| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| SPL721 | GELENEKSEL DOKUDA FİZİKİ ÇEVRE ANLAYIŞI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Koruma amaçlı kullanma bağlamı içerisinde, günümüze ulaşmış geleneksel yapıların (yeniden) kullanılabilirlik potansiyelleri, korunması gerekli mekânsal ve mimari nitelikleri ile birlikte nasıl olması gerektiğini tartışır, örnekler üzerinden irdeler.
Doç. Dr. Serpil SAVCI
| 1 | 1. Geleneksel yapıların neden kullanılması gerektiğini irdeler ve ulusal ve uluslararası mevzuattaki kriterleri ele alır |
| 2 | 2. yapıların yeniden kullanılması yolunda gerekli analizleri uygular ve uygun işlev seçim kriterlerini belirler |
| 3 | 3. Yeniden kullanıma yönelik yöntem geliştirir |
| 4 | 4. Geleneksel yapı türlerinin mekansal özelliklerini tanır |
| 5 | 5. Koruma – kullanma dengesini tartışır |
| 6 | 6. Geleneksel bir yapıda yeni kullanım önerisi geliştirir |
| 7 | 7. Geleneksel yapıların korunması gereken değerlerini ortaya koyar |
| 8 | 8. Geleneksel bir yapıda önereceği yeni kullanımın gerektirdiği teknik detay çözümlerini tasarlar |
Birinci Öğretim
Yok
-
Geleneksel yapıların yeniden kullanılması; gereklilik, nedenler ve kriterler. Yönetm geliştirme, mekansal analizler ve uygun işlev seçme. Geleneksel yapı türleri, mekansal özellikleri ve yeni kullanım örnekleri üzerinden eleştiri. Seçilen geleneksel yapıda yeniden kullanım önerisinin geliştirilmesi.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Binaların Yeniden Kullanılmasının Nedenleri ve Kriterleri | ||
| 2 | Binaların yeniden kullanımı ile ilgili analizler | ||
| 3 | Yöntem geliştirme | ||
| 4 | Geleneksel yapılar | ||
| 5 | Geleneksel yapıların yeniden kullanımı | ||
| 6 | Ticari yapılar | ||
| 7 | Ticari yapıların yeniden kullanımı | ||
| 8 | Vize Haftası | ||
| 9 | Eğitim yapıları | ||
| 10 | Eğitim yapılarının yeniden kullanımı | ||
| 11 | Yeniden kullanım önerisi geliştirme | ||
| 12 | Geleneksel yapıların korunması | ||
| 13 | Yöntem geliştirme | ||
| 14 | Yöntem geliştirme |
Geleneksel doku, Ege yayınları
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 2 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 2 | 20 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Soru-Yanıt | 1 | 30 | 30 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 115 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 7 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 8 | 4 |