Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEÖAE301 | BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı; Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerinin özellikleri ve felsefeleri (spor eğitimi modeli, taktik oyun yaklaşımı, bireysel ve sosyal sorumluluk modeli, işbirlikli öğrenme modeli vb.), Öğretim modelleri arasındaki farklar, modellerin seçimi ve uygulanması özellikleri, öğretim programındaki modeller, beden eğitimi öğretiminde öğretim modellerinin kullanım örneklerini paylaşma.
Öğr.Gör.dr. Erol Baykan
1 | Beden eğitimi dersinde kullanılan öğretim modellerini tanımlar.; |
2 | Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerinin önemini tartışır.; |
3 | Beden eğitiminde modele dayalı öğretimin avantajlarını açıklar.; |
4 | Beden eğitiminde modele dayalı öğretimi uygular.; |
5 | Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerini birbirinden ayırt eder.; |
Birinci Öğretim
YOK
[Yok]
Beden eğitimi öğretim modelleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Beden Eğitiminde Temel Kavramlar | ||
2 | Doğrudan Öğretim Modeli | ||
3 | Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli | ||
4 | Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli | ||
5 | İşbirlikli Öğretim Modeli | ||
6 | Akran Öğretimi Modeli | ||
7 | Akran Öğretimi Modeli | ||
8 | Spor Eğitim Modeli | ||
9 | Spor Eğitim Modeli | ||
10 | Taktiksel Oyun Yaklaşımı | ||
11 | Taktiksel Oyun Yaklaşımı | ||
12 | Araştırma Öğretim Modeli | ||
13 | Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli | ||
14 | Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli |
A.Dilşad Mirzeoğlu (2017). Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara. Metzler M.W.(2011) Instructional Models for Physical Education. 3rd edition Holcomb Hathaway Publishers USA. Griffin, L. Mitchell S., Oslin J. (1997). Teaching Sports Concepts and Skills: A tactical Game Approach. Champaiggn L.Human Kinetics. USA.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 2 | 6 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 101 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |