GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ARK720 RESTORASYON VE KONSERVASYON YÖNTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Restorasyon-Konservasyon uygulama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olarak kazılar sırasında ortaya çıkan eserlerin hangi koşullarda ve hangi tekniklerle saklanması gerektiğini kavramak


Dr. Öğr. Üyesi Özge ALTUN


1 Restorasyon ve Konservasyon uygulama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çeşitli arkeolojik malzemenin laboratuvar ortamda incelenmesini yapabilir.
3 Kazılar sırasında ortaya çıkan eserlerin hangi koşullarda ve tekniklerle saklanması gerektiğini kavrar.
4 Kazılar sırasında ortaya çıkan küçük buluntu veya mimari parçalara yapılacak ilk müdahaleleri öğrenir.
5 Restorasyon uygulamalarında bağlı kalınması gereken tüzükler hakkında bilgi sahibi olunur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Restorasyon ve Konservasyon nedir? Hangi durumlarda Restorasyon uygulamaları yapılır, hangi yasa ve tüzüklere bağlı kalınmalıdır? Restorasyon sırasında uygulanacak yöntemler ve malzeme seçimi nasıl yapılır? Konservasyon uygulamalarında dikkat edilmesi gereken özellikler nelerdir? Sorularının cevapları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı, içeriği ve kullanılacak kaynaklar.
2 Restorasyon uygulamalarında bağlı kalınması gereken tüzükler ve içerikleri.
3 Icomos Geleneksel Mimari Miras Tüzüğü
4 Icomos Arkeolojik Mirasın Korunması Ve Yönetim
5 Icomos Mimari Mirası Koruma Bildirgesi
6 Icomos Ahşap Mimari Mirasın Korunması İçin İlkeler
7 Tarihi Kentlerin Ve Kentsel Alanların Korunması
8 Taş Eserlerin Temizlenmesi ve Sağlamlaştırılması
9 Taş Eserlerin Restorasyonu
10 Ahşap Malzeme ve Özellikleri
11 Alternatif Ahşap Malzemeler, Ahşap Malzemede Emprenye ve Diğer Koruma Malzemeleri
12 Metal Malzeme ve Özellikleri
13 Metal Malzemenin Temizlenmesi ve Korunması
14 Değerlendirme

1. Ahunbay Z.,Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, 2004. 2. Zakar L. – Eyüpgiller K., Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri, 2015 3. Küçükkaya G., Taşların Bozulma Nedenleri, 2004.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 1 4 4
Soru-Yanıt 5 4 20
Gösterme 6 6 36
Bireysel Çalışma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 2 3 6
Ev Ödevi 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 108

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek