GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ARK728 ROMA TARİHİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Roma Cumhuriyet Tarihinin ve Roma İmparatorluk Tarihinin siyasi, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel koşullarını göstermektir. Roma Tarihi, antik kaynaklar ve arkeolojik veriler üzerinden krolonojik olarak ilerlenecektir. Roma tarihinin genel özelliklerini kavratmak amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Özge ALTUN


1 Siyasal ve toplumsal yapının Roma Tarihini biçimlendirişini kavrar. Roma Tarihi üzerinden okumayı öğrenir.
2 Roma Tarihinin savaş, ticaret, ekonomi, sanat ve mimari üzerindeki etkisini tartışır.
3 Roma Tarihinde Cumhuriyet İmparatorluk yönetiminin siyasal alt yapısını kavrar.
4 Roma Tarihinde, Cumhuriyet ve İmparatorluk yönetiminde döneminin sanatsal önemini kavrar.
5 5. Roma Uygarlığını ele alan kaynakları değerlendirebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Roma'nın kuruluşu, siyasal yapılanması, sosyal ve kültürel yapısı tarihsel süreçte diğer medeniyetlerle ilişkileri ve etkileri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İtalya'da bulunan Erken Dönem Kültürleri
2 Etrüskler ve Yunan Koloni Kentleri
3 İtalya Yarımadası ve Roma'nın Kuruluşu
4 Roma Krallık Dönemi
5 Roma Cumhuriyet Kuruluşu
6 Roma Cumhuriyet Dönemi Siyasi Kurumlar ve Memuriyetler
7 Roma'nın Akdeniz ve Afrika'da Hâkimiyeti
8 Roma Cumhuriyet Rejiminin Çöküşü
9 Roma Cumhuriyet Rejiminin Çöküşü
10 MÖ 1. yy Meydana Gelen Siyasi Olaylar ve Eyaletler
11 MÖ 1.yy Meydana Gelen Siyasi Olaylar ve Eyaletler.
12 Roma İmpartorluk Rejiminin Kuruluşu ve Augustus
13 Roma İmpartorluk Rejiminin Kuruluşu ve Augustus
14 Değerlendirme

1. Demircioğlu, H., 1987. Roma Tarihi. I. Cilt, Ankara. 2. Atlan, S., 1970. Roma Tarihi’nin Ana Hatları, İstanbul. 3. Walbank,F. W. Cambridge Ancient History 7.2. The Rise of Rome to 220 BC., 2008 4. Astin, A.E. 1989. Cambridge Ancient History 8. Rome&the Mediterranean to 133 BC 5. Badian, E., 1968. Roman imperialism in the late Republic, Oxford. 6. Tekin, O., 2008: Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, İletişim Yayınları, İstanbul. 7. Eutropius: Roma Tarihinin Özeti, Humanitas Yunan ve Latin Klasikleri, Çev: Çiğdem Menzilcioğlu. 8. Akşit, O. (1985) Roma İmparatorluk Tarihi, İstanbul 9. Deighton, H.J., 1995. Eski Roma Yaşantısında Bir Gün,(Çeviren: Hande Kökten Ersoy, İstanbul, 1999). 10. Wheeler, M., 1997. Roma Sanatı ve Mimarlığı, London, (Çeviren: Z. K. Erden, İstanbul, 2004)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 1 2 2
Soru-Yanıt 8 5 40
Gösterme 4 6 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 4 4 16
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek