GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEÖMB405 MİKRO ÖĞRETİM Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğretmen adayına her seferinde belirli bir nitelik veya beceriye konsantre olma fırsatı sağlayarak için sınıftaki karmaşıklığı azaltmak, belirlenen zaman diliminde öğretim sürecinin bir yönü üzerine yoğunlaşmaktır. Aday öğretmenlerin akran grubu öğrencilerden oluşan bir gruba tek konulu kısa dersler yoluyla özel öğretim becerilerini geliştirmeyi, yapıcı geribildirim vermeyi profesyonel bir denetimle sağlamaktır.


Öğretim elemanı


1 Mikro öğretim yöntemi ve uygulaması konusunda yurt içinde ve yurt dışında yapılmış araştırmaları analiz eder.
2 Öğretimi planlama ve uygulama bilgi ve becerilerini işe koşar.
3 Öğretimi planlama ve uygulama bilgi ve becerilerini işe koşar.
4 Sözel becerilerini geliştirir.
5 Öğretim yeterliklerini tekrar izleme ve test etme fırsatı bulur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin içeriğini etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; ders planı hazırlama, mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama, sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının kaydı, kayıtlardan yararlanarak dersi değerlendirme; hazırlanan etkinlikleri ve ders anlatımlarını geliştirme süreçlerinden oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Mikro öğretim ile ilgili temel kavramlar 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok
2 Mikro öğretim kapsam, yarar, kısıtlar 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok
3 Mikro öğretim ile ilgili ulusal ve uluslararası alanyazın 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok
4 Öğretmenlik meslek yeterlikleri 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok
5 Örnek sunum tasarlama 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok
6 Örnek sunum test etme 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok
7 Birinci sunumlar ve değerlendirme 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok
8 İkinci sunumlar ve değerlendirme 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok
9 Ders Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok
10 Çalışma Yapraklarının Hazılanması ve Kullanılması 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok
11 Değerlendirme ve Kayıt Tutma 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok
12 Test Hazırlama, Puanlama, Analiz 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok
13 Öğretimde Benzetimlerden Yararlanma 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok
14 Mikroöğretim Teknikleri 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması Yok

Aydın, İ. S. (2013). The effect of micro-teachıng technique on Turkish teacher candidates’ perceptions of efficacy in lesson planning, implementation, and evaluation. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43), 67-81. Babadoğan, C., Gürkan. T., (1995). “The Application of Micro Teaching Method to Inservice Training” [Hizmetiçi Eğitimde Mikro Öğretim Uygulamaları] Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, The World Conference of Teacher Education 27 Ağustos-2 Eylül, İzmir Bulut, K. (2015). Mikro öğretim tekniğinin Turkçe öğretmen adaylarının konuşma beceri ve kaygılarına etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitusu, Ankara. Chatzidimou, K. (2011). Microteaching, a ‘middle aged’ educational innovation: still in fashion? 1. The Future of Education International Conference’da sunulmuş bildiri. Milan-İtalya. Deniz, L. (1993). Mikro öğretim - öğretme becerilerini kazandırmada bir yöntem-. Marmara Üniversitesi Eğitim Fakultesi Dergisi, 5, 31-46. Erökten, S. & Durkan, N. (2009, Mayıs). Özelöğretim yöntemleri II dersinde mikro öğretim uygulamaları. I. Uluslararası Turkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale. Gerçek, C. & Özcan, Ö. (2013). Anlatım becerilerinin geliştirilmesinde mikro öğretim tekniğinin etkilerinin video dizi analizi ile incelenmesi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi (susbid), 1, 55-6 Goldwaite, D. T. (1968). A study of micro-teaching in the preservice education of science teachers. Doktora Tezi, The Ohio State University, Ohio-ABD. Görgen, İ. (2003). Mikro öğretim uygulamasının öğretmen adaylarının sınıfta ders anlatımına ilişkin görüşleri üzerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakultesi Dergisi, 24, 5663. Karadağ, R. & Akkaya, A. (2013). İlk okuma yazma öğretimi dersinde mikro öğretim uygulamalarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakultesi Dergisi (KEFAD), 14(2), 39-59. Karaman, P. (2014). Öğretmen adaylarının ölçme-değerlendirme okuryazarlıklarının belirlenmesi ve mikroöğretim yoluyla geliştirilmesi. Doktora Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitusu, Çanakkale. Kpanja, E. (2001). A study of the effectsof video taperecording in microteaching training. British Journal of Educational Technology, 32(4), 483-486. Kuçukoğlu, A., Köse, E. Taşgın, A. Yılmaz, B. Y. & Karademir, Ş. (2012). Mikro öğretim uygulamasının öğretim becerilerine etkisine ilişkin öğretmen adayı göruşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(2), 19-32. Kulahçı, Ş. G. (1994). Mikro öğretimde Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakultesi deneyimi II. değerlendirme. Eğitim ve Bilim, 18(92), 36-44.M Mellon, E. K. & Dence, J. B. (1971). Orientation for teaching assistants using videorecorded microteaching. Journal of Chemical Education, 48(10), 674-675. Mergler, A. G. & Tangen, D. (2009). Using microteaching to enhance teacher efficacy in pre-service teachers. Teaching Education 21(2), 199-210 Peker, M. (2009). The use of expanded microteaching for reducing preserviceteachers’ teaching anxiety about mathematics. Scientific Research and Essay, 4(9), 872-880. Sevim, S. (2013). Mikro öğretim uygulamasının öğretmen adayları gözuyle değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakultesi Dergisi, 21, 303-31 Yoğurtçu, K. (2009). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde “mikro öğretim tekniği”: Kırgızistan-Turkiye Manas Üniversitesi hazırlık sınıflarında karşılaştırmalı bir çalışma. Dil Dergisi, 146, 49-70.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 10 2 20
Soru-Yanıt 10 2 20
Takım/Grup Çalışması 10 2 20
Gözlem 5 2 10
Rapor 4 1 4
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4
ÖÇ 2 4 4 4
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek