| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| BEÖAE301 | BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı; Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerinin özellikleri ve felsefeleri (spor eğitimi modeli, taktik oyun yaklaşımı, bireysel ve sosyal sorumluluk modeli, işbirlikli öğrenme modeli vb.), Öğretim modelleri arasındaki farklar, modellerin seçimi ve uygulanması özellikleri, öğretim programındaki modeller, beden eğitimi öğretiminde öğretim modellerinin kullanım örneklerini paylaşma.
Dr.Yeşim KARAÇ ÖCAL
| 1 | Beden eğitimi dersinde kullanılan öğretim modellerini tanımlayabilme |
| 2 | Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerinin önemini tartışabilme |
| 3 | Beden eğitiminde modele dayalı öğretimin avantajlarını açıklayabilme |
| 4 | Beden eğitiminde modele dayalı öğretimi uygulayabilme |
| 5 | Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerini birbirinden ayırt edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Beden eğitimi öğretim modelleri
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Beden Eğitiminde Temel Kavramlar | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
| 2 | Doğrudan Öğretim Modeli | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
| 3 | Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
| 4 | Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
| 5 | İşbirlikli Öğretim Modeli | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
| 6 | Akran Öğretimi Modeli | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
| 7 | Akran Öğretimi Modeli | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
| 8 | Spor Eğitim Modeli | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
| 9 | Spor Eğitim Modeli | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
| 10 | Taktiksel Oyun Yaklaşımı | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
| 11 | Taktiksel Oyun Yaklaşımı | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
| 12 | Araştırma Öğretim Modeli | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
| 13 | Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
| 14 | Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli | Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi | Yok |
A.Dilşad Mirzeoğlu (2017). Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara. Metzler M.W.(2011) Instructional Models for Physical Education. 3rd edition Holcomb Hathaway Publishers USA. Griffin, L. Mitchell S., Oslin J. (1997). Teaching Sports Concepts and Skills: A tactical Game Approach. Champaiggn L.Human Kinetics. USA.
Yok
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Quiz | 3 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Takım/Grup Çalışması | 4 | 5 | 20 |
| Alan Çalışması | 3 | 5 | 15 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Ev Ödevi | 3 | 5 | 15 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 100 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |