Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARK720 | RESTORASYON VE KONSERVASYON YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Restorasyon-Konservasyon uygulama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olarak kazılar sırasında ortaya çıkan eserlerin hangi koşullarda ve hangi tekniklerle saklanması gerektiğini kavramak
Dr. Öğr. Üyesi Özge ALTUN
1 | Restorasyon ve Konservasyon uygulama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Çeşitli arkeolojik malzemenin laboratuvar ortamda incelenmesini yapabilir. |
3 | Kazılar sırasında ortaya çıkan eserlerin hangi koşullarda ve tekniklerle saklanması gerektiğini kavrar. |
4 | Kazılar sırasında ortaya çıkan küçük buluntu veya mimari parçalara yapılacak ilk müdahaleleri öğrenir. |
5 | Restorasyon uygulamalarında bağlı kalınması gereken tüzükler hakkında bilgi sahibi olunur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Restorasyon ve Konservasyon nedir? Hangi durumlarda Restorasyon uygulamaları yapılır, hangi yasa ve tüzüklere bağlı kalınmalıdır? Restorasyon sırasında uygulanacak yöntemler ve malzeme seçimi nasıl yapılır? Konservasyon uygulamalarında dikkat edilmesi gereken özellikler nelerdir? Sorularının cevapları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, içeriği ve kullanılacak kaynaklar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
2 | Restorasyon uygulamalarında bağlı kalınması gereken tüzükler ve içerikleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
3 | Icomos Geleneksel Mimari Miras Tüzüğü | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
4 | Icomos Arkeolojik Mirasın Korunması Ve Yönetim | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
5 | Icomos Mimari Mirası Koruma Bildirgesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
6 | Icomos Ahşap Mimari Mirasın Korunması İçin İlkeler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
7 | Tarihi Kentlerin Ve Kentsel Alanların Korunması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
8 | Taş Eserlerin Temizlenmesi ve Sağlamlaştırılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
9 | Taş Eserlerin Restorasyonu | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
10 | Ahşap Malzeme ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
11 | Alternatif Ahşap Malzemeler, Ahşap Malzemede Emprenye ve Diğer Koruma Malzemeleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
12 | Metal Malzeme ve Özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
13 | Metal Malzemenin Temizlenmesi ve Korunması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
14 | Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | Yok |
1. Ahunbay Z.,Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, 2004. 2. Zakar L. – Eyüpgiller K., Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri, 2015 3. Küçükkaya G., Taşların Bozulma Nedenleri, 2004.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 4 | 4 |
Soru-Yanıt | 5 | 4 | 20 |
Gösterme | 6 | 6 | 36 |
Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 2 | 3 | 6 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 |