GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ARK730 KOROPLASTİK SANATI I Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, koroplastik (pişmiş topraktan mamul figürinler) eserlerin üretim aşamalarını, kullanım alanları ile fonksiyon ve ikonografik özelliklerini öğretmektir.


Doç. Dr. Hacer SANCAKTAR


1 Koroplastik sanatı üretim aşamalarını öğrenirler.
2 Koroplastik eserlerin üretildiği önemli merkezleri öğrenirler.
3 Koroplastik eserlerin kullanım amaçlarını öğrenirler.
4 Koroplastik eserlerin mezar yapıları, evler, kutsal alanlar ile toplumsal yapılar içerisindeki yerlerini anlarlar.
5 Koroplastik eserlerin çeşitli uygarlıklar arasındaki bağlantılarını ve gelişimlerini kavrarlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste Terrakotta figürinlerin teknik özellikleri, üretim aşamaları, kullanım alanları ile Heykeltıraşlık sanatıyla olan ilişkileri incelenir. Daha sonra ise başlangıcından itibaren Yakındoğu, Kıbrıs, Kıta Yunanistan’ı, Anadolu ve Adalardaki pişmiş toprak figürün üretim merkezleri tanıtılır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Koroplastiğin tanımı ve tarihi. Önemli kaynakların tanıtılması.
2 Koroplastik eserlerin üretim aşamaları ve teknikleri. Kilin hazırlanması.
3 Koroplastik eserlerin üretim aşamaları ve teknikleri. El ile şekillendirme.
4 Koroplastik eserlerin üretim aşamaları ve teknikleri. Kalıpta üretim yöntemleri.
5 Fırınlama ve boyama teknikleri.
6 Paleolitik Çağ koroplastik eserleri
7 Neolitik Çağ koroplastik eserleri
8 Kalkolitik Çağ koroplastik eserleri
9 Tunç Çağı koroplastik eserleri
10 Tunç Çağı koroplastik eserleri
11 Hitit Dönemi koroplastik eserleri
12 Demir Çağı koroplastik eserleri
13 Değerlendirme
14 Final Sınavı

1. Besques, S., Figurines et reliefs grecs en terre cuite, Paris : Réunion des musées nationaux : Louvre, Département des antiquités grecques, étrusques et romaines, cop. 1994. 2. Goldman, H. “Excavation at Gözlükule, Tarsus 1936”. AJA 41, 2 1937. 3. Higgins, R.A., Greek terracottas, London : Methuen, 1967. 4. Işın, G., Patara Terrakottaları Hellenistik ve Erken Roma Dönemleri, Istanbul Ege Yalyinlai 2007. 5. Kleiner, G., Parlasca, K., Tanagrafiguren, Berlin [usw.] : De Gruyter, 1984. 6. Rohde, E., Griechische Terrakotten, Tübingen : Verl. E. Wasmuth, 1971. 7. Rous, I.H., Musées archéologiques d'Istanbul : catalogue des figurines en terres cuites grecques et romanes de Smyrne, Istanbul : Institut français d'études anatoliennes Georges Dumézil, 2016. 8. Rumscheid, F., Die figürlichen Terrakotten von Priene : Fundkontexte, Ikonographie und Funktion in Wohnhäusern und Heiligtümern im Licht antiker Parallelbefunde, Wiesbaden : Reichert, 2006. 9. Thompson, D. B., The Terracotta Figurines in the Hellenistic Period. 10. Troy 3. Princeton 1963. 11. Töpperwein, E., Terrakotten von Pergamon. Berlin 1976. 12. Uhlenbrock, J.P. et al, The coroplast's art : Greek terracottas of the Hellenistic world, New Rochelle (NY) : Aristide D. Caratzas, 1990. 13. Winter, F., Die Typen der Figürlichen Terrakotten. Band III, I - II. Teil. Berlin, Stuttgart 1903.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Makale Kritik Etme 6 4 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 3 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 4 24
Okuma 5 5 25
Quiz için Bireysel Çalışma 3 2 6
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19
ÖÇ 1 3 4 3 3 4 3 4 4 5 4 4 2 3 1 2 4 4 5 5
ÖÇ 2 3 4 3 3 4 3 4 4 5 4 4 2 3 1 2 4 4 5 5
ÖÇ 3 3 4 3 3 4 3 4 4 5 4 4 2 3 1 2 4 4 5 5
ÖÇ 4 3 4 3 3 4 3 4 4 5 4 4 2 3 1 2 4 4 5 5
ÖÇ 5 3 4 3 3 4 3 4 4 5 4 4 2 3 1 2 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek