GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGB711 ÇOCUKTA FEN VE MATEMATİK Seçmeli Ders Grubu 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Erken çocukluk eğitiminde fen ve matematiğe ilişkin konu ve kavramlar, fen ve matematiğe yönelik etkinlik ve materyal hazırlama ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.



1 Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemini açıklar.
2 Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinlikleri ile ilgili yöntemleri sıralar.
3 Okul öncesi dönemdeki çocuklar için fen etkinlikleri planlar.
4 Okul öncesi dönemdeki çocuklar için matematik etkinlikleri planlar.
5 Fen ve matematik etkinliklerine uygun materyaller geliştirir.
6 Fen ve matematik köşesinde bulunabilecek araç-gereç ve materyallere örnek verir.
7 Fen ve matematik etkinliklerini uygular.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Bu ders kapsamında erken çocukluk eğitiminde fen ve matematiğe ilişkin konu ve kavramlar, fen ve matematiğe yönelik etkinlik ve materyal hazırlama konularına yer verilmiştir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
2 Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
3 Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinliklerinin çocuğun gelişimine etkisi
4 Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri
5 Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri
6 Erken çocukluk döneminde fen etkinlikleri
7 Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri
8 Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri
9 Erken çocukluk döneminde matematik etkinlikleri
10 Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinleri etkinlikleri olanlamada dikkat edilecek noktalar
11 Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinlikleri hazırlamada dikkat edilecek noktalar
12 Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinlikleri ile ilgili yöntemler
13 Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinlik örnekleri hazırlama ve örnekleri tartışma
14 Erken çocukluk döneminde fen ve matematik etkinlik örnekleri hazırlama ve örnekleri tartışma

Aktaş Arnas ,Y., Bilaloğlu Günay, R. ve Aslan D. 2007. Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Kök Yayıncılık, Ankara Aktaş Arnas,Y. 2005. Fen ve Matematik Öğreniyorum. Morpa Yayınevi, İstanbul Aktaş Arnas,Y. 2006. Okulöncesi Dönemde Matematik Öğretimi. Adana Nobel Tıp Kitabevi, Genişletilmiş 3. Baskı, Adana. Güven, Y.1999. Okulöncesinde Matematik. Ya-Pa Yayınları, İstanbul. Metin, N. 1992. Okulöncesi Dönemdeki Çocuklarda Matematik Kavramların Gelişimi. Ya-Pa Yayınları, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 14 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Ev Ödevi 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 64

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek