GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BMH720 DERLEYİCİ TASARIMI Seçmeli Ders Grubu 4 7 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin derleyici tasarımı ve geliştirme konularında bilgi ve becerilere sahip olmasını sağlamaktır.



1 Derleyici adımları hakkında temel bilgi; otomat teorisi ve biçimsel diller bilgisini kullanma becerisi.
2 Derleyiciler tarayıcı modüllerini tasarım ve geliştirme becerisi.
3 Derleyiciler için vakaya uygun ayrıştırıcı stratejilerini seçme becerisi.
4 Derleyici tasarımı ve gerçeklenmesi için gerekli olan güncel teknolojiler konusunda bilgi ve bu teknolojileri etkin bir şekilde kullanabilme becerisi.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders öğrencilere biçimsel bir dilden bir diğer biçimsel dile çeviri yapmak için kullanılan metodları açıklar. Ders, tarayıcı adımından başlayarak ayrıştırıcı tasarımı ve geliştirilmesine kadar kullanılan adımları açıklar. Ayrıca, ders anlamsal analiz ve lokal ve global derleyici optimizasyonu konularında bilgi verir. Ders sırasında, her öğrencinin lex ve yacc yazılım araçları kullanarak basit bir derleyici tasarlaması beklenir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derleme süreci Teorik ve Problem Çözme Yoktur
2 DFA'ların optimizasyonu, Regüler ifadeler Teorik ve Problem Çözme Yoktur
3 Lexical analiz Teorik ve Problem Çözme Yoktur
4 Gramerler Teorik ve Problem Çözme Yoktur
5 Syntax analiz Teorik ve Problem Çözme Yoktur
6 Soyut syntax ağaçları Teorik ve Problem Çözme Yoktur
7 Semantik analiz Teorik ve Problem Çözme Yoktur
8 Semantik analiz Teorik ve Problem Çözme Yoktur
9 Ara kod üretimi Teorik ve Problem Çözme Yoktur
10 Ayrıştırma (shift reduce) Teorik ve Problem Çözme Yoktur
11 Ayrıştırma (Recursive descent) First, Follow Teorik ve Problem Çözme Yoktur
12 Kod optimizasyonu Teorik ve Problem Çözme Yoktur
13 Dinamik bellek yönetimi Teorik ve Problem Çözme Yoktur
14 Register atama Teorik ve Problem Çözme Yoktur

A.V. AHO, M.S. LAM, R. SETHI, J.D. ULLMAN, “COMPILERS: PRINCIPLES, TECHNIQUES AND TOOLS, 2nd ED., ADDISON WESLEY, 2006. K.D. COOPER, L. TORCZON, “ENGINEERING A COMPILER”, 2nd ED., MORGAN KAUFMANN, 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama Sınavı 2 4 8
Tartışma 1 5 5
Gözlem 3 2 6
Proje Sunma 3 4 12
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 2 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 121

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek