Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEÖMB414 | ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste, öğrencilerin farklılaştırılmış öğretimin ve farklılaştırılmış sınıfların özelliklerinin yanı sıra, öğrenmeyi ve bilginin kalıcılığını sağlayan süreçler hakkında bilgilendirilmeleri amaçlanmıştır. Bunlara ek olarak, öğrencilere öğretimi tüm ögeleri açısından farklılaştırma becerilerini kazandırmakta hedeflenmiştir. Öğrencilerin dersleri takip etmek ve verilen görevlerini yerine getirmek için teknolojiyi kullanmaları beklenmektedir.
Öğretim elemanı
1 | Öğretim materyallerinde farklılaştırma yapar ve bu materyali grupla paylaşır. |
2 | Farklılaştırılmış öğretim planı hazırlar ve bunu gruba açıklayarak sunar. |
3 | Bilgiyi işleme kuramına göre bilişsel süreçler ve özelliklerini tanımlar. |
4 | Bilginin kısa ve uzun süreli belleğe aktarılmasını sağlayan süreçleri (kodlama ve örgütleme) tanımlar. |
5 | Öğrenme başarısını artıran stratejileri tanımlar ve bunları ders planlarında amaçlarına uygun şekilde yer verir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Farklılaştırılmış öğretim, farklılaştırılmış sınıfların özellikleri, içerikte süreçte ve üründe farklılaştırma, farklılaştırılmış öğretim planı, bilgiyi işleme kuramı, öğrenme başarısını artıran stratejiler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Farklılaştırılmış öğretim nedir? | 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması | - |
2 | Farklılaştırılmış sınıfın özellikleri, planlama | 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması | - |
3 | Müfredatta uyarlamalar: İçerikte farklılaştırma, süreçte ve üründe farklılaştırma | 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması | - |
4 | Bilgiyi işleme kuramı: Bilişsel süreçler, özellikleri, öğrenmedeki rolleri | 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması | - |
5 | Öğrenme başarısını artıran stratejiler: Tekrar stratejileri, ilişkisel stratejiler, hatırlatıcılar, kendini düzenleme stratejileri | 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması | - |
6 | Öğrenme başarısını artıran stratejiler: Tekrar stratejileri, ilişkisel stratejiler, hatırlatıcılar, kendini düzenleme stratejileri | 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması | - |
7 | Öğrenme başarısını artıran stratejiler: Tekrar stratejileri, ilişkisel stratejiler, hatırlatıcılar, kendini düzenleme stratejileri | 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması | - |
8 | Öğrenme başarısını artıran stratejiler: Tekrar stratejileri, ilişkisel stratejiler, hatırlatıcılar, kendini düzenleme stratejileri | 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması | - |
9 | Farklılaştırılmış ders sunumu | Öğrenci sunumu | - |
10 | Farklılaştırılmış ders sunumu | Öğrenci sunumu | - |
11 | Farklılaştırılmış ders sunumu | Öğrenci sunumu | - |
12 | Farklılaştırılmış ders sunumu | Öğrenci sunumu | - |
13 | Farklılaştırılmış ders sunumu | Öğrenci sunumu | - |
14 | Farklılaştırılmış ders sunumu | Öğrenci sunumu | - |
1. Bender, W.N. (2008). Differentiating instruction for students with learning disabilities. London, UK: Corwin Press. 2. Tomlinson, C.A. (2014). Öğrenci gereksinimlerine göre farklılaştırılmış eğitim. (Çev.). İstanbul: REDHOUSE Eğitim Kitapları. (Öğrencilere ders materyali olarak önerilmiştir.) 3. Güzel Özmen, R. (Ed.).(2017) Öğrenme güçlüğü seti. Ankara: Eğiten Yayın. (1. Kitap) 4. Aydın, S. VE Atalay, T.D. (2015). Öz düzenlemeli öğrenme. Ankara: PEGEM 5. İlgili makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 3 | 4 | 12 |
Uygulama/Pratik | 6 | 3 | 18 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 |