GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ADSL-067 SÜS TAŞLARI Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Lisans


Türkçe


Süstaşı (değerli taş) tanımı. Süstaşlarını sınıflandırma, Mineral kökenli süstaşlarının sınıflandırılmasının kimya ile ilişkisi. Türkiyede çıkartılan başlıca süstaşlarını görsel olarak inceleme. Doğal kaya ve organik malzeme kökenli süstaşları ve alt türleri. Doğal mineral kökenli süstaşları ve alt türleri. Süstaşlarını pratik tanıma yöntemleri.


Doç. Dr. Berna YAVUZ PEHLİVANLI


1 Süs taşları tanıma ve sınıflandırma konularında bilgi sahibi olmak
2 Kristalografi ve mineroloji konularında laboratuar testlerini uygulayabilmek
3 Minerolojik test tekniklerini ve donanımlarını kullanabilmek
4 Analiz sonuçlarını değerlendirip yorumlayabilmek
5 Sürekli Öğrenmenin bir zorunluluk ve yaşam biçimi olduğunu kavrama

Birinci Öğretim


Dersi her seviyeden lisans öğrencisi katılım sağlayabilir.


Yok


Süs taşları tanıma ve sınıflandırma konularında bilgi sahibi olmak, Sürekli Öğrenmenin bir zorunluluk ve yaşam biçimi olduğunu kavrama.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Jeolojiye ve gemolojiye giriş
2 Süstaşlarının kökeni ve oluşumu
3 Kristal ve mineral kimyası
4 Kristalografi-mineraloji.
5 Minerallerin fiziksel özellikleri
6 Süstaşlarının özellikleri ve onları incelemede kullanılan aletler.
7 Süstaşlarının görsel özellikleri.
8 Tanımsal gemoloji ve mineral sınıflaması
9 Doğal elementler, Süfrürler, arsenidler ve sülfotuzlar, Oksitler, hidroksitler ve halitler
10 Karbonatlar ve boratlar, Sülfatlar ve kromatlar
11 Volframatlar ve molibdatlar, Fosfatlar, arsenatlar ve vanadatlar, Nezosilikatlar, sorosilikatlar, siklosilikatlar, inosilikatlar ve fillosilikatlar, Tektosilikatlar
12 Organik ve yapay süstaşları
13 Taklit ve birleştirilmiş süstaşları
14 Final Sınavı

1. Hurlbut, C.S.Jr. and Kammerling, R.C., 1991, Gemology, Second Edition, John Wiley & Sons, Inc., USA, 336 s.. 2. Comelius, S. and Hurlbut, J.R, 1971, Dana's Manual of Mineralogy, John Wiley & Sons, New York, 579 p. 3. Cornelis, K., Cornelius, S. and Hurlbut, J.R, (1993), Manual of Mineralogy (after James D. Dana), 1971, John Wiley & Sons, Inc., 18 th Ed., New York, 681 pp. 4. Çelik, M. ve Karakaya, N., 1998, Sistematik Mineraloji, Konya, 434 sayfa 5. Dora, O., Ö., 1984, Mineraloji, Cilt I, Genel Mineraloji, Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Basımı, İzmir, 238 sayfa. 6. Read, P.G., 1999, Gemology, Second Edition, Butterworth-Heinemann, Oxford, 326 s. 7. Webster, R, 1990, Gems, Their Sources, Descriptions and Identification: Fourth Edition (revised by B.W. Anderson), Butterworths, London, 1006 s. 8. Yeniyol, M., 2004, Mineraloji, İstanbul Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Jeoloji Mühendisliği Bölümü, Dilek Ofset Matbaası, İstanbul, 324 sayfa.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Quiz için Bireysel Çalışma 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek