GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FTR725 ROMATOLOJİK REHABİLİTASYONDA KLİNİK ÇALIŞMA Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin, romatizmal hastalıklara yönelik, önceki teorik bilgi ve becerilerini klinik çalışmaya transfer edebilmesine katkıda bulunmak, vakaya özel klinik problem çözme, karar verme becerilerini geliştirmek ve bu konuda rehabilitasyon alanındaki interdisipliner çalışma tutumlarının gelişmesine katkıda bulunmaktır.


Öğr. Gör. Beyza Nur Durukan


1 Romatizmal hastalıklarda vakaya uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçer, uygular ve değerlendirme sonuçlarını analiz edebilir,
2 Bu konuyla ilgili fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özel değerlendirme yaklaşımlarıyla elde ettiği verilerle vakanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyindeki problemlerini tanımlar ve rapor eder,
3 Kısa ve uzun süreli hedefleri belirleyerek temel düzeyde fizyoterapi ve rehabilitasyon programını geliştirir, uygular ve sonuçlarını rapor eder.
4 Romatizmal hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular,
5 Romatizmal hastalıklar ünitesinin işleyişiyle ilgili prensipleri uygular

Birinci Öğretim


Yoktur


-


Romatizmal hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili poliklinik hizmetleri, ayaktan tedavi takibi ve yatan hastalara yataklı servisinde yapılan temel düzeyde uygulamaları kapsar. Klinik çalışma şeklinde düzenlenen bu ders, ilgili ünite tarafından, bir yarıyıl süresince farklı tarihlerde tekrarlanmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Klinik çalışma içeriği, amaçları, öğrenciden beklenenler, öğrenme çıktıları, öğrencinin değerlendirilmesi, ekipmanlar, kayıt tutma, ünitenin işleyişi ve prensipler ile ilgili öğrencilere bilgi aktarılması, Klinik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok
2 Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması İnterdisipliner ve multidispliner çalışma gereksinimlerinin belirlenmesi, hastaların danışmanlar eşliğinde yönlendirilmesi Klinik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok
3 Uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon programının izlenmesi Öğrencilerin klinik çalışma performansının izlenmesi Klinik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok
4 Uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon programının izlenmesi Tedavi programlarının etkinliğinin izlenmesiyle ilgili ikinci değerlendirmelerin tekrarlanması Klinik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok
5 Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması Klinik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok
6 Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması Klinik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok
7 Final Sınavı Teorik ve Pratik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok
8 Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması Klinik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok
9 Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması Klinik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok
10 Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması Klinik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok
11 Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması Klinik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok
12 Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması Klinik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok
13 Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması Klinik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok
14 Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması Klinik Uygulama Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem Yok

Unal, E. (ed.) (2015), Fizyoterapide Ağrı Yönetimi, Pelikan Kitabevi, Ankara. Unal, E. (ed.) (2014), Romatizmal Hastalıklarda Biyopsikoosoyal Model: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı, Pelikan Kitabevi, Ankara. Romatoloji Vaka Derlemeleri-I.Ed. Prof. Dr. Mehmet Sayarlıoğlu. RAED, 2011. Rheumatology-Evidence Based Practice for Physiotherapists and Occupational Therapists. Ed. Krysia Dziedzic, Alison Hammond. Elsevier, 2010



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Örnek Vaka İncelemesi 1 20
Sözlü Sınav 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 3 3
Uygulama/Pratik 1 1 1
Soru-Yanıt 1 2 2
Gözlem 14 1 14
Gösterme 14 5 70
Alan Çalışması 14 2 28
Örnek Vaka İncelemesi 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 8 32
Sözlü Sınav 1 1 1
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 162

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4
ÖÇ 3 5 4 5 5 5 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 4 4 5 5 5 5 5 5 4 5 4 4 5 4 4 5
ÖÇ 5 5 4 4 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek