Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FTR371 | İŞ VE UĞRAŞI TEDAVİSİ | Ders | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin iş uğraşı terapisi hakkında bilgi sahibi olmaları ve hastalıklara yönelik fonksiyon kayıpları olan bireyler için gerekli fonksiyonları kazandırabilecek adaptif yöntemler geliştirebilme ve fonksiyonel becerileri kazanabilecek uygulamaları yapabilecek becerilere sahip olmasını sağlamaktır.
Öğr. Gör. Satuk Buğrahan YİNANÇ
1 | İş ve uğraşı terapisinin amacını söyleyebilir. |
2 | Çeşitli medikal durumlarda iş ve uğraşı açısından değerlendirme yapabilir. |
3 | Fonksiyonel bozuklukları belirleyebilir ve bunlar için gerekli tedavi çözümlerini sunabilir. |
4 | Kişinin yaşamına adaptif değişiklikler katarak günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığı sağlayabilir. |
5 | Temel yardımcı cihazlar ve çevresel düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ortopedik yaralanmalar , kognitif problemler, nörolojik problemler ,doğumsal problemler gibi rahatsızlıklar neticesinde gelişen fonksiyonel problemlerin anlaşılması ve uygun tedavinin geliştirilerek uygulanması
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | İş ve uğraşı terapisine giriş | - | Anlatım, Tartışma | İş ve uğraşı terapisi hakkında temel literatür gözden geçirilmeli |
2 | Fiziksel disfonksiyon için iş ve uğraşı terapisinin temelleri | Yok | Anlatım, Soru-Cevap | Fiziksel disfonksiyon tedavisinde iş ve uğraşı terapisi yaklaşımları hakkında okuma yapılmalı |
3 | Günlük yaşam aktiviteleri için değerlendirmeler ve girişimler | Günlük yaşam aktiviteleri için uygulamalı değerlendirme çalışması | Vaka Analizi, Pratik Çalışma | Günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirme yöntemleri üzerine kısa bir okuma yapılmalı |
4 | Mobilite için değerlendirmeler ve girişimler | Mobilite değerlendirme tekniklerinin uygulanması | Anlatım, Pratik Çalışma | Mobilite değerlendirmeleri hakkında literatür taraması yapılmalı |
5 | İş değerlendirmesi ve iş programları | İş programları oluşturma ve değerlendirme simülasyonları | Grup Çalışması, Pratik Uygulama | İş değerlendirme kriterleri hakkında bilgi toplanmalı |
6 | Boş zaman aktiviteleri | Yok | Anlatım, Tartışma | Boş zaman aktivitelerinin terapideki yeri hakkında kaynaklar gözden geçirilmeli |
7 | Aktivite analizleri | Yok | Anlatım, Grup Çalışması | Aktivite analizi yöntemleri üzerine kısa bir okuma yapılmalı |
8 | İş ve uğraşı temelli ana fonksiyonel motor değerlendirmeler | Motor değerlendirme tekniklerinin uygulanması | Anlatım, Pratik Çalışma | Temel motor değerlendirme kriterleri hakkında bilgi edinilmeli |
9 | Duyunun değerlendirilmesi ve duyusal disfonksiyonların tedavisi | Duyusal değerlendirme ve tedavi tekniklerinin simülasyonu | Sunum, Pratik Çalışma | Duyusal değerlendirme yöntemleri hakkında literatür araştırması yapılmalı |
10 | Vizüel defisitlerin değerlendirmesi ve tedavisi | Görsel değerlendirme ve tedavi tekniklerinin simülasyonu | Anlatım, Vaka Analizi | Görsel defisitlerin tedavi yaklaşımları hakkında bilgi toplanmalı |
11 | Algısal disfonkaiyonların değerlendirmesi ve tedavisi | Algısal disfonksiyon değerlendirme ve tedavi tekniklerinin uygulanması | Sunum, Pratik Çalışma | Algısal disfonksiyonların tedavi yöntemleri üzerine bilgi edinilmeli |
12 | El yaralanmalarının değerlendirmesi ve tedavisi | Yok | Anlatım, Pratik Çalışma | El yaralanmaları ve tedavi yöntemleri hakkında kaynaklar gözden geçirilmeli |
13 | Motor öğrenme | Yok | Anlatım, Tartışma | Motor öğrenme süreçleri üzerine temel okuma yapılmalı |
14 | Öğrenci sunumları | Sunum | Sunum, Geri Bildirim | Sunum konularının hazırlanması |
Yıldırım, K. (2021). Uğraşı Temelli Aktivite Analizi, Hipokrat Yayınevi. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Mary Vining Radomski,2012 Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction,7.edition,Heidi McHugh Pendleton ,2012
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 67 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 |