GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BEÖ210 RİTİM EĞİTİMİ VE DANS Ders 2 4 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Ritim ve sporda ritim hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarının sağlanması, dünya danslarının tarihçesi ve genel özelliklerini tanımlanması, yarışma kurallarını sınıflayabilme, temel ritim öğelerini yapabilme, kareografi oluşturma ve dansa özgü çalışma ve dansa yönelik temel antrenman yöntemlerini öğrenmektir.


Öğretim Görevlisi Gülşah SEDEF


1 Tarihte ritim ve dansın gelişimini sorgulayabilecek
2 Dans öğretiminde nota bilgisi, ölçüler ve sözlü ritim bilgisinin değerini irdeleyebilecektir.
3 Hareket kavramlarını ritim ve dans programları içerisinde kullanabilecektir
4 Yürüme, koşma gibi lokomotor hareketlerini istenilen nitelikte yapar
5 Müziğin türüne göre hareket becerilerini dans kompozisyonları hazırlayabilecektir

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Ritim sayarak müzik dinleme, farklı dans türlerini bilme ve uygulama, nota ve ölçü bilgilerinin verilmesi, dans edebilme ve kareografi oluşturabilme


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ritim ve dans tanımlarının yapılması, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması.Çeşitli adım formlarının çalışılması. Ritim ve dans tanımlarının yapılması, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması.Çeşitli adım formlarının çalışılması.
2 Nota ve ölçü bilgilerinin verilmesi.tam nota, yarım nota ve çeyrek notanın analizi,temponun tanımlanması, tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formlarının çalışılması. Nota ve ölçü bilgilerinin verilmesi.tam nota, yarım nota ve çeyrek notanın analizi,temponun tanımlanması, tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formlarının çalışılması.
3 Yön değiştirerek yürüyüşler, müziğe göre hareket çalışmaları, çeşitli adım formlarının kullanılması, temel dans pozisyonlarından kol pozisyonlarının çalışılması. Yön değiştirerek yürüyüşler, müziğe göre hareket çalışmaları, çeşitli adım formlarının kullanılması, temel dans pozisyonlarından kol pozisyonlarının çalışılması.
4 Müziğe uygun adımlamalarla kol pozisyonlarının çalışılması. kol dalgalanmaları ve fırçalama hareketlerinin çalışılması.dansa uygun müzik seçimi hakkında bilgi verilmesi Müziğe uygun adımlamalarla kol pozisyonlarının çalışılması. kol dalgalanmaları ve fırçalama hareketlerinin çalışılması.dansa uygun müzik seçimi hakkında bilgi verilmesi
5 Galop, hoplama,tay hareketlerinin yer katederek çalışılması.Hamleler,esnetmeler ve bu hareketlerin çeşitli adım formlarında uygulanması. Galop, hoplama,tay hareketlerinin yer katederek çalışılması.Hamleler,esnetmeler ve bu hareketlerin çeşitli adım formlarında uygulanması.
6 Sıçrama ve atlamalar, dönüşlerin öğretilmesi. ara adımlamalarla sıçrama ve dönüşlerin birleştirilmesi. Sıçrama ve atlamalar, dönüşlerin öğretilmesi. ara adımlamalarla sıçrama ve dönüşlerin birleştirilmesi.
7 Öğrenilen temel hareketlerin bağlantı hareketleri kullanılarak çalışılması.Çeşitli başlangıç pozları. Öğrenilen temel hareketlerin bağlantı hareketleri kullanılarak çalışılması.Çeşitli başlangıç pozları.
8 Vals adımlaması ve farklı yönlere dönüşler kullanılarak yer katetme çalışmaları.Değişik bağlantı hareketlerinin çalışılması. ferdi olarak kompozisyon hazırlama. Vals adımlaması ve farklı yönlere dönüşler kullanılarak yer katetme çalışmaları.Değişik bağlantı hareketlerinin çalışılması. ferdi olarak kompozisyon hazırlama.
9 Vals adımlaması ve farklı yönlere dönüşler kullanılarak yer katetme çalışmaları.Değişik bağlantı hareketlerinin çalışılması. ferdi olarak kompozisyon hazırlama. Vals adımlaması ve farklı yönlere dönüşler kullanılarak yer katetme çalışmaları.Değişik bağlantı hareketlerinin çalışılması. ferdi olarak kompozisyon hazırlama.
10 Step ile ısınma, barda ayak, kol pozisyonlarının çalışılması, çeşitli başlangıç ve bitiriş pozları.Yer hareketleri ve diziliş şekillerinin gösterilmesi. Step ile ısınma, barda ayak, kol pozisyonlarının çalışılması, çeşitli başlangıç ve bitiriş pozları.Yer hareketleri ve diziliş şekillerinin gösterilmesi.
11 Grupla kompozisyon oluşturma ve eksikliklerinin düzeltilerek çalışılması. Grupla kompozisyon oluşturma ve eksikliklerinin düzeltilerek çalışılması.
12 Çeşitli diziliş şekillerinin gösterilmesi ve grup olarak kompozisyon çalışması Çeşitli diziliş şekillerinin gösterilmesi ve grup olarak kompozisyon çalışması
13 Müzik eşliğinde grupla birlikte kareografi oluşturma Müzik eşliğinde grupla birlikte kareografi oluşturma
14 Müzik eşliğinde grupla birlikte kareografi oluşturma Müzik eşliğinde grupla birlikte kareografi oluşturma

Blais M. (2004). Latin Dance Study Guide. Creative Commons Attribution. Cohan R.P. (1995). Modern Dance in Germany and The United States. Routledge Publishing. U.S.A. Emmett G. P. (2006). Hip Hop Culture. Abc-Clio, Inc. U.S.A Kringelbach H.N., Skinner J. (2012). Dancing Cultures, Globalization, Tourism and Identity in the Anthropology of Dance. Berghahn Books. England. Sutton V.J. (2002). Dance Writing Shorthand for Modern & Jazz Dance. The Sutton Movement Writing Press. U.S.A.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Takım/Grup Çalışması 3 6 18
Beyin Fırtınası 5 2 10
Bireysel Çalışma 7 3 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 4 32
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 4 40
Okuma 4 2 8
Toplam İş Yükü (saat) 129

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 1
ÖÇ 3 1
ÖÇ 4 1 1 1
ÖÇ 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek