Şevket Esendal’ın Öykücülüğü | okuma, yazma, soru-cevap, çözümleme | yok |
| 12 | Refik Halit Karay’ın Öykücülüğü | okuma, yazma, soru-cevap, çözümleme | yok |
| 13 | 1950’den sonra Türk Öykücülüğünün değişim çizgisi | okuma, yazma, soru-cevap, çözümleme | yok |
| 14 | 1980 sonrası Türk öykücülüğündeki değişim çizgisi | okuma, yazma, soru-cevap, çözümleme | yok |
Feridun Andaç, Öykücünün Kitabı. İstanbul: Bilgi Yayınevi, 1999. Leyla Burcu.Dündar Edebiyat Sosyolojisi Açısından 90'larda Türk Öyküsü. Ankara: Hece Yayınları, 2016. Mehmet Kaplan. Hikâye Tahlilleri. İstanbul: Dergah Yayınları, 1997. Ömer Lekesiz Yeni Türk Edebiyatında Öykü. İstanbul: Kaknüs Yayınları, 1997. M. Kayahan Özgül "Hikâyenin Romanı". Hece Dergisi, Türk Öykücülüğü Özel Sayısı 46/47 (Ekim-Kasım 2000). İnci Enginün, Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Yeni Türk Edebiyatı; İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı; Zeynep Kerman, Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri; Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 1-2 Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikâye ve Roman; Ali İhsan Kolcu, Cumhuriyet Edebiyatı: Hikaye ve Roman.
anlatım, yazma, soru-cevap, tartışma
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Quiz | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Gösterme | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 107 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |