Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Phryg ve Urartu uygarlıklarını kronolojik gelişim çerçevesinde değerlendirebilir |
2 |
Phryg ve Urartuların siyasi ve toplumsal yapısının biçimlendirişini kavrar. |
3 |
Phryg ve Urartular’ın siyasi ve toplumsal yönden gelişimi üzerindeki etkisini tartışır. |
4 |
Phryg ve Urartular’ın yapısal ve sanatsal alt yapısını kavrar. |
5 |
Phryg ve Urartular’ın yönetiminde döneminin dinsel, yapısal ve sanatsal önemini kavrar. |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Önasya Demir Çağı’nın genel bir panoroması çizilerek Phrygia ve Urartu kültürünün arkeolojiye yön veren özellikleri değerlendirilecektir. |
|
|
2 |
Antik kaynaklardaki Phrygia ve Phrygia coğrafyası ve arkeolojik çalışmaların araştırma tarihçesi üzerinde durulacaktır. |
|
|
3 |
Arkeolojik veriler ve yazılı kaynaklar ışığında Phrygia tarihi, siyasi ve sosyo-ekonomik yapısı hakkında bilgi verilecektir. |
|
|
4 |
Phrygia’nın arkeolojik ve yazılı verilere dayanarak yerleşim modelleri ve mimari yapıları irdelenerek bilgi verilecektir. |
|
|
5 |
Phrygia kültürüne ait tümülüsler ve ölü gömme gelenekleri hakkında bilgi verilecektir. |
|
|
6 |
Phrygia sanatının gelişimi ve temel özellikleri üzerinde durulacaktır. |
|
|
7 |
Phrygia inanç sistemi ve panteonu hakkında arkeolojik ve yazılı veriler üzerinden bilgi verilecektir. |
|
|
8 |
Urartu tarihi yazılı kaynaklar ve arkeolojik veriler ışığında irdelenecektir. |
|
|
9 |
Urartu tarihi yazılı kaynaklar ve arkeolojik veriler ışığında irdelenecektir. |
|
|
10 |
Urartu yerleşimlerinin özellkleri, mimari yapıları ile ölü gömme gelenekleri irdelenecektir. |
|
|
11 |
Urartu sanatının gelişimi ve yayılımı incelenecektir. |
|
|
12 |
Urartu inanç sistemi ve Urartu panteonunda yer alan tanrıların arkeolojik ve yazılı veriler üzerinden irdelenerek bilgi verilecektir. |
|
|
13 |
Mimari, sanat ve inanç sistemi başta olmak üzere Phrygia ve Urartu kültürleri, yazılı kaynaklara ve arkeolojik veriler ışığında tartışılacaktır. |
|
|
14 |
Değerlendirme |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Ev Ödevi |
1 |
40 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Alan Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
4 |
4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
9 |
9 |
Okuma |
3 |
2 |
6 |
Ev Ödevi |
1 |
9 |
9 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
100
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PÇ 13 |
PÇ 14 |
PÇ 15 |
PÇ 16 |
PÇ 17 |
PÇ 18 |
PÇ 19 |
ÖÇ 1 |
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
3
|
3
|
4
|
|
|
3
|
|
4
|
3
|
ÖÇ 2 |
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
3
|
3
|
4
|
|
|
3
|
|
4
|
3
|
ÖÇ 3 |
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
3
|
3
|
4
|
|
|
3
|
|
4
|
3
|
ÖÇ 4 |
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
3
|
3
|
4
|
|
|
3
|
|
4
|
3
|
ÖÇ 5 |
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
3
|
3
|
4
|
|
|
3
|
|
4
|
3
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek