Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGB711 | ÇOCUKTA FEN VE MATEMATİK | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Erken çocukluk eğitiminde fen ve matematiğe ilişkin konu ve kavramlar, fen ve matematiğe yönelik etkinlik ve materyal hazırlama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
1 | Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemini açıklar. |
2 | Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinlikleri ile ilgili yöntemleri sıralar. |
3 | Okul öncesi dönemdeki çocuklar için fen etkinlikleri planlar. |
4 | Okul öncesi dönemdeki çocuklar için matematik etkinlikleri planlar. |
5 | Fen ve matematik etkinliklerine uygun materyaller geliştirir. |
6 | Fen ve matematik köşesinde bulunabilecek araç-gereç ve materyallere örnek verir. |
7 | Fen ve matematik etkinliklerini uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Bu ders kapsamında erken çocukluk eğitiminde fen ve matematiğe ilişkin konu ve kavramlar, fen ve matematiğe yönelik etkinlik ve materyal hazırlama konularına yer verilmiştir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi | ||
2 | Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi | ||
3 | Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi | ||
4 | Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri | ||
5 | Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri | ||
6 | Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri | ||
7 | Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri | ||
8 | Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri | ||
9 | Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri | ||
10 | Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinleri etkinlikleri olanlamada dikkat edilecek noktalar | ||
11 | Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinlikleri hazırlamada dikkat edilecek noktalar | ||
12 | Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinlikleri ile ilgili yöntemler | ||
13 | Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinlik örnekleri hazırlama ve örnekleri tartışma | ||
14 | Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinlik örnekleri hazırlama ve örnekleri tartışma |
Aktaş Arnas ,Y., Bilaloğlu Günay, R. ve Aslan D. 2007. Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Kök Yayıncılık, Ankara Aktaş Arnas,Y. 2005. Fen ve Matematik Öğreniyorum. Morpa Yayınevi, İstanbul Aktaş Arnas,Y. 2006. Okulöncesi Dönemde Matematik Öğretimi. Adana Nobel Tıp Kitabevi, Genişletilmiş 3. Baskı, Adana. Güven, Y.1999. Okulöncesinde Matematik. Ya-Pa Yayınları, İstanbul. Metin, N. 1992. Okulöncesi Dönemdeki Çocuklarda Matematik Kavramların Gelişimi. Ya-Pa Yayınları, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 64 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |