Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEÖ207 | BEDEN EĞİTİMİ-SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Konu alanında öğretim yöntemleri, öğretim ve konu alanına, genel öğretim metotlarının uygulanması, bir görüş kritik noktası ile konu alanında kitapların incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi süreçleri.
bölüm öğretim üyesi
1 | "Beden eğitimi ve spor öğretim programını anlar ve ders kitaplarını değerlendirir." |
2 | "Beden eğitimi ve spor dersinde kullanacağı farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular." |
3 | "Uygulamada sınıfın seviyesine ve hazır bulunuşluklarına uygun ders planı hazırlar ve uygular." |
4 | "Öğretmen adayı olarak mesleğiyle ilgili mevzuat, yönetmelik ve yönergeleri bilir." |
5 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder. |
6 | Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır. |
7 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
8 | Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
yok
Genel öğretim metotlarının uygulanması, bir görüş kritik noktası ile konu alanında kitapların incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi süreçleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yapılandırmacı Öğretim Programının Yapısı, Hedefleri, Kazanımlar, Etkinlikler Ve Değerlendirme | ||
2 | Öğrenme Öğretme Stratejileri, Sunuş Yoluyla Öğrenme, Buluş Yoluyla Öğrenme, Araştırma Yoluyla Öğrenme, İşbirliğine Dayalı Öğrenme | ||
3 | Milli Eğitimin Temel İlkeleri | ||
4 | Komut Yöntemi; Yöntemin Yapısı, Hedefleri, Hazırlık, Uygulama Ve Değerlendirme Bölümlerinde Öğretmen Ve Öğrencinin Görevleri, ,Uygulamada Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Ders Planı İle Örnek Uygulamalar | ||
5 | Eşli Çalışma Yöntemi; Yöntemin Yapısı, Hedefleri, Hazırlık, Uygulama Ve Değerlendirme Bölümlerinde Öğretmen Ve Öğrencinin Görevleri, ,Uygulamada Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar,Ders Planı İle Örnek Uygulamalar | ||
6 | Kendini Değerlendirme Yöntemi; Yöntemin Yapısı, Hedefleri, Hazırlık, Uygulama Ve Değerlendirme Bölümlerinde Öğretmen Ve Öğrencinin Görevleri, 0Uygulamada Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Ders Planı İle Örnek Uygulamalar | ||
7 | Kendini Değerlendirme Yöntemi; Yöntemin Yapısı, Hedefleri, Hazırlık, Uygulama Ve Değerlendirme Bölümlerinde Öğretmen Ve Öğrencinin Görevleri, 0Uygulamada Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Ders Planı İle Örnek Uygulamalar | ||
8 | "Ara Sınav" | ||
9 | Katılım Yöntemi; Yöntemin Yapısı, Hedefleri, Hazırlık, Uygulama Ve Değerlendirme Bölümlerinde Öğretmen Ve Öğrencinin Görevleri, 0Uygulamada Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Ders Planı İle Örnek Uygulamalar | ||
10 | İlk ve Orta öğretim Okullarında Uygulama Çalışmaları | ||
11 | İlk ve Orta öğretim Okullarında Uygulama Çalışmaları | ||
12 | Yönlendirilmiş Buluş Yöntemi; Yöntemin Yapısı, Hedefleri, Hazırlık, Uygulama Ve Değerlendirme Bölümlerinde Öğretmen Ve Öğrencinin Görevleri, Uygulamada Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Ders Planı İle Örnek Uygulamalar | ||
13 | İlk ve Orta öğretim Okullarında Uygulama Çalışmaları | ||
14 | İlk ve Orta öğretim Okullarında Uygulama Çalışmaları |
"Gıyasettin Demirhan,(2006)i, Spor Eğitiminin Temelleri,Ankara Hİggİngs, M., (2006), Elementary Physical Education, Curriculum Guide For Today’s PE Teachers, Publish America Mosston, M., Ashworth, S.,(2000)Çev:Demirhan,G.,Beden Eğitimi Öğretimi, Bağırgan yayımevi, Ankara Mürrüvet, Bilen,(1993), Plandan Uygulamaya, Takav matbaacılık, Ankara Rink E.J.,(1998),Teaching Physical Education in Learning, Mc-Graw Hill Book Company Schiemer, S., (2000), Assesment Strategies for Elementary Physical Education, Human Kinetics Türkiye de İlköğretim Okulları 4 ve 5. Sınıflarda Spor Kültürü ve olimpik Eğitim Klavuzu, TMOK Yayını, 2004"
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Uygulama/Pratik | 1 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Sınavı | 6 | 2 | 12 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 79 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |