GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ZTE356 TARIMSAL PAZARLAMA Ders 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Tarımsal ürünlerin pazarlanmasının temel prensiplerini öğreterek, öğrencileri mesleki hayatlarına daha etkili bir şekilde hazırlamak, teknik bilgilerine pazar ve pazarlama bilgileriyle değer katmak.


Dr. Öğr. Üyesi Bekir Sıtkı ŞİRİKÇİ


1 Pazarlamanın temel ilkelerini öğrenmek
2 Pazar talebine göre üretim planı yapmayı öğrenme
3 Pazarlama araştırması planını ve uygulamasını öğrenme
4 Üreticilerin ve üreticilerin pazarlama sorunlarını nasıl anlayacağınızı ve çözeceğinizi öğrenin
5 Tarımsal Pazarlama ve Pazarlama Tekniklerini daha etkin bir şekilde yararlanır

Birinci Öğretim


-


-


Pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili bazı kavramlar, pazarlamanın ülke ekonomisi açısından önemi, tarımsal pazarlamanın tanımı ve kapsamı, tarımsal pazarlamada etkili olan faktörler, tarımsal pazarlama hizmetleri (esas hizmetler, yardımcı hizmetler), tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları ve pazarlama aşamaları, tarımsal ürünlerin pazarlanmasında yer alan aracılar ve pazarlama kuruluşları, Türkiye’de bazı tarımsal ürünlerin pazarlanmasına ilişkin uygulamalar, Türkiye’de bazı hayvansal ürünlerin pazarlanmasına ilişkin uygulamalar anlatılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama ile ilgili genel bilgiler, Pazarlamanın tanımı, Pazarlamanın amacı ve bölümleri, Pazarlama stratejilerinin temel nitelikleri, Tarımsal talep, Tarımsal arz, Devlet politikaları, Pazarlama hizmetleri, Pazar ve pazarlama araştırması, Pazarlamada yer alan kuruluşlar ve aracılar, Teknoloji ve pazarlama
2 Pazarlamayı etkileyen tarımsal faktörler, Kral Yasası, Örümcek Ağı Teoremi, Sözleşmeli çiftçilik
3 Pazarlamayı etkileyen makro ve mikro faktörler
4 Market segmentation, segmentation criteria, niche markets and marketing
5 Stratejik planlama, stratejik yönetim, misyon, vizyon, Pareto Kanunları, Stratejik iş birimi
6 Pazarlama araştırması, veri türleri, araştırma yöntemleri, pazarlama miyofisi
7 Tüketici davranışı, talep, talep türü, tüketici satın alma karar süreci, bu süreci etkileyen faktörler
8 üketici davranışı, talep, talep türü, tüketici satın alma karar süreci, bu süreci etkileyen faktörler
9 Ürün karması, ürün karması boyutu, yeni ürün geliştirme süreci
10 Ürün yaşam döngüsü ve farklılaşması
11 Fiyatlandırma, fiyatlandırma stratejileri, fiyat hesaplama, fizyolojik fiyatlandırma yöntemleri
12 Dağıtım, aracılar, seçici dağıtım, itme ve çekme stratejileri
13 İletişim modelleri, iletişimi bozan etkenler, algı, seçici algı
14 Promosyon karması, promosyonun etkileri

Gürler, A. Z., Doğan, G., & Ayyıldız, B. (2016). Her Yönüyle Pazarlama. Ankara: Minel Yayın. Güneş, T. 1989. Tarım Ürünlerinin Pazarlanması, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ders Kitabı: 45, Ankara Mucuk, İ. 1988. Pazarlama Esasları, Boyut Yayıncılık. Shepherd, GS ve GA, Futrell, 1982, Çiftlik Ürünlerini Pazarlama, Ekonomik Analiz, The Iowa State University Pres, ABD. Kotler, P. 1991. Pazarlama Yönetimi, Analiz, Planlama, Uygulama ve Kontrol, Yedinci Baskı, Prentice Hall, 756 s.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 3 39
Uygulama/Pratik 5 5 25
Soru-Yanıt 1 1 1
Ev Ödevi 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 84

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 2 4 1 4 3 4 1 2 4 5 2 5
ÖÇ 2 3 3 1 2 1 2 3 2 3 3 3 5
ÖÇ 3 2 3 3 2 2 4 2 1 3 3 2 5
ÖÇ 4 4 4 1 3 1 3 2 2 4 1 2
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek