GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ARK708 GEÇ HİTİT ŞEHİR DEVLETLERİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı: MÖ 1200’ler sonrasında yıkılan Hitit İmparatorluğu sonrasında kurulmuş olan Geç Hitit kent devletlerinin kuruluşunu sosyal, siyasal etkileşimlerini, kültürünü, sosyal yaşamını, günümüze kadar gelmiş olan eserlerin incelenerek öğretilmesidir.


Dr. Öğr. Üyesi Serkan ERDOĞAN


1 Söz konusu coğrafyada yerleşik Geç Hitit yerleşmelerini tanır.
2 Hitit İmparatorluğu ile Geç Hitit Beylikleri arasındaki siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik ilişkileri öğrenir.
3 Geç Hitit Beylikler Dönemi'nde çevre kültür ve yerleşimlerle olan ilişkilerini kavrar.
4 Geç Hitit Sanatı'ndan örneklerle Hitit İmparatorluk Dönemi ile Geç Hitit Krallıkları dönemi arasındaki değişimi ve bu değişimin nedenlerini öğrenir.
5 Hitit Beylikleri Dönemi, sosyal, ekonomik vb. faktörlerin etkisini inceleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin içeriği: MÖ 1200’ler sonrasında yıkılan Hitit İmparatorluğu sonrasında kurulmuş olan Geç Hitit kent devletlerini, krallarını ve bu kentlerin mimarisi, plastik eserleri ve kültürleri ve inançlarını kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hitit İmparatorluğunun Yıkılışı ve Erken Demir Çağı.
2 Geç Hitit Krallıkları.
3 Geç Hitit Sanatının Genel Özellikleri.
4 Geç Hitit Sanatının Çevre Kültürlerle Etkileşimi.
5 Geç Hitit Geleneksel Akım: Karkamış.
6 Geç Hitit Geleneksel Akım: Zincirli.
7 Asur Etkili Geç Hitit Akımı.
8 Asur Etkili Geç Hitit Akımı.
9 Asurlaşmış Geç Hitit Akımı.
10 Aramileşmiş ve Fenikelileşmiş Geç Hitit Sanatı.
11 Geç Hitit Mimarlığı: Kent planlaması ve Ev Mimarisi.
12 Geç Hitit Mimarlığı: Anıtsal Mimari.
13 Geç Hitit Sanatı Genel Değerlendirme.
14 Değerlendirme.

1. Darga M. (1992) Hitit Sanatı, İstanbul. 2. Akurgal E. (2000) Anadolu Kültür Tarihi, Ankara. 3. Cavaıgnac, E. (1950) Les Hittites , Paris, s.85- 87 4. Çambel, H. (2006) Karatepe-Aslantaş Öyküsü, Boğazköy’den Karatepe’ye Hitit bilim Ve Hitit Dünyasının Keşfi, Yapı Kredi Kültür ve Sanat Yayıncılık, İstanbul. 5. Gelb, I.J. (1935) Hittite Hiyeroglyphs, Chicago Universty Pres, Chicago. 6. Gelb, I.J., (1939) Hittite Hiyeroglyphıc Monuments, Chicago. 7. Hawkıns, J.D., (1987) “The Kululu Lead Strips, Economic Documents in Hieroglyphic Luwian” Anatolian Studies, Vol. XXXVII, s. 135-162. 8. Hawkıns, J.D , (1989) “ More Late Hittite Funerary Monuments”, T. Özgüç’e Armağan, (Ankara 1989), s. 189-197 9. Kalaç, M., (1983) “Kayseri Müzesinde Bulunan Kululu (XII) Steli, Anadolu Araştırmaları, (İstanbul 1983), s. 167-170. 10. Kalaç, M., (1990) “Malpınar ve Kululu XIV Hiyeroglif Yazıtları” X. Türk Tarih Kongresi Bildirileri, (Ankara 1990), C.II, s. 607-608. 11. Kınal, F., (1958) “Karkamış Şehri Tarihi Hakkında’’ AÜDTCFD, XVI/ 1-2, 1958, s. 69- 77. 12. Macqueen, J.H., (2009) Hititler ve Hititler Çağında Anadolu, Ankara, Arkadaş Yayınevi. 13. Özyar, A., (2005) “Geç Hitit Krallıkları’’,Arkeo-Atlas 4, 2005, Arkeoloji Raporu,s. 10-16. 14. Sayce, A.H., (1881) “The Monument of The Hittites”, The Blingual Hittite and Cuneiform Inscriptions Tarkondemos, London 1881. 15. Yiğit, T., (2000) “ Tabal”, AÜDTCF Dergisi, S. 40, 3-4, (Ankara 2000) s. 177- 189.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Alan Çalışması 14 2 28
Beyin Fırtınası 3 1 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 7 2 14
Ev Ödevi 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19
ÖÇ 1 3 4 4 3 3 2 4 4 4 4 4 3 4 2 2 2 3 3 3
ÖÇ 2 3 4 4 3 3 2 4 4 4 4 4 3 4 2 2 2 3 3 3
ÖÇ 3 3 4 4 3 3 2 4 4 4 4 4 3 4 2 2 2 3 3 3
ÖÇ 4 3 4 4 3 3 2 4 4 4 4 4 3 4 2 2 2 3 3 3
ÖÇ 5 3 4 4 3 3 2 4 4 4 4 4 3 4 2 2 2 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek