GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ARK707 KALKOLİTİK DÖNEM KÜLTÜRLERİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 5,00

Lisans


Türkçe


Anadolu Kalkolitik Çağ Arkeolojisini yerleşimleri ile birlikte öğretebilmek ve çevre kültürlerle olan ilişkisini kavrayabilmek.


Dr. Öğr. Üyesi Serkan ERDOĞAN


1 Söz konusu coğrafyada yerleşmiş olan Kalkolitik kültür bölgelerini tanır.
2 Söz konusu coğrafyada yerleşmiş olan Kalkolitik kültür evrelerinin birbirleriyle olan ilişkilerini kavrar.
3 Söz konusu coğrafyada yerleşmiş olan Kalkolitik kültür evrelerinin detaylı tanımlamalarını yapabilir.
4 Anadolu ve Yakındoğu’da Kalkolitik Dönem sürecinden Kalkolitik döneme geçiş kavranır.
5 Kalkolitik mimari yapıların yapımında ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Anadolu ve Mezopotamya’da yer alan Kalkolitik Çağ yerleşimleri ile söz konusu çağın materyal kültürünün öğrenilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kalkolitik Dönem tanımı ve kavramsal tanımlamalar.
2 Derste konu alınacak dönemde Anadolu, Mezopotamya ve Yakındoğu coğrafyasının tanımı.
3 Kalkolitik Çağ yerleşimleri ve yaşam koşulları.
4 Kalkolitik Dönemde Yakındoğu ve Anadolu arasındaki karşılaştırma ve etkileşimler
5 Kalkolitik Dönem Seramik üretimi ve sanatı.
6 Kalkolitik Dönem ilk madenciler
7 Kalkolitik Dönemde alet teknolojisi.
8 Kalkolitik Dönemde alet teknolojisi.
9 Hacılar Höyük, Kuruçay Höyük.
10 Can Hasan Höyüğü, Köşk Höyük
11 Yümüktepe, Tülintepe
12 Değirmentepe, Norşuntepe
13 Tepecik, Hacınebi.
14 Değerlendirme

1. S.Harmankaya, O.Tanındı, M, Özbaşaran. TAY - Türkiye Arkeolojik Yerleşmeleri-2: Kalkolitik, Ege Yayınları, İstanbul, 1998. 2. Sevin V., Anadolu Arkeolojisi, DER Yayınları, İstanbul, 1999. 3. Yakar J., Prehistoric Anatolia: The Neolitihic Transformation and Early Chalcolitic Period, Tel Aviv Institute of Archaeology of Tel Aviv University, Tel Aviv, 1991. 4. Steadman, S. R. – McMahon Gregory (eds.), The Oxford Handbook of Ancient Anatolia (10.000 – 323 B.C.E.), Oxford University Press, New York, 2011.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 2 1 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 5 5 25
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 9 4 36
Okuma 8 4 32
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19
ÖÇ 1 3 4 3 4 3 2 3 3 4 4 4 2 4 3 4 2 4 3 3
ÖÇ 2 3 4 3 4 3 2 3 3 4 4 4 2 4 3 4 2 4 3 3
ÖÇ 3 3 4 3 4 3 2 3 3 4 4 4 2 4 3 4 2 4 3 3
ÖÇ 4 3 4 3 4 3 2 3 3 4 4 4 2 4 3 4 2 4 3 3
ÖÇ 5 3 4 3 4 3 2 3 3 4 4 4 2 4 3 4 2 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek