Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEÖMB310 | EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, eğitimde teknoloji entegrasyonu ile ilgili kavramlar, teoriler, modeller, yaklaşımlar ve araştırma ve uygulamaya genel bir bakış sağlar. Ögrenciler, hizmet öncesi, hizmet içi, lisansüstü eğitimi alan eğitimcilerin gelişiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BIT) kullanımını keşfedeceklerdir. “Eğitiminde teknoloji entegrasyonu” hakkındaki bilginin gelişimi, a)tasarım etkinlikleriyle ögrenme, b) araştırmaları inceleme ve eleştirme fırsatları, c)ögretmen eğitimi için teknolojilerin degerlendirilmesi ve d) uygulama topluluklarına katılma yoluyla desteklenecektir.
Bölüm Öğretim Elemanı
1 | Teknoloji ve eğitiminde teknoloji kullanımı güncel sorunları analiz edebilme |
2 | Öğretmenin etkili teknoloji entegrasyonu bilgisine ilişkin yaklaşımları, modelleri ve teorileri analiz edebilme |
3 | Anket çalışmaları, tasarıma dayalı araştırma, etnografi ve eylem araştırması dahil olmak üzere etkili teknoloji entegrasyonu bilgisini incelemek için kullanılan araştırma yöntemlerini araştırabilme |
4 | Teknolojinin öğretmen eğitimi programlarına entegrasyonundaki zorluklarla başa çıkma kapasitesi geliştirebilme |
5 | Eğitim uygulamalarını teknolojiyle geliştirmeye yönelik projeler üretebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu Öğretmen eğitiminde teknoloji
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
2 | Teknolojinin öğrenme ve öğretmede kullanımı | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
3 | Öğretim Tasarımı ve Teknoloji Entegrasyonu | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
4 | Teknoloji entegrasyonu modelleri | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
5 | Sınıf içi uygulamalrda yeni modeller | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
6 | Açık ve uzaktan öğrenme | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
7 | Mobil öğrenme | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
8 | Tek. Entg. AraştırmasıLiteratür taraması çalışmasının yazılması | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
9 | Dijital mateyal geliştirme web 2.0 Dijital öyküleme ve haritalama | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
10 | Sosyal ağlar ve simülasyonlar | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
11 | Artırılmış gerçeklik Sanal gerçeklik, Oyunlaştırma, Kodlama | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
12 | Saha çalışması | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
13 | STEM ve teknoloji entegrasyonu | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
14 | Genel Tekrar | Anlatım Yöntemi Soru-cevap Yöntemi Problem Çözme Yöntemi | Yok |
Orhan,F.,AşkımKurt,A. &Bardakçı, S. (2020). Öğrenme-öğretmen sürecinde teknoloji entegrasyonu üzerine karma yazılar. PegemA Aşkım Kurt, A. (2020).Öğretim teknolojilerinin temelleri. Nobel.Dinçer, S. (2020). Öğretim Teknolojileri. Anı yayıncılık. Yanpar Yelken, T. (2019). Öğretim Teknolojileri. Anı yayıncılık. Çağıltay, K. & Göktaş, Y. (2020). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler. PegemA yayıncılık. Günüç, S. (2017). Eğitimde Teknoloji Entegrasyonunun kuramsal temelleri. Anı yayın cılık. Dinçer, S. (2020). Öğretim Teknolojileri. Anı yayıncılık. Yanpar Yelken, T. (2019). Öğretim Teknolojileri. Anı yayıncılık. Çağıltay, K. & Göktaş, Y. (2020). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler. PegemA yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 35 |
Rapor Sunma | 1 | 15 |
Makale Yazma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 3 | 3 | 9 |
Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Rapor Sunma | 3 | 3 | 9 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 3 | 2 | 6 |
Makale Yazma | 3 | 3 | 9 |
Makale Kritik Etme | 3 | 3 | 9 |
Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 99 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |