Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARK725 | ANTİK ÇAĞDA SOSYAL YAŞAM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Antik Yunan ve Roma Döneminde sosyal hayata dair kavramların, arkeolojik ve yazılı kaynaklar yardımıyla incelenerek toplumların sosyal yapısı ve yaşantıları hakkında bilgi sahibi olmak.
Arş. Gör. Dr. Emine Akkuş Koçak
1 | Antik Çağ toplumunun temel özelliklerini açıklar |
2 | Antik Çağda konutlar ve konut kullanımını hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Toplumun günlük hayat ile ilgili alışkanlıklarını tanımlar |
4 | Halkın günlük yaşayışında gelenek ve adetlerin yerini tartışır. |
5 | Antik Çağ toplumunun üretim faaliyetlerini tanımlar ve halkın günlük hayatta ihtiyaçlarını ne şekilde karşıladığını açıklar |
6 | Arkeolojik buluntuların antik dönemdeki fonksiyonlarını öğrenerek, objeleri tanıma ve daha iyi yorum yapabilme becerisine sahip olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Antik çağda sosyal ilişkiler, aile yaşamı, yemek alışkanlıkları, filozofların yaşantısı, yeme içme, giyim, takı vb. alışkanlıkları gibi konular anlatılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Antik dönemde toplumsal yapı ve sosyal sınıflar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
2 | Antik dönemde toplumsal kurumlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
3 | Antik dönemde ev hayatı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
4 | Antik dönemde kadının yeri ve çocuk eğitimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
5 | Antik dönemde mutfaklar ve beslenme kültürü | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
6 | Antik dönemde eğitim | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
7 | Antik dönemde eğlence: tiyatro, gladyatörler, spor ve olimpik oyunlar, müzik, dans | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
8 | Antik dönemde hamamlar ve yıkanma | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
9 | Antik dönemde dinsel törenler ve inanışlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
10 | Antik dönemde endüstriyel faaliyetler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
11 | Antik dönemde endüstriyel faaliyetler ve çeşitli meslekler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
12 | Antik dönemde ticaret ve ekonomi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
13 | Antik Dönemde ölü gömme adetleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
14 | Değerlendirme | Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
1. Blanck, H., Eski Yunan ve Romada Yaşam, İstanbul 1999. 2. Carcopino, J., Daily Life in Ancient Roma, New Haven, 1940. 3. Connolly, P.- Dodge, H., The AncientCity. Life in Classical Athens and Roma, Oxford, 1998. 4. Deighton, H.J., Eski Atina Yaşantısında Bir Gün, İstanbul, 2000. 5. Dürüşken, Ç., Antik Çağda Doğan Bir Eğitim Sistemi Rhetorica. Romada Rhetorica Eğitimi, İstanbul 1999.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 73 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 |