Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FTR725 | ROMATOLOJİK REHABİLİTASYONDA KLİNİK ÇALIŞMA | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin, romatizmal hastalıklara yönelik, önceki teorik bilgi ve becerilerini klinik çalışmaya transfer edebilmesine katkıda bulunmak, vakaya özel klinik problem çözme, karar verme becerilerini geliştirmek ve bu konuda rehabilitasyon alanındaki interdisipliner çalışma tutumlarının gelişmesine katkıda bulunmaktır.
Öğr. Gör. Beyza Nur Durukan
1 | Romatizmal hastalıklarda vakaya uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçer, uygular ve değerlendirme sonuçlarını analiz edebilir, |
2 | Bu konuyla ilgili fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özel değerlendirme yaklaşımlarıyla elde ettiği verilerle vakanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyindeki problemlerini tanımlar ve rapor eder, |
3 | Kısa ve uzun süreli hedefleri belirleyerek temel düzeyde fizyoterapi ve rehabilitasyon programını geliştirir, uygular ve sonuçlarını rapor eder. |
4 | Romatizmal hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında grup çalışması interdisipliner çalışma prensiplerini uygular, |
5 | Romatizmal hastalıklar ünitesinin işleyişiyle ilgili prensipleri uygular |
Birinci Öğretim
Yoktur
-
Romatizmal hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu ile ilgili poliklinik hizmetleri, ayaktan tedavi takibi ve yatan hastalara yataklı servisinde yapılan temel düzeyde uygulamaları kapsar. Klinik çalışma şeklinde düzenlenen bu ders, ilgili ünite tarafından, bir yarıyıl süresince farklı tarihlerde tekrarlanmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Klinik çalışma içeriği, amaçları, öğrenciden beklenenler, öğrenme çıktıları, öğrencinin değerlendirilmesi, ekipmanlar, kayıt tutma, ünitenin işleyişi ve prensipler ile ilgili öğrencilere bilgi aktarılması, | Klinik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
2 | Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması İnterdisipliner ve multidispliner çalışma gereksinimlerinin belirlenmesi, hastaların danışmanlar eşliğinde yönlendirilmesi | Klinik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
3 | Uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon programının izlenmesi Öğrencilerin klinik çalışma performansının izlenmesi | Klinik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
4 | Uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon programının izlenmesi Tedavi programlarının etkinliğinin izlenmesiyle ilgili ikinci değerlendirmelerin tekrarlanması | Klinik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
5 | Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması | Klinik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
6 | Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması | Klinik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
7 | Final Sınavı | Teorik ve Pratik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
8 | Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması | Klinik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
9 | Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması | Klinik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
10 | Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması | Klinik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
11 | Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması | Klinik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
12 | Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması | Klinik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
13 | Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması | Klinik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
14 | Romatolojik Vakaya özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programının uygulanması | Klinik Uygulama | Alan Çalışması, Vaka Çalışması, Gözlem | Yok |
Unal, E. (ed.) (2015), Fizyoterapide Ağrı Yönetimi, Pelikan Kitabevi, Ankara. Unal, E. (ed.) (2014), Romatizmal Hastalıklarda Biyopsikoosoyal Model: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı, Pelikan Kitabevi, Ankara. Romatoloji Vaka Derlemeleri-I.Ed. Prof. Dr. Mehmet Sayarlıoğlu. RAED, 2011. Rheumatology-Evidence Based Practice for Physiotherapists and Occupational Therapists. Ed. Krysia Dziedzic, Alison Hammond. Elsevier, 2010
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Uygulama/Pratik | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 2 | 2 |
Gözlem | 14 | 1 | 14 |
Gösterme | 14 | 5 | 70 |
Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 162 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |