GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ADSL-054 REKLAM VE BİLİNÇALTI Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin bilinçaltının işleyiş sürecini kavramalarını sağlamak ve nöropazarlamanın kullandığı yöntemler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Simge Aksu


1 Nöropazarlamanın kullanıldığı alanları ve ölçümleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Bilinçaltı ve reklamda kullanılan ikna stratejilerini ilişkilendirir.
3 Subliminal reklam mesajları ve karar alma sürecine etkisini yorumlar.
4 Nöropazarlamanın ne olduğu, kullanıldığı alanlar ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
5 Nöropazarlama süreçlerini bilir.

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Öğrenciler bu ders ile tüketicilerin bilinçaltı ve algılama arasındaki ilişkiyi anlayarak, subliminal mesajlarda kullanılan stratejileri ve imgeleri öğrenecek, beş duyu ve satın alma karar süreci arasındaki ilişkiyi kavrar, nöropazarlamanın kullanıldığı alanları ve ölçümleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin bilgi paketi hakkında bilgi, dersin önemi ve alana katkısı.
2 İkna sürecine giriş, ve ikna
3 İnsan beyni ve özellikleri, Beyine genel bir bakış, Beynin işlevleri ve işleyişine genel bir bakış
4 Beyin ve karar alma süreci, Bilinç ve bilinçaltı
5 Arketipler ve mitler
6 Duygularımız ve seçimlerimiz arasındaki ilişki
7 Duyular ve satın alma, Beş boyutlu marka
8 Algı eşiği ve subliminal eşik, Subliminal algı
9 Subliminal reklamcılık, Reklamda subliminal mesajlar
10 Nöropazarlama nedir? Nöropazarlamanın en çok kullanıldığı alanlar
11 Nöropazarlama araştırmalarında kullanılan bazı yöntemler (fMRI, EEG, Eye-tracking, EKG, MEG, Galvanik deri testi, yüz kodlama)
12 Nöropazarlamanın geleneksel pazarlama yöntemleri ile karşılaştırılması, Nöropazarlamanın avantajları ve kısıtlılıkları
13 Nöropazarlamanın geleneksel pazarlama yöntemleri ile karşılaştırılması, Nöropazarlamanın avantajları ve kısıtlılıkları

Sefer Darıcı (2018). Bilinçaltı Reklamcılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 4 1 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 3 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 4 1 4
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek