Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FTR740 | BALNEOTERAPİ VE TERMAL REHABİLİTASYON | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Kaplıca ve Talassoterapi uygulamalarını, balneoterapi yöntemlerini, SPA-Wellness uygulamalarını, termomineral suları, peloidleri ve bunların değişik uygulama yöntemlerini, kullanıldığı ve kullanılmadığı hastalıkları öğrenerek çalışma alanındaki hastayı değerlendirip balneoloji açısından gereksinimlerini belirleyerek, problem çözebilme ve karar verme becerisini geliştirme, fizyoterapi alanındaki uygulamalar için gerekli olan teknikleri seçebilme, için gerekli öğrenme becerisi kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Tuğba DERE
1 | Balneoloji yöntemlerini bilir. |
2 | Kaplıca tıbbını bilir. |
3 | Balneoterapinin endikasyon ve kontraendikasyonları bilir. |
4 | Balneoterapiyi seçilmiş hasta gruplarında uygulayabilir. |
5 | Seçilmiş hasta grubuna uygun su içi egzersiz uygulaması yaptırabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Balneolojik kaynaklar ve tıpta kullanım amaçları, doz ve yöntemler, birlikte uygulanabilecek ek tedaviler ve SPA Wellness konusunda bilgilendirme, bunların yanında tedavi ortamlarının iklimsel özellikleri ve özel bir yeri olan deniz suyu ve ortamı tanıtılmaktadır. Derslerde ağırlıklı olarak, balneolojik sular, farklı özellikleri olan suların etkileri, kullanım özellikleri, peloidler, çeşitleri, terapötik etkileri ve tedavide değerlendirme yöntemleri, deniz suyu ve deniz ortamı ayrıca diğer doğal tedavi ortamlarının biyoiklimsel özellikleri tanımlanmakta. Başta romatizmal hastalıklar olmak üzere kaplıca tedavisinin amacı ve etki mekanizması ve suyun farklı uygulama yöntemlerini içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, amaç ve Öğrenim hedefleri | ||
2 | Kaplıca Tıbbı ve kaplıca tedavisine giriş | ||
3 | Balneoterapi yöntemleri | ||
4 | Balneoterapi yöntemleri | ||
5 | Termomineral su banyosunun etki mekanizmaları | ||
6 | Kükürtlü, radonlu ve karbondioksitli sular ve Sülfatlı ve bikarbonatlı sular | ||
7 | İçme kürleri | ||
8 | İçme kürleri | ||
9 | Peloidoterapi | ||
10 | Peloidoterapi | ||
11 | Romatizmal hastalıklarda kaplıca tedavisi | ||
12 | Türkiye’de balneoterapi | ||
13 | Yaşlılıkta balneoterapi ve kaplıca tedavisi | ||
14 | Genel tekrar |
Karagülle M Z, Karagülle M, Doğan M B: Türkiye Termal SPA Sağlık rehberi, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 2011. ISBN978-975-720-830-6 Karagülle M.;Tıbbi Ekoloji ve Hidroklimatoloji; Nobel Tıp Kitap Evleri; İstanbul, 2013. ISBN 978-605-86111-5-3 Karagülle MZ: Kaplıca Tedavisi, Balneoterapi ve Termal Hidroterapi, editörler: Beyazova M, Gökçe Kutsal Y., Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Cilt 1, 77: 1163-1177, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara (2011)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Hayır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 74 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |