GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FTR361 NÖROFİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR II Ders 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


İnme ve serebral palsi gibi nörofizyolojik ve nörogelişimsel problemlerle seyreden üst motor nöron problemlerinde klinik özellikler ve hareket ve fonksiyon bozukluğunun nedenlerini açıklamak, inme ve serebral palsi rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirmeleri uygulamak.


Öğr. Gör. Tuğba DERE


1 İnme ve serebral palsi sonrası görülen klinik özellikleri tanımlar ve tedavide kullanılan Bobath (nörogelişimsel terapi) yaklaşımıyla ilişkilendirir.
2 Normal hareket ve fonksiyonu tanımlar ve Bobath kapsamında inme ve serebral palside görülen hareket ve fonksiyon bozukluklarıyla karşılaştırabilir.
3 İnme ve serebral palside kullanılan Bobath’a yönelik ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kavrar ve uygular.
4 İnme ve serebral palside klinik problemleri tanımlayabilir, Bobath’a uygun klinik karar verme sürecini uygular, terapi ve rehabilitasyon programını planlar.
5 İnme ve serebral palside güncel Bobath yaklaşımını (nörogelişimsel tedavi) temel düzeyde uygular.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İnme ve serebral palside klinik özellikler, nörogelişimsel (Bobath) yaklaşımların kavramsal boyutu, ölçme, değerlendirme ve terapi uygulamaları, klinik karar verme sürecinin uygulanması, rehabilitasyon uygulamalarındaki yeri, vaka çalışmaları


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Serebral Palside Bobath (Nörogelişimsel Terapi) Uygulamaları, genel giriş, dersin içeriğinin tanıtımı Var Slayt Gösterimi Yok
2 Serebral Palside Bobath uygulamalarının klinik uygulaması hakkında bilgilendirme Farklı tipte Serebral Palsi’li çocuklar videosu ile pratik Var Slayt gösterimi, pratik Yok
3 Serebral Palside Değerlendirme Var Slayt gösterimi, pratik Yok
4 Bobath uygulama-Fasilitasyon Fasilitasyon uygulamaları Var Slayt gösterimi, pratik Yok
5 Çocuğa klinik tiplere göre Bobath terapi programının belirlenmesi ve uygulanması-Spastik tip Çocuğa klinik tiplere göre Bobath terapi programının belirlenmesi-Diskinetik/ataksik/hipotonik Fasilitasyon uygulamaları Var Slayt gösterimi, pratik Yok
6 Aile Eğitimi Fasilitasyon uygulamaları Var Slayt gösterimi, pratik Yok
7 İnme Anatomisi & Kliniği Yok Slayt Gösterimi Yok
8 Normal ve Anormal Hareket Yok Slayt gösterimi Yok
9 Normal ve Anormal Tonus Yok Slayt gösterimi Yok
10 İnme Rehabilitasyonunda Motor Öğrenme Temelli Yaklaşımlar Yok
11 İnme Rehabilitasyonunda Motor Öğrenme Temelli Yaklaşımlar Var Slayt gösterimi, pratik Yok
12 İnmede Değerlendirme-Gövdenin Önemi ve Bobath Kapsamında Değerlendirilmesi Var Slayt gösterimi, pratik Yok
13 Bobath Temelli Alt Ekstremite ve Denge-Yürüme Egzersizleri Var Slayt gösterimi, pratik Yok
14 Bobath Temelli Üst Ekstremite ve Gövde Egzersizleri Var Slayt gösterimi, pratik Yok

1. Bobath, Berta. Adult hemiplegia, evaluation and treatment. Oxford: Butterworth Heinemann, 1991. 2. Gjelsvik, Bente E. Bassøe. The Bobath concept in adult neurology. Stuttgart, New York: Thieme, c2008. 3. Pountney, Teresa E. Physiotherapy for children. Edinburgh; New York: Butterworth Heinemann/Elsevier, 2007 4. Stokes, Maria. Physical management in neurological rehabilitation. London: Mosby, 2005, c2004. 5. Meadows Linzi, Raine Sue, Lynch-Ellerington Mary, Karaduman Ayşe, Yıldırım Sibel Aksu, Yılmaz Öznur Tunca. Bobath kavramı : nörolojik rehabilitasyonda teori ve klinik uygulama. Ankara, Pelikan Kitapevi, 2012. 6. Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palside Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası) 7. Çocuklarda habilitasyon, Mintaze Kerem Günel baş ed. Hipokrat kitabevi, ISBN: 978-625-7399-17-3 8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon-2 (Pediatrik rehabilitsyon), Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz, ed. ISBN: 978-605-9160-25-4 (cilt 2) 9. Riskli Bebeklerde Gelişimsel, Erken Fizyoterapi ve Rehabilitasyon: Hacettepe Uygulamaları, Akmer Mutlu ed. Hipokrat kitabevi, ISBN: 978625739922-7



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Gösterme 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Quiz için Bireysel Çalışma 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 111

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 3 2 2 2 1 1 1 1 1 5 5 2
ÖÇ 2 5 5 4 3 2 2 2 1 1 1 1 1 5 2 2
ÖÇ 3 5 5 5 5 3 2 2 1 1 1 1 1 4 3 3
ÖÇ 4 4 5 5 3 2 2 1 1 1 1 1 1 4 3 3
ÖÇ 5 4 5 5 5 3 2 2 1 1 1 1 1 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek