Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FTR730 | YUTMA BOZUKLUKLARINDA REHABİLİTASYON | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Yutma bozuklukları ve Rehabilitasyonu konusunda farkındalık sağlamak, öğrencilere erişkin ve çocuk popülasyonunda bir çok nedene bağlı olarak ortaya çıkan oral motor disfonksiyonları tanımak, değerlendirilebilmek ve uygun rehabilitasyon yaklaşımlarını konusunda bilgilendirmektir.
Öğr. Gör. Tuğba DERE
1 | Öğrenci normal yutma fonksiyonunu ve disfonksiyonu öğrenir. |
2 | Yutma bozuklukları ile çalışan ekip üyelerini ve üyeler arası koordinasyonun nasıl gerçekleştiğini öğrenir. |
3 | Yutma bozukluğuna sahip bireyleri, tedavi ve terapiye nasıl yönlendirileceği öğrenir. |
4 | Yutma fonkiyonun anatomisi (ve nöroanatomisi), fizyolojisi (ve nörofizyolojisini) ve yutmanın fazlarını tanımlar. |
5 | Yutma bozukluklarının sınıflandırılması; mekanik ve nörojenik, yapısal kökenli yutma bozuklukları ve nedenlerini, çocuk ve yetişkinde yutma bozukluklarının değerlendirme aşamalarını ve aletsel değerlendirmelerini açıklayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders kapsamında orofasyal bölgenin anatomik, fizyolojik ve fonksiyonel özellikleri, motor gelişim evreleri, yutma disfonksiyona neden olan durumler ile bunların değerlendirilmesi, uygun fizyoterapi yöntemlerinin tartışılması, literatür incelemeye verilecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, kaynaklar ve dersin işlenmesi konusunda bilgi verme konusunda bilgi verme. | Anlatım | Yok |
2 | Yutmanın nörofziyolojik gelişimi | Slayt Gösterimi, Anlatım | Yok |
3 | Yutma anatomisi, fizyolojisi, mekaniği | Slayt Gösterimi, Anlatım | Yok |
4 | Yutma disfonksiyonuna neden olan durumlar ve belirtileri | Slayt Gösterimi, Anlatım | Yok |
5 | Yutma Bozukluklarının Klinik Değerlendirmesi ve multidisipliner çalışma | Slayt Gösterimi, Anlatım | Yok |
6 | Yutma Bozukluklarının Klinik Değerlendirmesi ve multidisipliner çalışma | Slayt Gösterimi, Anlatım | Yok |
7 | Oral Faz Yutma Problemleri | Slayt Gösterimi, Anlatım | Yok |
8 | Salya ve Kontrolsüz Salya | Slayt Gösterimi, Anlatım | Yok |
9 | Farengel Faz yutma Problemleri | Slayt Gösterimi, Anlatım | Yok |
10 | Özafagal Faz yutma problemleri | Slayt Gösterimi, Anlatım | Yok |
11 | Yutma disfonksiyonda fizyoterapi rehabilitasyon yöntemleri | Slayt Gösterimi, Anlatım | Yok |
12 | Yutma disfonksiyonda fizyoterapi rehabilitasyon yöntemleri | Slayt Gösterimi, Anlatım | Yok |
13 | Yutma disfonksiyonda fizyoterapi rehabilitasyon yöntemleri | Slayt Gösterimi, Anlatım, Örnek Vaka Çözümü | Yok |
14 | Final sınavı hazırlık | Slayt Gösterimi, Anlatım, Örnek Vaka Çözümü, Tartışma | Yok |
1.Logeman J A, Evaluation and treatment of swallowing disorders, 2 end edition. 1998 Proed inc. Texas. 2.Arvedson J C, Pediatric swallowing and feding,seconde edition, 2002 singular publishing, Colombia. 3. Lewis K C, Liss J M, Scortino K L,Clinical Anatomy and physiology of the Swallow mechanism, 2005, Thomson Delmar Learning publishing. 4-Hall K D, Pediatric Dysphagia reserach guide,2001 Sıngular Thomson Learning, Ilionis.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 83 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |