Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARK735 | LATİN DİLİ VE GRAMERİ II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, yüzey araştırması ve kazılarda ele geçen Latince yazıtlı buluntuların değerlendirmesini sağlamak.
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Bülent ŞENOCAK
1 | Latin Dili hakkında bilgi edinir. |
2 | Latin alfabesini, sözcüklerini, cümle yapısını temel düzeyde kavrarlar. |
3 | Latince yazıtların kullanıldığı alanlar hakkında fikir sahibi olunur. |
4 | Arkeoloji alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. |
5 | Arkeoloji alanı ile ilgili proje gerçekleştirme becerisine sahip olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Latince’deki kelimelerin eril, dişil ve cinssiz özelliklerinin anlatımı, buna göre çekim kuralları ve cümle yapıları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Latince dilinin grameri verilerek basit metin çözümlemeleri yapılacaktır. Ayrıca, Latince metinlerin, sık karşılaşılan kalıplaşmış ifade ve anlatımların nasıl çözümleneceği öğrencilere aktarılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Latin dilinin özellikleri, Latince nasıl öğrenilir üzerine öğrencilerle tartışma, salve amice, quid agitis Hodie | ||
2 | İsmin Halleri: Nominative, Genetive, Dative, Accusative, Ablative, Vocative hallerinin tanıtılması | ||
3 | Feminine çekim özellikleri, örnek tekil çekim: Porta, ae, f. örnek çoğul çekim: portae | ||
4 | Masculines çekim özellikleri, örnek tekil çekim: amicus, amici, m. Örnek çoğul çekim: amici | ||
5 | Neutrum çekim özellikleri, örnek tekil çekim: donum, i, n. Örnek çoğul çekim: dona | ||
6 | Sıfat çekimleri: Masc., Fem., Neut. Örnek tekil çekim: Magnus | ||
7 | Sıfat çekimleri: Masc., Fem., Neut. Örnek Çoğul çekim: Magni | ||
8 | Sum filli ve Praeses çekimi: sum, es, est, sumus, estis, sunt | ||
9 | Örnek cümle çözümü: Vergilius est amicus augusti Donum est magnum Sumus romani, sumus Romanae . vb cümleler. | ||
10 | Gelecek zaman çekimleri, Futurum :bo, bis, bit, bimus, bitis, bunt | ||
11 | Şimdiki zamanın hikayesi ,imperfectum: bam, bas, bat, bamus, batis, bant | ||
12 | Örnek cümle çözümü:Officium liberos viros semper vocabat Bella sunt mala et multa pericula habent Femina agricolae portam videt vb. cümleler | ||
13 | Possum fiili ve praesens, futurum, imperfectum tekil çekimleri | ||
14 | Possum fiili ve praesens, futurum, imperfectum çoğul çekimleri |
1. Wheelock, F., Wheelock Latin, New york 2005. 2. Perez, F. Z., Latince Grameri, İstanbul, 1968. 3. Öktem, F., Uygulamalı Latin Dili, İstanbul, 2006. 4. Alova, E.- Kabaağaç, S., Latince- Türkçe Sözlük, İstanbul, 1994. 5. Georg Rohde, Samim Sinanoğlu, Lingua Latina I, AÜ DTCF Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Okuma | 8 | 3 | 24 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 109 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |