GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SPL732 KIRSAL ALAN PLANLAMASI Seçmeli Ders Grubu 3 5 5,00

Lisans



Kır düzeyinde plan yapabilme yeteneğini kazandırmaktır.


-


1 Köy, kır, kırsal kalkınma ve planlama kavramını tanımlayabilir.
2 Köy planlama özelliklerini ve tekniklerini açıklayabilir.
3 kırsal planlama tekniklerini uygulayabilir.
4 Gelişmekte olan ülkelerde kırsal planlamayı açıklayabilir.
5 Bölgesel ölçekte köy alanlarında planlama yapabilir.

Birinci Öğretim


-


-


Köy, kır, kırsal kalkınma kavramlar ve planlama teknikleri hakkında bilgi edinebilmedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Plan, planlama kavramları ve fiziki plan hiyerarşisinin açıklanması.
2 Plan türleri, kademeli birlik ilkesi ve planlar arası uyum ilkesinin açıklanması.
3 Ulusal kalkınma planı tanımı, nitelikleri ve kapsamının açıklanması.
4 Bölge tanımları, bölgesel gelişme kuramı ve bölge planlaması temel ilkelerinin açıklanması.
5 Bölge planının önemi ve planlamadaki yerinin tartışılması. Bölge planının özelliklerinin açıklanması.
6 Dünya’da ve Türkiye’de bölge planlama yaklaşımlarının açıklanması.
7 Bölge sınırları ve türlerinin açıklanması.
8 Türkiye’de bölge planlaması ve gelişiminin açıklanması. Bölge bilimine tarihsel gelişimde başlıca yaklaşımların açıklanması.
9 Kalkınma ve bölgesel kalkınma kavramlarının açıklanması. Değişen bölgesel gelişme politikalarının açıklanması.
10 Dünyadaki yeni ekonomik ve toplumsal gelişmelerin açıklanması ve tartışılması.
11 Bölgesel gelişme bakımında yeni sanayi odakları ve girişimcilik konularının irdelenmesi. Yeni sanayi odakları ve küresel gelişim arasındaki ilişkinin tartışılması.
12 Yeni sanayi odaklarının başarını etkileyen etmenlerin açıklanması. Yenilikçilik, buluşçuluk ve öğrenen bölge kavramlarının açıklanması.
13 Bölgesel kalkınma ajanslarının tanımı, kuruluş amaçlarının açıklanması. Türkiye’de kalkınma ajanslarının kuruluş amaçlarının açıklanması.
14 Kalkınma ajanslarının görevi ve bölgesel eşitsizlik kavramının açıklanması. Bölgesel gelişmenin aracı olarak bölge planlamanın öneminin tartışılması.

1.Tekeli, İ., (2008). Türkiye'de Bölgesizlik ve Bölge Planlama Yazıları, Tarih Vakfı Yurt Yayınları. 2.Atalık, G. (1989) Bölge Planlamasına Giriş, İstanbul: İTÜ Matbaası 3.Tutar, E. & Öztürk, N. (2010). “Türkiye'de Gerçekleştirilen Bölgesel Planlama Çalışmaları”. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 17 (1-2) 4.Aydemir, S. ve Aydemir, Ş. (2002) Avrupa Birliğinde Mekânsal Planlama ve Türkiye, İTÜ, Mimarlık Fakültesi,10. Ulusal Bölge Bilimi/Bölge Planlama Kongresi, Şehirsel ve Bölgesel Dönüşüm Bildiriler Kitabı içinde, 11-24.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 1 14
Bireysel Çalışma 2 1 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 2 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 4 40
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek