GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB012S KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı farklı ülkelerin eğitim sistemlerini çeşitli yönleriyle incelemek. Ve ülkelerin eğitim sistemlerini birbirleriyle ve ülkemizdeki durumla karşılaştırmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Gül Şebnem ALTUNER ÇOBAN


1 Karşılaştırmalı eğitimin amaç ve yararlarını açıklar.
2 Karşılaştırmalı eğitime ilişkin kavram ve yöntemleri açıklar.
3 Bir eğitim sistemini oluşturan unsurları analiz eder.
4 Gelişmiş ülkelerdeki eğitim sistemleriyle Türk eğitim sistemini karşılaştırır.
5 Türkiye’nin eğitim sistemi ile diğer ülkelerin sistemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır.

Birinci Öğretim


yok


yok


Karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve yöntemleri ve Farklı eğitim sistemleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Karşılaştırmalı eğitimle ilgili temel kavramlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
2 Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
3 İdeoloji ve eğitim Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
4 Küreselleşme ve eğitim Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
5 Karşılaştırmalı eğitimde uluslararası kuruluşlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
6 Kalkınma hedeflerinde eğitim Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
7 Eğitim göstergeleri ile eğitim sistemlerinin karşılaştırılması Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
8 Okul yöneticisi yetiştirme ve atama sreçlerinin kıyaslanması Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
9 Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişim süreçlerinin kıyaslanması Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
10 Öğretmen etkililiği ve denetim sistemlerinin kıyaslanması Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
11 Uluslararası raporlarının incelenmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
12 Uluslararası raporlarının değerlendirilmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
13 Uluslararası raporlarının değerlendirilmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
14 Uluslararası raporlarının değerlendirilmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok

Balcı, A. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Pegem a Aynal, S. (2012). Karşılaştırmalı eğitim yansımaları. Pegem a. Ada, S. & Baysal, N. (2013). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Pegem a. Gülcan, M. G., ve Şahin, F. (2021). Karşılaştırmalı eğitim tematik bir yaklaşım. Pegem



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Soru-Yanıt 1 10
Makale Kritik Etme 1 20
Okuma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 1 14
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Kritik Etme 3 3 9
Bireysel Çalışma 2 5 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 4 4
ÖÇ 2 5 4 4
ÖÇ 3 5 4 4
ÖÇ 4 5 4 4
ÖÇ 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek