GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BMH703 BİLGİSAYAR GRAFİĞİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, Bilgisayar Grafiğinin temel prensiplerini, iki boyutlu(2B) ve üç-boyutlu(3B) ve grafik çizim işlemlerinin (transformasyon matrisleri, döndürme, taşıma, ölçeklendirme ) tekniklerini, 3B görmenin nasıl gerçekleştiğini öğretmektir Ayrıca, grafik projelerinin pratik programlama uygulamalarını endüstriyel standart grafik kütüphanelerinden biri olan OpenGL kullanarak gerçekleştirmektir.



1 Bilgisayar grafiklerinin temelini kavrama
2 Temel grafik dönüşümlerini 2B ve 3B gerçekleştirme becerisi kazanma
3 Açık grafik programlama sistemlerini tanıma ve kullanma
4 Bilgisayar grafiginde kullanılan matematik alt yapısını öğrenme
5 Bilgisayar grafiklerinin uygulama alanları (oyun, animasyon, eğitim, tıp, vs.) konusunda bilgi sahibi olma

Birinci Öğretim


Yoktur


Yok


Temel grafik donanım ve yazılım kavramlarının tanıtımı, koordinat sistemleri, 2B ve 3B modelleme ve dönüşümler, 3B görme, perspektif dönüşümler, görünür yüzey tespit algoritmaları, renk kullanımı ve ışık, kaplama, OpenGL ve uygulamaları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilgisayar Grafiğine Giriş Teorik Anlatım Yok
2 Genel Bakış (tarihçe, amaç, donanım ve yazılımlar) & Koordinat Sistemleri Teorik Anlatım Yok
3 Doğru Çizme Algortimaları Teorik Anlatım ve Problem Çözme Yok
4 2B Homojen Koordinat Sistemi & Dönüşümler Teorik Anlatım ve Problem Çözme Yok
5 3B Homojen Koordinat Sistemi & Dönüşümler Teorik Anlatım ve Problem Çözme Yok
6 3B Görme Teorik Anlatım Yok
7 Perspektif Dönüşümler Teorik Anlatım ve Problem Çözme Yok
8 Perspektif Dönüşümler Teorik Anlatım ve Problem Çözme Yok
9 Görünür Yüzey Tespit Algoritmaları Teorik Anlatım ve Problem Çözme Yok
10 Renk Kullanımı, ışıklandırma ve gölgeleme Teorik Anlatım ve Problem Çözme Yok
11 Kaplama Teorik Anlatım Yok
12 OpenGL ve Uygulamaları Teorik Anlatım ve Problem Çözme Yok
13 OpenGL ve Uygulamaları Teorik Anlatım ve Problem Çözme Yok
14 OpenGL ve Uygulamaları Teorik Anlatım ve Problem Çözme Yok

1.Computer Graphics: Principles and Practice in C, ISBN: 0201848406, James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes 2nd Edition, 1995 2. Fundamentals of Computer Graphics, Shirley 3. Computer Graphics (C Version), by Donald Hearn and M. Pauline Baker (Prentice Hall, 1997). 4. Computer Graphics Using OpenGL, F.S. Hill, Second Edition, Prentice Hall, 1990.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 2 6
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 14 2 28
Proje Hazırlama 14 2 28
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 15 2 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 1 15
Toplam İş Yükü (saat) 135

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek