| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| SPL707 | FOTOĞRAF TEKNİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Derste öğrenciler temel fotoğrafçılık bilgilerini kullanarak fotoğraf çekme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Öğr.Gör.Abdulkadir SAYLAN
| 1 | Fotografik görüntü üretim sürecinde, düşünce, üretim ve sonuç arasındaki bağın hangi ifade biçimleri aracılığıyla nasıl sağlandığını tartışır. |
| 2 | Fotoğrafın farklı kullanım alanlarına ilişkin örnek verir. |
| 3 | Fotografik öğelerin en uygun biçimde nasıl bir araya getirileceğini açıklar. |
| 4 | Temel fotoğrafçılık kavramlarını ifade eder. |
| 5 | Işık, perspektif, anlam ve derinlik ilişkisini kurar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Fotoğraf tarihi, fotoğraf makineleri (dijital ve analog), fotoğraf makine ayarları, enstantane, diyafram ISO-ASA ışık net alan derinliği, portre fotoğrafı, portfolyo hazırlama.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Fotoğrafın tanımı ve kullanım alanları. Fotoğrafın değerlendirme kriterleri. | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
| 2 | Fotoğrafın icadı | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
| 3 | Fotoğrafta kullanılan başlıca ekipmanlar. Fotoğraf makinesi, film, flaş, tripot... Fotoğraf makinesi bölümleri, objektif çeşitleri ve işlevleri | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
| 4 | ASA-ISO değerleri. Fotoğrafın film üzerindeki oluşumu. Dijital fotoğraf ile film arasındaki teknik farklar. | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
| 5 | Diyaframın tanımı. Diyafram ayarları. Net alan derinliği. | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
| 6 | Enstantane (örtücü) ayarları. Enstantane-diyafram ilişkisi. | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
| 7 | Bellek (fotoğraf depolama kapasiteleri). Dijital fotoğraf makinesinin çözünürlüğü. Beyaz dengesi. Dosya formatları. | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
| 8 | Kelvin değerlerini tanımlama. | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
| 9 | Fotoğraf çekim teknikleri. Konuya göre fotoğraf çekimi ve tekniği. | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
| 10 | Doğru çerçeve yapmak. Bakış boşlukları ve portre fotoğrafı. | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
| 11 | Portre fotoğraf uygulaması. | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
| 12 | Hareketli obje çekim teknikleri. | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
| 13 | Yakın ve uzak çekim teknikleri. | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
| 14 | Fotoğraf uygulamaları | Sunum ders anlatımı | Ders sunusu ve ders notları hazırlamak |
1. BOBAT, E. (1989) Fotoğraf Sanatı. İstanbul, İnkılap ve Aka Kitapevi. 2. CALDER, Julian &8211; GARRETT, John (1998) Her Yönüyle Fotoğrafçılık Elkitabı. 3. KANBUROĞLU, Özer (2013). A’dan Z’ye Fotoğraf. İstanbul: Say Yayıncılık.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 3 | 80 |
| Ev Ödevi | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Uygulama Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
| Proje Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
| Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
| Makale Yazma | 1 | 3 | 3 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
| Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 92 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||
| ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | |||||
| ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | ||||||||
| ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | ||||||||
| ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 |