GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ARK718 ÇİVİ YAZISINA GİRİŞ Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, çivi yazılı dillerin çözülmesinin tarihçesini, çivi yazısının uygulandığı dilleri, çivi yazısının temel kavramlarını öğretmek ve Önasya’nın uluslararası diplomasi dili olan Akadca’ya yönelik temel bir dil seviyesi oluşturulmasıdır.


Dr. Öğr. Üyesi Serkan ERDOĞAN


1 Çivi yazısının çözümünün tarihsel sürecini ve çivi yazısı çözümünde karşılaşılan güçlükleri kavrayacaktır.
2 Çivi yazısının farklı dillerdeki kullanımı hakkında bilgi edinme ve çivi yazısının gelişiminin ana hatlarını öğrenecektir.
3 Akadca ve Sümerce hakkında temel bilgilere sahip olacaktır.
4 Temel düzeyde, çivi yazısı işaretlerini tanır.
5 Akadcanın (Eski Babil lehçesinin) gramerine ait bilgilere hâkim olacaktır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sümerce, Akadca, Eblaca, Aramice, Hititçe, Hurrice, Urartuca gibi çivi yazısının kullanıldığı dillerin temel özellikleri irdelenecek, çivi yazısının temel kavramları ve Akadca’nın temel düzeyde grameri basit metin örnekleri ile anlatılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kronolojik ve Coğrafi olarak Ders Konusunun Çerçevesinin Çizilmesi.
2 Çivi Yazısının Biçimsel Gelişimi.
3 Çivi Yazısının İçeriksel Gelişimi.
4 Çivi Yazısının Kullanıldığı Diller.
5 Çivi Yazısının Çözümü.
6 İdeogramlar ve Determinatifler.
7 Çivi Yazısında Bazı Temel İşaretler
8 Çivi Yazısında Bazı Temel İşaretler
9 Akadcada İsim ve Sıfatlarda Hal/Durum
10 Akadca Prepozisyonlar, Sıfatlar, Sıfat Çekimleri ve Şahıs Zamirleri.
11 Akadca İsim ve Sıfat Tamlamaları.
12 Akadca Fiiller.
13 Akadcada Fiil Çekimleri.
14 Değerlendirme

1. R. Labat – F. Malbran, Manuel d'Epigraphie Akkadienne, Paris, 1995. 2. M. Alparslan, Hititolojiye Giriş, İstanbul 2009. 3. J. Black – A. George – N. Postgate, A Concise Dictionary of Akkadian, Wiesbaden, 1999. 4. A. M. Dinçol, Eski Anadolu Dillerine Giriş, İstanbul, 1970.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Derse Katılım 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 6 2 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 9 9
Okuma 6 2 12
Ev Ödevi 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 77

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19
ÖÇ 1 3 3 3 1 2 2 3 3 4 4 3 3 4 3 2 3 4 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 1 2 2 3 3 4 4 3 3 4 3 2 3 4 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 1 2 2 3 3 4 4 3 3 4 3 2 3 4 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 1 2 2 3 3 4 4 3 3 4 3 2 3 4 3 3
ÖÇ 5 3 3 3 1 2 2 3 3 4 4 3 3 4 3 2 3 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek