| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| IME007AS | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının matematik etkinlikleri geliştirme ve planlama konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
Doç. Dr. Ceylan GÜLER
| 1 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımını ve amacını anlama. |
| 2 | Bir etkinliğin sahip olması gerektiği özellikleri bilme |
| 3 | Etkinlik geliştirme ve uygulama |
| 4 | Örnek etkinlikleri değerlendirebilme |
| 5 | Matematik eğitiminde etkinlik kullanımının faydaları hakkında bilgi sahibi olma |
Birinci Öğretim
-
-
Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi, matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri, etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar, örnek etkinlikleri değerlendirme, etkinlik geliştirme, etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dönem planının yapılması ders ile ilgili amaç ve kapsam ile ilgili giriş | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 2 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 3 | Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 4 | Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 5 | Etkinlik hazırlama ve uygulamada dikkat edilecek hususlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 6 | Etkinlik hazırlama ve uygulamada dikkat edilecek hususlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 7 | Örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 8 | Örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 9 | Örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 10 | Etkinlik hazırlama | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 11 | Etkinlik hazırlama | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 12 | Etkinlik hazırlama | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 13 | Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
| 14 | Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Dede, Y., Doğan M.F. & Aslan-Tutak, F. (2021). Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları. Ankara: Pegem
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
| Rapor Sunma | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Takım/Grup Çalışması | 3 | 6 | 18 |
| Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
| Rapor Sunma | 3 | 2 | 6 |
| Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Rapor | 3 | 7 | 21 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 103 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 |