GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SPL721 GELENEKSEL DOKUDA FİZİKİ ÇEVRE ANLAYIŞI Seçmeli Ders Grubu 4 8 5,00

Lisans


Türkçe


Koruma amaçlı kullanma bağlamı içerisinde, günümüze ulaşmış geleneksel yapıların (yeniden) kullanılabilirlik potansiyelleri, korunması gerekli mekânsal ve mimari nitelikleri ile birlikte nasıl olması gerektiğini tartışır, örnekler üzerinden irdeler.


Doç. Dr. Serpil SAVCI


1 1. Geleneksel yapıların neden kullanılması gerektiğini irdeler ve ulusal ve uluslararası mevzuattaki kriterleri ele alır
2 2. yapıların yeniden kullanılması yolunda gerekli analizleri uygular ve uygun işlev seçim kriterlerini belirler
3 3. Yeniden kullanıma yönelik yöntem geliştirir
4 4. Geleneksel yapı türlerinin mekansal özelliklerini tanır
5 5. Koruma – kullanma dengesini tartışır
6 6. Geleneksel bir yapıda yeni kullanım önerisi geliştirir
7 7. Geleneksel yapıların korunması gereken değerlerini ortaya koyar
8 8. Geleneksel bir yapıda önereceği yeni kullanımın gerektirdiği teknik detay çözümlerini tasarlar

Birinci Öğretim


Yok


-


Geleneksel yapıların yeniden kullanılması; gereklilik, nedenler ve kriterler. Yönetm geliştirme, mekansal analizler ve uygun işlev seçme. Geleneksel yapı türleri, mekansal özellikleri ve yeni kullanım örnekleri üzerinden eleştiri. Seçilen geleneksel yapıda yeniden kullanım önerisinin geliştirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Binaların Yeniden Kullanılmasının Nedenleri ve Kriterleri
2 Binaların yeniden kullanımı ile ilgili analizler
3 Yöntem geliştirme
4 Geleneksel yapılar
5 Geleneksel yapıların yeniden kullanımı
6 Ticari yapılar
7 Ticari yapıların yeniden kullanımı
8 Vize Haftası
9 Eğitim yapıları
10 Eğitim yapılarının yeniden kullanımı
11 Yeniden kullanım önerisi geliştirme
12 Geleneksel yapıların korunması
13 Yöntem geliştirme
14 Yöntem geliştirme

Geleneksel doku, Ege yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 20 40
Final Sınavı 1 30 30
Soru-Yanıt 1 30 30
Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 4
ÖÇ 8 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek