GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FTR730 YUTMA BOZUKLUKLARINDA REHABİLİTASYON Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Yutma bozuklukları ve Rehabilitasyonu konusunda farkındalık sağlamak, öğrencilere erişkin ve çocuk popülasyonunda bir çok nedene bağlı olarak ortaya çıkan oral motor disfonksiyonları tanımak, değerlendirilebilmek ve uygun rehabilitasyon yaklaşımlarını konusunda bilgilendirmektir.


Öğr. Gör. Tuğba DERE


1 Öğrenci normal yutma fonksiyonunu ve disfonksiyonu öğrenir.
2 Yutma bozuklukları ile çalışan ekip üyelerini ve üyeler arası koordinasyonun nasıl gerçekleştiğini öğrenir.
3 Yutma bozukluğuna sahip bireyleri, tedavi ve terapiye nasıl yönlendirileceği öğrenir.
4 Yutma fonkiyonun anatomisi (ve nöroanatomisi), fizyolojisi (ve nörofizyolojisini) ve yutmanın fazlarını tanımlar.
5 Yutma bozukluklarının sınıflandırılması; mekanik ve nörojenik, yapısal kökenli yutma bozuklukları ve nedenlerini, çocuk ve yetişkinde yutma bozukluklarının değerlendirme aşamalarını ve aletsel değerlendirmelerini açıklayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders kapsamında orofasyal bölgenin anatomik, fizyolojik ve fonksiyonel özellikleri, motor gelişim evreleri, yutma disfonksiyona neden olan durumler ile bunların değerlendirilmesi, uygun fizyoterapi yöntemlerinin tartışılması, literatür incelemeye verilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması, kaynaklar ve dersin işlenmesi konusunda bilgi verme konusunda bilgi verme.
2 Yutmanın nörofziyolojik gelişimi
3 Yutma anatomisi, fizyolojisi, mekaniği
4 Yutma disfonksiyonuna neden olan durumlar ve belirtileri
5 Yutma Bozukluklarının Klinik Değerlendirmesi ve multidisipliner çalışma
6 Yutma Bozukluklarının Klinik Değerlendirmesi ve multidisipliner çalışma
7 Oral Faz Yutma Problemleri
8 Salya ve Kontrolsüz Salya
9 Farengel Faz yutma Problemleri
10 Özafagal Faz yutma problemleri
11 Yutma disfonksiyonda fizyoterapi rehabilitasyon yöntemleri
12 Yutma disfonksiyonda fizyoterapi rehabilitasyon yöntemleri
13 Yutma disfonksiyonda fizyoterapi rehabilitasyon yöntemleri
14 Final sınavı hazırlık
15 Final Sınavı

1.Logeman J A, Evaluation and treatment of swallowing disorders, 2 end edition. 1998 Proed inc. Texas. 2.Arvedson J C, Pediatric swallowing and feding,seconde edition, 2002 singular publishing, Colombia. 3. Lewis K C, Liss J M, Scortino K L,Clinical Anatomy and physiology of the Swallow mechanism, 2005, Thomson Delmar Learning publishing. 4-Hall K D, Pediatric Dysphagia reserach guide,2001 Sıngular Thomson Learning, Ilionis.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 28 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 28 28
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 76

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 5
ÖÇ 3 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek