Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BMH720 | DERLEYİCİ TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin derleyici tasarımı ve geliştirme konularında bilgi ve becerilere sahip olmasını sağlamaktır.
1 | Derleyici adımları hakkında temel bilgi; otomat teorisi ve biçimsel diller bilgisini kullanma becerisi. |
2 | Derleyiciler tarayıcı modüllerini tasarım ve geliştirme becerisi. |
3 | Derleyiciler için vakaya uygun ayrıştırıcı stratejilerini seçme becerisi. |
4 | Derleyici tasarımı ve gerçeklenmesi için gerekli olan güncel teknolojiler konusunda bilgi ve bu teknolojileri etkin bir şekilde kullanabilme becerisi. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders öğrencilere biçimsel bir dilden bir diğer biçimsel dile çeviri yapmak için kullanılan metodları açıklar. Ders, tarayıcı adımından başlayarak ayrıştırıcı tasarımı ve geliştirilmesine kadar kullanılan adımları açıklar. Ayrıca, ders anlamsal analiz ve lokal ve global derleyici optimizasyonu konularında bilgi verir. Ders sırasında, her öğrencinin lex ve yacc yazılım araçları kullanarak basit bir derleyici tasarlaması beklenir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derleme süreci | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
2 | DFA'ların optimizasyonu, Regüler ifadeler | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
3 | Lexical analiz | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
4 | Gramerler | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
5 | Syntax analiz | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
6 | Soyut syntax ağaçları | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
7 | Semantik analiz | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
8 | Semantik analiz | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
9 | Ara kod üretimi | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
10 | Ayrıştırma (shift reduce) | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
11 | Ayrıştırma (Recursive descent) First, Follow | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
12 | Kod optimizasyonu | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
13 | Dinamik bellek yönetimi | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
14 | Register atama | Teorik ve Problem Çözme | Yoktur |
A.V. AHO, M.S. LAM, R. SETHI, J.D. ULLMAN, “COMPILERS: PRINCIPLES, TECHNIQUES AND TOOLS, 2nd ED., ADDISON WESLEY, 2006. K.D. COOPER, L. TORCZON, “ENGINEERING A COMPILER”, 2nd ED., MORGAN KAUFMANN, 2012.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama Sınavı | 2 | 4 | 8 |
Tartışma | 1 | 5 | 5 |
Gözlem | 3 | 2 | 6 |
Proje Sunma | 3 | 4 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 |