Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BMH703 | BİLGİSAYAR GRAFİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Bilgisayar Grafiğinin temel prensiplerini, iki boyutlu(2B) ve üç-boyutlu(3B) ve grafik çizim işlemlerinin (transformasyon matrisleri, döndürme, taşıma, ölçeklendirme ) tekniklerini, 3B görmenin nasıl gerçekleştiğini öğretmektir Ayrıca, grafik projelerinin pratik programlama uygulamalarını endüstriyel standart grafik kütüphanelerinden biri olan OpenGL kullanarak gerçekleştirmektir.
1 | Bilgisayar grafiklerinin temelini kavrama |
2 | Temel grafik dönüşümlerini 2B ve 3B gerçekleştirme becerisi kazanma |
3 | Açık grafik programlama sistemlerini tanıma ve kullanma |
4 | Bilgisayar grafiginde kullanılan matematik alt yapısını öğrenme |
5 | Bilgisayar grafiklerinin uygulama alanları (oyun, animasyon, eğitim, tıp, vs.) konusunda bilgi sahibi olma |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yok
Temel grafik donanım ve yazılım kavramlarının tanıtımı, koordinat sistemleri, 2B ve 3B modelleme ve dönüşümler, 3B görme, perspektif dönüşümler, görünür yüzey tespit algoritmaları, renk kullanımı ve ışık, kaplama, OpenGL ve uygulamaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar Grafiğine Giriş | Teorik Anlatım | Yok |
2 | Genel Bakış (tarihçe, amaç, donanım ve yazılımlar) & Koordinat Sistemleri | Teorik Anlatım | Yok |
3 | Doğru Çizme Algortimaları | Teorik Anlatım ve Problem Çözme | Yok |
4 | 2B Homojen Koordinat Sistemi & Dönüşümler | Teorik Anlatım ve Problem Çözme | Yok |
5 | 3B Homojen Koordinat Sistemi & Dönüşümler | Teorik Anlatım ve Problem Çözme | Yok |
6 | 3B Görme | Teorik Anlatım | Yok |
7 | Perspektif Dönüşümler | Teorik Anlatım ve Problem Çözme | Yok |
8 | Perspektif Dönüşümler | Teorik Anlatım ve Problem Çözme | Yok |
9 | Görünür Yüzey Tespit Algoritmaları | Teorik Anlatım ve Problem Çözme | Yok |
10 | Renk Kullanımı, ışıklandırma ve gölgeleme | Teorik Anlatım ve Problem Çözme | Yok |
11 | Kaplama | Teorik Anlatım | Yok |
12 | OpenGL ve Uygulamaları | Teorik Anlatım ve Problem Çözme | Yok |
13 | OpenGL ve Uygulamaları | Teorik Anlatım ve Problem Çözme | Yok |
14 | OpenGL ve Uygulamaları | Teorik Anlatım ve Problem Çözme | Yok |
1.Computer Graphics: Principles and Practice in C, ISBN: 0201848406, James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes 2nd Edition, 1995 2. Fundamentals of Computer Graphics, Shirley 3. Computer Graphics (C Version), by Donald Hearn and M. Pauline Baker (Prentice Hall, 1997). 4. Computer Graphics Using OpenGL, F.S. Hill, Second Edition, Prentice Hall, 1990.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 135 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 3 |