GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ADSL-116 Finansal Okuryazarlık Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı, günümüz koşullarında tasarrufları verimli biçimde değerlendirebilecek olanakları fark etmeyi sağlamaktır. Bu sayede sadece bankada vadeli hesap açmanın dışında da güvenli ve yüksek getirili alternatiflerin olduğunu ve bunlara erişimin zor olmadığını göstermektir. Bu konuda hangi kaynaklardan bilgi alınabileceğini öğretmektir.


Öğr. Gör. Tülay ÖZBEK


1 Finansal okuryazarlık kavramlarını bilir.
2 Kişisel finansal planlama ve yatırımcı ilişkilerini bilir.
3 Yatırım için alternatifleri bilir.
4 Yatırımlarda riski tanır ve yönetir.
5 Sermaye piyasası kurumlarını bilir.
6 Menkul kıymet ve borsa terminolojisini bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Finansal kavramlar, bireysel ve toplumsal refah ilişkisi, finansal sistem ve kurumların işleyişi, finansal araçlar ve aracılar, bireysel bütçe ve aile bütçesi yönetimi, borç-harcama–tasarruf yatırım ilişkileri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Finansal okuryazarlık kavramı.
2 Finansal eğitim; bireysel, toplumsal refah ilişkisi.
3 Temel finansal kavramlar.
4 Finansal sistemin ve kurumların işleyişi.
5 Finansal araçlar ve aracılar.
6 Finansal sistemin işleyişi ve işlevleri.
7 Finansal sistemin işleyişi ve işlevleri.
8 Bütçe yönetimi ve borçlanma-finansal planlama.
9 Tasarruf ve yatırım ilişkisi.
10 Yatırım araçları.
11 Portföy yönetimi ve finansal risk.
12 Finansal müzakere.
13 Kredi, kredi kartı ve kullanımı.
14 Genel Değerlendirme
15 Final Sınavı

Ergün, B., Şahin, A. & Ergin, E. (2014). Finansal Okuryazarlık: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(34), 847-864. Gökmen, H. (2012). Finansal Okuryazarlık, Hiperlink Yayınları, İstanbul. Temizel, F. & Bayram, F. (2011). Finansal Okuryazarlık: Anadolu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 12(1), 73-86.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Quiz için Bireysel Çalışma 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek