Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARK718 | ÇİVİ YAZISINA GİRİŞ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, çivi yazılı dillerin çözülmesinin tarihçesini, çivi yazısının uygulandığı dilleri, çivi yazısının temel kavramlarını öğretmek ve Önasya’nın uluslararası diplomasi dili olan Akadca’ya yönelik temel bir dil seviyesi oluşturulmasıdır.
Dr. Öğr. Üyesi Serkan ERDOĞAN
1 | Çivi yazısının çözümünün tarihsel sürecini ve çivi yazısı çözümünde karşılaşılan güçlükleri kavrayacaktır. |
2 | Çivi yazısının farklı dillerdeki kullanımı hakkında bilgi edinme ve çivi yazısının gelişiminin ana hatlarını öğrenecektir. |
3 | Akadca ve Sümerce hakkında temel bilgilere sahip olacaktır. |
4 | Temel düzeyde, çivi yazısı işaretlerini tanır. |
5 | Akadcanın (Eski Babil lehçesinin) gramerine ait bilgilere hâkim olacaktır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sümerce, Akadca, Eblaca, Aramice, Hititçe, Hurrice, Urartuca gibi çivi yazısının kullanıldığı dillerin temel özellikleri irdelenecek, çivi yazısının temel kavramları ve Akadca’nın temel düzeyde grameri basit metin örnekleri ile anlatılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kronolojik ve Coğrafi olarak Ders Konusunun Çerçevesinin Çizilmesi. | ||
2 | Çivi Yazısının Biçimsel Gelişimi. | ||
3 | Çivi Yazısının İçeriksel Gelişimi. | ||
4 | Çivi Yazısının Kullanıldığı Diller. | ||
5 | Çivi Yazısının Çözümü. | ||
6 | İdeogramlar ve Determinatifler. | ||
7 | Çivi Yazısında Bazı Temel İşaretler | ||
8 | Çivi Yazısında Bazı Temel İşaretler | ||
9 | Akadcada İsim ve Sıfatlarda Hal/Durum | ||
10 | Akadca Prepozisyonlar, Sıfatlar, Sıfat Çekimleri ve Şahıs Zamirleri. | ||
11 | Akadca İsim ve Sıfat Tamlamaları. | ||
12 | Akadca Fiiller. | ||
13 | Akadcada Fiil Çekimleri. | ||
14 | Değerlendirme |
1. R. Labat – F. Malbran, Manuel d'Epigraphie Akkadienne, Paris, 1995. 2. M. Alparslan, Hititolojiye Giriş, İstanbul 2009. 3. J. Black – A. George – N. Postgate, A Concise Dictionary of Akkadian, Wiesbaden, 1999. 4. A. M. Dinçol, Eski Anadolu Dillerine Giriş, İstanbul, 1970.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Derse Katılım | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Okuma | 6 | 2 | 12 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 |