GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FTR371 İŞ VE UĞRAŞI TEDAVİSİ Ders 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin iş uğraşı terapisi hakkında bilgi sahibi olmaları ve hastalıklara yönelik fonksiyon kayıpları olan bireyler için gerekli fonksiyonları kazandırabilecek adaptif yöntemler geliştirebilme ve fonksiyonel becerileri kazanabilecek uygulamaları yapabilecek becerilere sahip olmasını sağlamaktır.


Öğr. Gör. Satuk Buğrahan YİNANÇ


1 İş ve uğraşı terapisinin amacını söyleyebilir.
2 Çeşitli medikal durumlarda iş ve uğraşı açısından değerlendirme yapabilir.
3 Fonksiyonel bozuklukları belirleyebilir ve bunlar için gerekli tedavi çözümlerini sunabilir.
4 Kişinin yaşamına adaptif değişiklikler katarak günlük yaşam aktivitelerinde bağımsızlığı sağlayabilir.
5 Temel yardımcı cihazlar ve çevresel düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ortopedik yaralanmalar , kognitif problemler, nörolojik problemler ,doğumsal problemler gibi rahatsızlıklar neticesinde gelişen fonksiyonel problemlerin anlaşılması ve uygun tedavinin geliştirilerek uygulanması


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İş ve uğraşı terapisine giriş - Anlatım, Tartışma İş ve uğraşı terapisi hakkında temel literatür gözden geçirilmeli
2 Fiziksel disfonksiyon için iş ve uğraşı terapisinin temelleri Yok Anlatım, Soru-Cevap Fiziksel disfonksiyon tedavisinde iş ve uğraşı terapisi yaklaşımları hakkında okuma yapılmalı
3 Günlük yaşam aktiviteleri için değerlendirmeler ve girişimler Günlük yaşam aktiviteleri için uygulamalı değerlendirme çalışması Vaka Analizi, Pratik Çalışma Günlük yaşam aktivitelerinin değerlendirme yöntemleri üzerine kısa bir okuma yapılmalı
4 Mobilite için değerlendirmeler ve girişimler Mobilite değerlendirme tekniklerinin uygulanması Anlatım, Pratik Çalışma Mobilite değerlendirmeleri hakkında literatür taraması yapılmalı
5 İş değerlendirmesi ve iş programları İş programları oluşturma ve değerlendirme simülasyonları Grup Çalışması, Pratik Uygulama İş değerlendirme kriterleri hakkında bilgi toplanmalı
6 Boş zaman aktiviteleri Yok Anlatım, Tartışma Boş zaman aktivitelerinin terapideki yeri hakkında kaynaklar gözden geçirilmeli
7 Aktivite analizleri Yok Anlatım, Grup Çalışması Aktivite analizi yöntemleri üzerine kısa bir okuma yapılmalı
8 İş ve uğraşı temelli ana fonksiyonel motor değerlendirmeler Motor değerlendirme tekniklerinin uygulanması Anlatım, Pratik Çalışma Temel motor değerlendirme kriterleri hakkında bilgi edinilmeli
9 Duyunun değerlendirilmesi ve duyusal disfonksiyonların tedavisi Duyusal değerlendirme ve tedavi tekniklerinin simülasyonu Sunum, Pratik Çalışma Duyusal değerlendirme yöntemleri hakkında literatür araştırması yapılmalı
10 Vizüel defisitlerin değerlendirmesi ve tedavisi Görsel değerlendirme ve tedavi tekniklerinin simülasyonu Anlatım, Vaka Analizi Görsel defisitlerin tedavi yaklaşımları hakkında bilgi toplanmalı
11 Algısal disfonkaiyonların değerlendirmesi ve tedavisi Algısal disfonksiyon değerlendirme ve tedavi tekniklerinin uygulanması Sunum, Pratik Çalışma Algısal disfonksiyonların tedavi yöntemleri üzerine bilgi edinilmeli
12 El yaralanmalarının değerlendirmesi ve tedavisi Yok Anlatım, Pratik Çalışma El yaralanmaları ve tedavi yöntemleri hakkında kaynaklar gözden geçirilmeli
13 Motor öğrenme Yok Anlatım, Tartışma Motor öğrenme süreçleri üzerine temel okuma yapılmalı
14 Öğrenci sunumları Sunum Sunum, Geri Bildirim Sunum konularının hazırlanması

Yıldırım, K. (2021). Uğraşı Temelli Aktivite Analizi, Hipokrat Yayınevi. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Mary Vining Radomski,2012 Pedretti's Occupational Therapy: Practice Skills for Physical Dysfunction,7.edition,Heidi McHugh Pendleton ,2012



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Gösterme 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Quiz için Bireysel Çalışma 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 67

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 5 4 5 5 4 5 3 4 3 5 4 4 5
ÖÇ 2 4 4 5 4 5 3 4 4 4 5 4 3 4 5 4
ÖÇ 3 4 5 5 4 5 4 5 5 3 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 4 4 5 4 5 4 5 5 4 4 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 5 4 5 4 5 5 4 4 5 4 3 5 4 3 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek