Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SIY123 | KAMU MALİYESİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Bu ders vasıtasıyla öğrencilerin, kamu maliyesi kavramını; Kamu sektörü kuruluşlarının neler olduğu ve bu kuruluşların genel ekonomideki rollerini; Kamu gelirlerinin neler oldukları ve kamu hizmetlerinin finansmanında nasıl kullanıldıklarını; Vergilerin nasıl sınıflandırıldığını ve ilkelerini öğrenmeleri amaçlanmıştır.
-
1 | ”Kamu maliyesi” olgusunu ve diğer bilim dallarıyla ilişkisini bilir. |
2 | Kamu sektörü ile özel sektör arasındaki ayrımları yapar. |
3 | Kamu sektörünün ekonomik faaliyette bulunma nedenlerini bilir. |
4 | Kamu gelirlerinin nelerden oluştuğunu bilir. |
5 | Kamu giderlerini sınıflandırabilir. |
6 | Vergileri sınıflandırabilir ve vergileme ilkelerini bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
“Kamu Maliyesi”nin anlamı, konusu ve diğer bilim dallarıyla olan ilişkisi; Kamu sektörünün ekonomik faaliyetleri; Kamu giderleri; Kamu gelirleri; Vergilerin Sınıflandırılması; Vergileme İlkeleri ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kamu maliyesi kavramının ortaya çıkışı, tanımı ve tarihsel gelişimi | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
2 | Kamu maliyesinin diğer bilim dallarıyla olan ilişkisi ve kamu maliyesine yaklaşımlar | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
3 | Kamu ekonomisi-özel ekonomi arsındaki farklar; Kamu ekonomisinin ekonomik faaliyette bulunmasının nedenleri - Kamusal Mal ve Hizmet Üretme Zorunluluğu | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
4 | Dışsallıklar, Doğal Tekeller ve Tam Rekabet Piyasasından sapmalar | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
5 | Kamu sektörünün ekonomik faaliyette bulunmasının amaçları ve bu konudaki görüşler; Kamu kesimin özel mal ve hizmet üretimi | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
6 | Kamu giderleri, gelişimi, sınıflandırılması | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
7 | Kamu gelirlerinin türleri | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
8 | Genel vergi teorisi, vergilerin haklılığını açıklayan görüşler, verginin fonksiyonları | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
9 | Verginin tekniği ve vergilemeye ilişkin temel kavramlar | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
10 | Vergilemeye ilişkin temel kavramlar (devam); Vergilerin sınıflandırılması; Dolaylı-dolaysız; Sübjektif-objektif oluşlarına ve kaynaklarına göre vergiler | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
11 | Gelir, servet ve harcamalar üzerinden alınan vergiler | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
12 | Vergileme ilkelerinin tanımı, amacı; Klasik vergilendirme ilkeleri, modern vergilendirme ilkeleri | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
13 | Modern vergilendirme ilkeleri (Devam) | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
14 | Genel Değerlendirme | İnteraktif ders işlenecektir | Yok |
1. Osman Pehlivan,2021, Kamu Maliyesi, Celepler Matbaacılık, Trabzon
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 |