Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SNT235 | BATI SANATI I | Ders | 2 | 3 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin Orta Çağ ile Rönesans Dönemi sanat eserlerinin özellikleri, sanatsal gelişim evreleri ve üslupsal olarak krallıklar ve hanedanlıklara ait sanat eserleri arasındaki değişimi, küçük el sanatı özellikleri, malzeme-teknik gibi teknik özelikleri üzerinden kavratmak ve ilgili terminolojiyi öğrenmesini sağlamaktır.
Doç. Dr. İlkgül KAYA
1 | Erken-Geç Orta Çağ sanatı ve sanatsal evreleri hakkında bilgi sahibi olma, eserleri tanımlama, yorumlama ve çözümleme yetisi kazanır. |
2 | Romanesk sanatı ve sanatsal evreleri hakkında bilgi sahibi olma, eserleri tanımlama, yorumlama ve çözümleme yetisi kazanır. |
3 | Gotik sanatı ve sanatsal evreleri hakkında bilgi sahibi olma, eserleri tanımlama, yorumlama ve çözümleme yetisi kazanır. |
4 | İtalo-Bizanten üslup ve sanatsal evreleri hakkında bilgi sahibi olma, eserleri tanımlama, yorumlama ve çözümleme yetisi kazanır. |
5 | Rönesans sanatı ve sanatsal evreleri hakkında bilgi sahibi olma, eserleri tanımlama, yorumlama ve çözümleme yetisi kazanır. |
Birinci Öğretim
Mitoloji ve İkonografi
yok
Orta Çağ ile Rönesans Dönemi sanat eserlerinin özellikleri, sanatsal gelişim evreleri ve üslupsal olarak krallıklar ve hanedanlıklara ait sanat eserleri arasındaki değişimi, küçük el sanatı özellikleri, malzeme-teknik gibi teknik özelikleri üzerinden kavratmak ve ilgili terminoloji incelenir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Erken Orta Çağ Sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
2 | Erken Orta Çağ Sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
3 | Erken Orta Çağ Sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
4 | Erken Orta Çağ Sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
5 | Geç Orta Çağ Sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
6 | Geç Orta Çağ Sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
7 | Rönesans Dönemi sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
8 | Rönesans Dönemi sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
9 | Rönesans Dönemi sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
10 | Rönesans Dönemi sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
11 | Rönesans Dönemi sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
12 | Rönesans Dönemi sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
13 | Rönesans Dönemi sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
14 | Rönesans Dönemi sanatı | Slayt ile ders anlatımı | Okuma |
AKYÜREK, E. (1999). Orta Çağdan Yeni Çağa Felsefe ve Sanat. İstanbul. PANOFSKY, E. (1995) Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe, Kabalcı Yayınevi, İstanbul. BONY, J. (1983) French Gothic Architecture of the Twelfth and Thirteenth Centuries, Univ. of California Press. TOMAN, R. (2007) Romanesque: Architecture, Sculpture, Painting, Atlas Books. NEES, L. (2002) Early Medieval Art, Oxford University Press. SNYDER, J. (1989) Medieval Art: Painting, Sculpture, Architecture, 4th-14th Century, Univ. of Michigan.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |