Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SNT111 | YÖNTEM VE TERMİNOLOJİ | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; Öğrenciye Sanat Tarihi metodunu, temel terim ve kavramlarını detaylı bir şekilde öğretmektir.
Dr.Öğr.Üyesi Adem Sevim
1 | 1.Sanat Tarihinin temel kavram ve kuramlarını, tanımlayabilmeli. |
2 | 2.Öğrenmiş olduğu yöntem ve teknikler ile çözümleme yaparak ders kapsamındaki edinimlerini verilen ödevlerde uygulayabilmeli. |
3 | 3.Sanat Tarihi kapsamında tanımlanan farklı dönem ve malzemelerden konu belirleyerek, belirlenen konuda tipoloji yapabilmeli. |
4 | 4.Sanat Tarihi kapsamında tanımlanan farklı dönem ve malzemelerden konu belirleyerek, belirlenen konuyu katalog yöntemiyle tanımlayabilmeli. |
5 | Sanat Tarihi Eğitimi boyunca ve daha sonrasında farklı konularda kendisine verilen ödev, rapor, seminer ve tez çalışmalarını biçim ve içerik açısından detaylı bir şekilde hazırlayabilmeli. |
6 | Alanındaki bilgileri içeren ders kitapları ve diğer kaynaklarla desteklenen bilgilere sahip olma, sahip olduğu bu bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, edindiği bilgiyi alanında kullanabilme.Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanı ile ilgili belgeleme, restitüsyon ve restorasyon yöntemlerini uygulayabilme, plan, kesit, izdüşümü gibi çizim tekniklerini kullanarak çizim yapabilme. Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak kendini sürekli olarak yenileyebilme. |
7 | Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak sanat eserini tanımlayabilme,. |
8 | Bir eserin öz niteliklerinden yola çıkarak dönemin genel özelliklerini ayırt edebilme ve farklı eserler arasında bağlantı kurabilme.Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik yöntemleri bilme ve uygulayabilme. Çeşitli coğrafyaların uygarlık ve kültürleri arasında bağlantı kurabilme. Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi geliştirebilme. İslami dönem Türk sanatının ortaya koyduğu kültürel mirası öğrenme, tanıma ve tanıtma yeteneği kazandırabilme. Sanat Tarihinin temel kavram ve kuramlarını, tanımlayabilmeli |
9 | Bilimsel düşünme becerisi kazanarak analitik düşünebilme.Tarih öncesi devirler dahil, Orta ve yeni çağlar boyunca Avrupa’daki mimari, resim ve heykel konularında bilgilendirme ve değişen üslupları tanıyabilme yeteneği kazandırabilme. Mimari, seramik, halı-kilim vb. dokumalar, minyatür, hat, çini, maden, resim, heykel, kalem işi, sikke ve vb. başlıca Sanat Tarihi konularında bilgilendirebilme. Sanat Tarihi alanında kültürel mirasın evrenselliğine inanarak kültürlere ve değerlere eşit mesafede olabilme. Saha çalışmalarında Sanat Tarihi yöntem ve teknikleri ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. Günümüzde karşılaşılan problemlerden yola çıkarak geçmiş ve bugün arasında bağlantı kurup, geleceğe dair çıkarımlarda bulunabilme. |
10 | Analiz ve yorum yapabilme.Kütüphane, arşiv, internet gibi kaynaklardan yararlanma biçimini öğrenme ve alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1.Sanat Tarihinin temel kavram ve kuramlarını, tanımlayabilmeli. 2.Öğrenmiş olduğu yöntem ve teknikler ile çözümleme yaparak ders kapsamındaki edinimlerini verilen ödevlerde uygulayabilmeli. 3.Sanat Tarihi kapsamında tanımlanan farklı dönem ve malzemelerden konu belirleyerek, belirlenen konuda tipoloji yapabilmeli. 4.Sanat Tarihi kapsamında tanımlanan farklı dönem ve malzemelerden konu belirleyerek, belirlenen konuyu katalog yöntemiyle tanımlayabilmeli. 5.Sanat Tarihi Eğitimi boyunca ve daha sonrasında farklı konularda kendisine verilen ödev, rapor, seminer ve tez çalışmalarını biçim ve içerik açısından detaylı bir şekilde hazırlayabilmeli.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Anadolunun Erken Dönem Yerleşimleri,Antik Dönem Tapınak plan tipleri incelenecektir. | ||
2 | Aiol, dor, ion ve korint mimarlık düzenleri işlenecektir. | ||
3 | Tiyatro, amphitiyatro yapıları görsel sunum eşliğinde bilgi verilerek, çeşitli örneklerle gösterilecektir. | ||
4 | Stoa, agora, bouleterion, stadium, hamam yapıları görsel sunum eşliğinde bilgi verilerek, çeşitli örneklerle işlenecektir. | ||
5 | Mezar terminolojisi görsel sunum eşliğinde bilgi verilerek, çeşitli örneklerle gösterilecektir. | ||
6 | Genel heykel kronolojisi, arkaik ve klasik dönem Grek heykelleri, malzeme ve yapım teknikleri ele alınacaktır. | ||
7 | Kaynakça gösterimi, dipnot, tez, ödev, makale yazma görsel sunum eşliğinde bilgi verilerek, çeşitli örneklerle işlenecektir. | ||
8 | Sanat Tarihinde Metot işlenecektir. | ||
9 | Bilmenin yolu, araştırma türleri incelenecektir. | ||
10 | Sanat Tarihi Terminolojisi, dini, eğitim, mezar, tarikat yapıları görsel sunum eşliğinde bilgi verilerek, çeşitli örneklerle işlenecektir. | ||
11 | Askeri yapılar, plan ve rölöve yapmak, malzeme, yapı elemanları görsel sunum eşliğinde bilgi verilerek, çeşitli örneklerle verilecektir. | ||
12 | Sosyal, ticaret ve savunma yapıları görsel sunum eşliğinde bilgi verilerek, çeşitli örneklerle işlenecektir. | ||
13 | Sivil ve su yapıları hakkında bilgi verilecektir. | ||
14 | Bezeme unsurları görsel sunum eşliğinde bilgi verilerek, çeşitli örneklerle işlenecektir. |
1. Ataöv, Türkkaya., Bilimsel Araştırma El Kitabı, İst. 1986. Day, R.A., Bilimsel Bir Makale Nasıl Hazırlanır Ve Yayımlanır, (Çev.Gülay Altay), Ankara, 1996. 2. Karpuz, Haşim., Arkeoloji Sanat Tarihi Ve El Sanatlarında Bilimsel Araştırma Teknikleri, Konya, 2001. 3. Özkan, Haldun, Sanat Tarihine Giriş, Erzurum, 2017. 4. M.Sözen, U.Tanyeli, Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. Remzi, İstanbul 1993. 5. Doğan Hasol, Mimarlık ve Yapı Sözlüğü, Yem Yay. İstanbul 2012.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 95 |
Ev Ödevi | 1 | 5 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |