GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEÖAE301 BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans



Bu dersin amacı; Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerinin özellikleri ve felsefeleri (spor eğitimi modeli, taktik oyun yaklaşımı, bireysel ve sosyal sorumluluk modeli, işbirlikli öğrenme modeli vb.), Öğretim modelleri arasındaki farklar, modellerin seçimi ve uygulanması özellikleri, öğretim programındaki modeller, beden eğitimi öğretiminde öğretim modellerinin kullanım örneklerini paylaşma.


Dr.Yeşim KARAÇ ÖCAL


1 Beden eğitimi dersinde kullanılan öğretim modellerini tanımlayabilme
2 Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerinin önemini tartışabilme
3 Beden eğitiminde modele dayalı öğretimin avantajlarını açıklayabilme
4 Beden eğitiminde modele dayalı öğretimi uygulayabilme
5 Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerini birbirinden ayırt edebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Beden eğitimi öğretim modelleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Beden Eğitiminde Temel Kavramlar Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok
2 Doğrudan Öğretim Modeli Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok
3 Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok
4 Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok
5 İşbirlikli Öğretim Modeli Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok
6 Akran Öğretimi Modeli Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok
7 Akran Öğretimi Modeli Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok
8 Spor Eğitim Modeli Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok
9 Spor Eğitim Modeli Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok
10 Taktiksel Oyun Yaklaşımı Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok
11 Taktiksel Oyun Yaklaşımı Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok
12 Araştırma Öğretim Modeli Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok
13 Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok
14 Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli Anlatım Yöntemi-Soru-cevap Yöntemi Yok

A.Dilşad Mirzeoğlu (2017). Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara. Metzler M.W.(2011) Instructional Models for Physical Education. 3rd edition Holcomb Hathaway Publishers USA. Griffin, L. Mitchell S., Oslin J. (1997). Teaching Sports Concepts and Skills: A tactical Game Approach. Champaiggn L.Human Kinetics. USA.


Yok


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 3 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 4 5 20
Alan Çalışması 3 5 15
Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 1 1 1 3 3 1 3 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 3 4 1 1 1 3 3 1 3 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 3 4 1 1 1 3 3 1 3 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 3 5 1 1 1 3 3 1 4 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 3 4 1 1 1 3 3 1 4 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek