GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SIY728 GÜNCEL KENT SORUNLARI Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Lisans


Türkçe


Kent planlamasının en önemli iki boyutu tüzel ve yönetsel olanlarıdır. Bu ders çerçevesinde öncelikle Türkiye’de kentsel planlamaya ilişkin temel hukuki düzenlemeler ve sorunlar ele alınmaktadır. Daha sonra da planlamadan sorumlu kurumlar ve bu kurumların planlamaya ilişkin yetkileri değerlendirilmektedir.


Dr.Öğr.Üyesi Güven DENİZ


1 Yerel yönetim çalışmalarının geneline ilişkin kuramsal ve yöntemsel bilgiyi temel alabilir
2 Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplayabilir.
3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirebilir.
4 Yerel yönetime ilişkin kuramsal bilgiyi temel alabilir.
5 Yerel yönetime ilişkin yöntemsel bilgiyi temel alabilir

Birinci Öğretim


yok


yok


Türkiye’de kentsel planlamaya ilişkin temel hukuki düzenlemeler ve sorunlar, planlamadan sorumlu kurumlar ve bu kurumların planlamaya ilişkin yetkileri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İmar Hukuku-Kent Hukuku, İmar ve Planlama Yetkisi ve Kent Hukuku İçindeki Yeri Düz anlatım Kaynak okuma
2 Çeşitli Düzeylerde Yargılama ve İmar, Kamulaştırma Düz anlatım Kaynak okuma
3 Düzenleyici Birleştirim, Avrupa Kentsel Şartı ve Kentli Hakları
4 Üniter sistemlerde yerel yönetimler
5 İmar Hukuku-Kent Hukuku, İmar ve Planlama Yetkisi ve Kent Hukuku İçindeki Yeri
6 Çeşitli Düzeylerde Yargılama ve İmar, Kamulaştırma
7 Düzenleyici Birleştirim, Avrupa Kentsel Şartı ve Kentli Hakları
8 Üniter sistemlerde yerel yönetimler
9 Örnek Ülke İncelemeleri
10 Örnek Ülke İncelemeleri
11 Örnek Ülke İncelemeleri
12 Örnek Ülke İncelemeleri
13 Örnek Ülke İncelemeleri
14 Örnek Ülke İncelemeleri

ERSOY, Melih, KESKİNOK, H. Çağatay (edit.), Mekân Planlama ve Yargı Denetimi, Yargı Yayınevi, Ankara, 2000 GERAY, Cevat, "Kent Planlaması Konusunda Merkez ve Yerinden Yönetim İlişkileri", Amme İdaresi Dergisi, C. 6, S. 4(Aralık 1973), s. 48-58. KELEŞ, Ruşen, “Türkiye’de İmar ve Planlama Düzeni”, Mimarlık, No: 296, Aralık 2000



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 5 2 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 28 28
Okuma 7 2 14
Performans 1 5 5
Quiz için Bireysel Çalışma 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 117

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 5 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek