Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB012S | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı farklı ülkelerin eğitim sistemlerini çeşitli yönleriyle incelemek. Ve ülkelerin eğitim sistemlerini birbirleriyle ve ülkemizdeki durumla karşılaştırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Gül Şebnem ALTUNER ÇOBAN
1 | Karşılaştırmalı eğitimin amaç ve yararlarını açıklar. |
2 | Karşılaştırmalı eğitime ilişkin kavram ve yöntemleri açıklar. |
3 | Bir eğitim sistemini oluşturan unsurları analiz eder. |
4 | Gelişmiş ülkelerdeki eğitim sistemleriyle Türk eğitim sistemini karşılaştırır. |
5 | Türkiye’nin eğitim sistemi ile diğer ülkelerin sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve yöntemleri ve Farklı eğitim sistemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimle ilgili temel kavramlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
3 | İdeoloji ve eğitim | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
4 | Küreselleşme ve eğitim | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
5 | Karşılaştırmalı eğitimde uluslararası kuruluşlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
6 | Kalkınma hedeflerinde eğitim | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
7 | Eğitim göstergeleri ile eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
8 | Okul yöneticisi yetiştirme ve atama sreçlerinin kıyaslanması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
9 | Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişim süreçlerinin kıyaslanması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
10 | Öğretmen etkililiği ve denetim sistemlerinin kıyaslanması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
11 | Uluslararası raporlarının incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
12 | Uluslararası raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
13 | Uluslararası raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
14 | Uluslararası raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
Balcı, A. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Pegem a Aynal, S. (2012). Karşılaştırmalı eğitim yansımaları. Pegem a. Ada, S. & Baysal, N. (2013). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Pegem a. Gülcan, M. G., ve Şahin, F. (2021). Karşılaştırmalı eğitim tematik bir yaklaşım. Pegem
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 |
Okuma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 3 | 3 | 9 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 |