GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEÖMB414 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Farklı engel grupları için beden eğitimi ders ortamında uygulanabilecek beden eğitimi etkinlikleri uyarlamalarının ve bedensel okur yazarlık ilkesinin öğretilmesi


Dr.Ferhat Esatbeyoğlu


1 Bu dersin sonunda öğrenci farklı engeli olan öğrenciler için beden eğitimi dersinde etkinlikleri planlar. Ayrıca, engelli öğrenciler için beden eğitimi ve sporun önemini kavrar ve farklı engelli gruplarının yapabildikleri spor dallarını ve spor sınıflamalarını öğrenir. Bunlara ek olarak öğrenci, beden eğitimi dersindeki farklı öğretim yöntemlerini öğrenir ve yardımcı araç ve gereçleri kullanmasını bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Farklı engel grupları için beden eğitimi ders ortamında uygulanabilecek beden eğitimi etkinlikleri uyarlamaları ve bedensel okur yazarlık


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtılması
2 Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor
3 Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor
4 Uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor
5 Paralimpik Sporlar
6 Paralimpik Sporlarda Sınıflama
7 Paralimpik Olmayan Sporlar
8 Paralimpik Olmayan Sporlarda Sınıflama
9 Yok
10 Yok
11 Yok
12 Yok
13 Yok
14 Yok

1. Block ME (2016). A Teacher’s Guide to Adapted Physical Education. Including Students with Disabilities in Sport and Recreation. Paul.H.Brookes.Publishing Co. 4th Edition. 2. Stidder G & Hayes S. (2013). Equity and Inclusion in Physical Education and Sport. Routledge. Second Edition. 3. Austin DR & Youngkhill L. (2013). Inclusive and Special Recreation: Opportunities for Diverse Populations to Flourish. Sagemore Publishing. Sixth Edition. 4. Auxter D, Pyfer J, Zittel, Roth K & Huettig C. (2010). Principles and Methods of Adapted Physical Education and Recreation. McGraw-Hill. Eleventh Edition. 5. Thomas N & Smith A. (2009). Disability, Sport and Society: An Introduction. Routledge. First Edition. 6. Torkildsen G & Taylor P. (2011). Torkildsen’s Leisure and Recreation Management. Routledge. Sixth Edition. 7. Smith RW, Austin DR, Kennedy DW, Youngkhill L & Hutchison, P. (2004). Inclusive and Special Recreation: Opportunities for Persons with Disabilities. Sagemore Publishing. Fifth Edition. 8. Block ME. (2007). A Teacher's Guide to Including Students with Disabilities in General Physical Education. Paul H.Brookes Publishing, Inc. Third Edition. 9. Sherrill C. (2003). Adapted Physical Activity,Recreation and Sport: Crossdiciplinary and Lifespam. McGraw-Hill. Sixth Edition. 10. Winnick J. (2011). Adapted Physical Education and Sport. Human Kinetics. Fifth Edition. 11. Davis RW. (2011). Teaching Disability Sport: A Guide for Physical Educators. Human Kinetics. Second Edition. 12. Özer DS. (2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Yayin. Dorduncu Baski. 13. International Paralympic Committee (Uluslararasi Paralimpik Komitesi), www.ipc.org 14. International Federation of Adapted Physical Activity (Uluslararasi Fiziksel Aktivite Federasyonu), http://s212474975.onlinehome.fr/Ifapa202/ 15. Turkiye Milli Paralimpik Komitesi, www.tmpk.org.tr 16. Engelli ve Yasli Hizmetleri Genel Mudurlugu, http://www.eyh.gov.tr/



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 3 3 9
Uygulama/Pratik 6 3 18
Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 99

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek