GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ARK720 RESTORASYON VE KONSERVASYON YÖNTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Restorasyon-Konservasyon uygulama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olarak kazılar sırasında ortaya çıkan eserlerin hangi koşullarda ve hangi tekniklerle saklanması gerektiğini kavramak


Dr. Öğr. Üyesi Özge ALTUN


1 Restorasyon ve Konservasyon uygulama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çeşitli arkeolojik malzemenin laboratuvar ortamda incelenmesini yapabilir.
3 Kazılar sırasında ortaya çıkan eserlerin hangi koşullarda ve tekniklerle saklanması gerektiğini kavrar.
4 Kazılar sırasında ortaya çıkan küçük buluntu veya mimari parçalara yapılacak ilk müdahaleleri öğrenir.
5 Restorasyon uygulamalarında bağlı kalınması gereken tüzükler hakkında bilgi sahibi olunur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Restorasyon ve Konservasyon nedir? Hangi durumlarda Restorasyon uygulamaları yapılır, hangi yasa ve tüzüklere bağlı kalınmalıdır? Restorasyon sırasında uygulanacak yöntemler ve malzeme seçimi nasıl yapılır? Konservasyon uygulamalarında dikkat edilmesi gereken özellikler nelerdir? Sorularının cevapları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı, içeriği ve kullanılacak kaynaklar. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
2 Restorasyon uygulamalarında bağlı kalınması gereken tüzükler ve içerikleri. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
3 Icomos Geleneksel Mimari Miras Tüzüğü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
4 Icomos Arkeolojik Mirasın Korunması Ve Yönetim Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
5 Icomos Mimari Mirası Koruma Bildirgesi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
6 Icomos Ahşap Mimari Mirasın Korunması İçin İlkeler Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
7 Tarihi Kentlerin Ve Kentsel Alanların Korunması Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
8 Taş Eserlerin Temizlenmesi ve Sağlamlaştırılması Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
9 Taş Eserlerin Restorasyonu Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
10 Ahşap Malzeme ve Özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
11 Alternatif Ahşap Malzemeler, Ahşap Malzemede Emprenye ve Diğer Koruma Malzemeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
12 Metal Malzeme ve Özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
13 Metal Malzemenin Temizlenmesi ve Korunması Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok
14 Değerlendirme Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap Yok

1. Ahunbay Z.,Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, 2004. 2. Zakar L. – Eyüpgiller K., Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri, 2015 3. Küçükkaya G., Taşların Bozulma Nedenleri, 2004.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 1 4 4
Soru-Yanıt 5 4 20
Gösterme 6 6 36
Bireysel Çalışma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 2 3 6
Ev Ödevi 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 108

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek