| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| TDE704 | TÜRKÇE KOMPOZİSYON II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Güzel konuşma ve yazma yeteneği kazandırılır.
Dr. Öğretim Üyesi Mehmet Emin GÖNEN
| 1 | Ana dili bilincini kavrar. |
| 2 | Konuşurken ve yazarken dili; en güzel, en doğru ve etkili şekilde kullanır. |
| 3 | Dili güzel, doğru ve etkili kullanan şairlerin ve yazarların örnek metinlerini inceler. |
| 4 | Dilin yapı ve işleyiş özelliklerini açıklar. |
| 5 | Teorik bilgilerin yanı sıra yazma ve konuşma denemeleri yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türk dilinin sosyal hayatımızdaki yeri ve önemi; yazılı ve sözlü anlatım kuralları, uygulamalar yoluyla açıklanır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Kompozisyonun hayattaki yeri ve önemi, dilin tanımı, dil-kültür ilişkisi | ||
| 2 | Yazılı anlatımda dilin kullanımı, yazılı anlatımın önemi, yazılı anlatım türleri | ||
| 3 | Roman, hikaye, tiyatro, senaryo, biyografi | ||
| 4 | Hatırat, deneme, eleştiri, makale, röportaj, gezi yazıları | ||
| 5 | Günlük, mektup, rapor, tutanak. | ||
| 6 | Dilekçe, özgeçmiş | ||
| 7 | Kitap, kütüphane ve sözlüklerden yararlanma | ||
| 8 | Kitap, kütüphane ve sözlüklerden yararlanma | ||
| 9 | Araştırma ve metin oluşturma yöntemleri | ||
| 10 | Ön hazırlıklar | ||
| 11 | Konunun belirlenmesi ve sınırlandırılması | ||
| 12 | Metnin oluşturulması ve uygulamalar | ||
| 13 | Metnin Oluşturulması ve Uygulamalar | ||
| 14 | Metnin Oluşturulması ve Uygulamalar |
Sakin Öner. Örneklerle Kompozisyon Sanatı, 1982, İstanbul. Aktaş, Şerif & Gündüz, Osman. Yazılı ve Sözlü Anlatım - Okuma, Dinleme, Konuşma, Yazma, Akçağ Yayınları, 2018, Ankara. Türk Dili Kitabı, Editör: Gülden Sağol Yüksekkaya, Duyap Yayınları, 2006, İstanbul.
Anlatım, yazma, soru-cevasp, tartışma
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 3 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 5 | 5 | 25 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama Sınavı | 4 | 4 | 16 |
| Tartışma | 4 | 4 | 16 |
| Seminer | 5 | 5 | 25 |
| Makale Yazma | 3 | 3 | 9 |
| Okuma | 4 | 4 | 16 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 108 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |