Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FTR361 | NÖROFİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR II | Ders | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
İnme ve serebral palsi gibi nörofizyolojik ve nörogelişimsel problemlerle seyreden üst motor nöron problemlerinde klinik özellikler ve hareket ve fonksiyon bozukluğunun nedenlerini açıklamak, inme ve serebral palsi rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirmeleri uygulamak.
Öğr. Gör. Tuğba DERE
1 | İnme ve serebral palsi sonrası görülen klinik özellikleri tanımlar ve tedavide kullanılan Bobath (nörogelişimsel terapi) yaklaşımıyla ilişkilendirir. |
2 | Normal hareket ve fonksiyonu tanımlar ve Bobath kapsamında inme ve serebral palside görülen hareket ve fonksiyon bozukluklarıyla karşılaştırabilir. |
3 | İnme ve serebral palside kullanılan Bobath’a yönelik ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kavrar ve uygular. |
4 | İnme ve serebral palside klinik problemleri tanımlayabilir, Bobath’a uygun klinik karar verme sürecini uygular, terapi ve rehabilitasyon programını planlar. |
5 | İnme ve serebral palside güncel Bobath yaklaşımını (nörogelişimsel tedavi) temel düzeyde uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İnme ve serebral palside klinik özellikler, nörogelişimsel (Bobath) yaklaşımların kavramsal boyutu, ölçme, değerlendirme ve terapi uygulamaları, klinik karar verme sürecinin uygulanması, rehabilitasyon uygulamalarındaki yeri, vaka çalışmaları
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Serebral Palside Bobath (Nörogelişimsel Terapi) Uygulamaları, genel giriş, dersin içeriğinin tanıtımı | Yok | ||
2 | Serebral Palside Bobath uygulamalarının klinik uygulaması hakkında bilgilendirme Farklı tipte Serebral Palsi’li çocuklar videosu ile pratik | Yok | ||
3 | Serebral Palside Değerlendirme | Yok | ||
4 | Bobath uygulama-Fasilitasyon Fasilitasyon uygulamaları | Yok | ||
5 | Çocuğa klinik tiplere göre Bobath terapi programının belirlenmesi ve uygulanması-Spastik tip Çocuğa klinik tiplere göre Bobath terapi programının belirlenmesi-Diskinetik/ataksik/hipotonik Fasilitasyon uygulamaları | Var | ||
6 | Aile Eğitimi Fasilitasyon uygulamaları | Yok | ||
7 | İnme Anatomisi & Kliniği | Yok | ||
8 | Normal ve Anormal Hareket | Yok | ||
9 | Normal ve Anormal Tonus | Yok | ||
10 | İnme Rehabilitasyonunda Motor Öğrenme Temelli Yaklaşımlar | Yok | ||
11 | İnme Rehabilitasyonunda Motor Öğrenme Temelli Yaklaşımlar | Yok | ||
12 | İnmede Değerlendirme-Gövdenin Önemi ve Bobath Kapsamında Değerlendirilmesi | Var | ||
13 | Bobath Temelli Alt Ekstremite ve Denge-Yürüme Egzersizleri | Var | ||
14 | Bobath Temelli Üst Ekstremite ve Gövde Egzersizleri | Var | ||
15 | Final Sınavı | Yok |
1. Bobath, Berta. Adult hemiplegia, evaluation and treatment. Oxford: Butterworth Heinemann, 1991. 2. Gjelsvik, Bente E. Bassøe. The Bobath concept in adult neurology. Stuttgart, New York: Thieme, c2008. 3. Pountney, Teresa E. Physiotherapy for children. Edinburgh; New York: Butterworth Heinemann/Elsevier, 2007 4. Stokes, Maria. Physical management in neurological rehabilitation. London: Mosby, 2005, c2004. 5. Meadows Linzi, Raine Sue, Lynch-Ellerington Mary, Karaduman Ayşe, Yıldırım Sibel Aksu, Yılmaz Öznur Tunca. Bobath kavramı : nörolojik rehabilitasyonda teori ve klinik uygulama. Ankara, Pelikan Kitapevi, 2012. 6. Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palside Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası) 7. Çocuklarda habilitasyon, Mintaze Kerem Günel baş ed. Hipokrat kitabevi, ISBN: 978-625-7399-17-3 8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon-2 (Pediatrik rehabilitsyon), Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz, ed. ISBN: 978-605-9160-25-4 (cilt 2) 9. Riskli Bebeklerde Gelişimsel, Erken Fizyoterapi ve Rehabilitasyon: Hacettepe Uygulamaları, Akmer Mutlu ed. Hipokrat kitabevi, ISBN: 978625739922-7
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 60 |
Proje Sunma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 99 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |