Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGB727 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste, öğrencilerin öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramları, öğrenmeyi etkileyen etmenleri ve öğrenme psikolojisinde etkili olan öğrenme-öğretme kuramları hakkında bilgi sahibi olmaları, açıklayabilmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca derste, bu kuramların uygulamadaki yansımalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Hamza ÖZ
1 | Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
2 | Öğrenmenin aşamalarını ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar. |
3 | Öğrenme kuramlarını açıklar. |
4 | Davranışçı kuramlardan edimsel koşullanma kuramını açıklar. |
5 | Davranışcı kuramlardan bitişiklik kuramını açıklar. |
6 | Yapılandırmacı öğrenme kuramını açıklar. |
7 | Sosyal öğrenme kuramını açıklar. |
8 | Öğrenme kuramlarını dikkate alarak öğrenme ortamları planlar. |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmaktadır.
Hayır
Öğrenme Psikolojisi & Kavramsal Çerçeve, Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler, Öğrenme Teorileri, Öğrenme Model & Stratejileri, Öğrenmede Pekiştirme & Motivasyon, Öğrenme Stilleri & Bireysel Farklılıklar, Öğrenmeyi Öğrenme & Düşünme Becerileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme Psikolojisinde Temel Kavramlar | ||
2 | Öğrenmenin Aşamaları ve Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler | ||
3 | Davranışçı Öğrenme Kuramları - Klasik Koşullanma | ||
4 | Davranışçı Öğrenme Kuramları - Bitişik Kuramları | ||
5 | Davranışçı Öğrenme Kuramları - Bağ Kuramları | ||
6 | Davranışçı Öğrenme Kuramları - Edimsel Koşullanma | ||
7 | Bilişsel Kuramlar | ||
8 | Sosyal Öğrenme Kuramı | ||
9 | Beyin Temelli Öğrenme Kuramı | ||
10 | Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı | ||
11 | Gestalt Kuramı | ||
12 | Bilgiyi İşleme Kuramı | ||
13 | Motivasyon Kuramları | ||
14 | Genel Değerlendirme-Öğrenme ortamı planlanması |
1. Senemoğlu, Nuray (2018). Gelişim Öğrenme ve Öğretim -Kuramdan Uygulamaya (25.Baskı) Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Oral, Behçet (Ed.). (2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Pegem Akademi Yayınları, Ankara. 3. Ekici, Gülay (Ed.). (2016). Öğrenme-Öğretme Kuramları ve Uygulamadaki Yansımaları. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Hayır
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Beyin Fırtınası | 7 | 1 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 99 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |