GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB015S OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Okul Dışı Öğrenme Ortamlarını Tanıtmak


Doç. Dr. Özgür BABAYİĞİT


1 Öğrenci, okul dışı öğrenme ortamlarını tanır.
2 Öğrenci, öğrenme açısından okul dışı ortamların önemini fark eder.
3 Öğrenci, okul dışı ortamları derslere göre sınıflar
4 Öğrenci, okul dışı öğrenme ortamlarının “öğrenci öğrenmelerindeki önemini” açıklar.
5 Öğrenci, okul dışı öğrenme ortamlarını mesleki yaşamında kullanmayı alışkanlık haline getirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları; okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi; okul dışı ortamlarda öğretim; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri; okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.); okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi; okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Önemi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
2 Kütüphaneler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
3 Müzeler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
4 Sanat Müzeleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
5 Bilim ve Teknoloji Müzeleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
6 Tarih Müzeleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
7 Geziler/Doğa Etkinlikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
8 Geziler/Doğa Etkinlikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
9 Botanik Parkları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
10 Botanik Parkları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
11 Sanayi Kuruluşları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
12 Milli Parklar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
13 Kitap Fuarları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
14 Tarihsel Anıtlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok

Öztürk Kömleksiz, F. (2022). Etkinliklerle müze eğitimi kitabı (2. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Gözlem 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 80
Rapor 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Gözlem 1 2 2
Rapor Hazırlama 1 20 20
Rapor Sunma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 5 4
ÖÇ 2 4 4 5 4
ÖÇ 3 4 4 5 4
ÖÇ 4 4 4 5 4
ÖÇ 5 4 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek