| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MB010S | ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler hazırlamayı öğretmek.
Anabilim Dalı öğretim üyeleri
| 1 | Eleştirel düşünmenin özelliklerini tartışır. |
| 2 | Eleştirel düşünmeyi sağlayan yöntem ve teknikleri kullanır. |
| 3 | Eleştirel düşünmeye katkıda bulunacak bir ders planı hazırlar. |
| 4 | Analitik düşünmenin özelliklerini tartışır |
| 5 | Analitik düşünmeyi sağlayan yöntem ve teknikleri kullanır. |
| 6 | Analitik düşünmeye katkıda bulunacak bir ders planı hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eleştirel ve analitik düşünmenin özellikleri ve davranışsal göstergeleri, eleştirel ve analitik düşünmeyi sağlayan öğretim yöntem ve teknikleri, eleştirel ve analitik düşünmeyi ölçmede kullanılan yöntemler, eleştirel ve analitik düşünmeye dayalı planların hazırlanması.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Düşünmenin tanımı ve özellikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 2 | Anlamın tanımı, anlamlı öğrenmenin özellikleri. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 3 | Eleştirel düşünmenin tanımı ve özellikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | yok |
| 4 | Eleştirel düşünmeyi sağlayan öğretim yöntem ve teknikleri. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | yok |
| 5 | Eğitimde eleştirel düşünmenin kullanımı. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | yok |
| 6 | Eleştirel düşünmeye dayalı bir ders planının hazırlanması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | yok |
| 7 | Eleştirel düşünmeye dayalı örnek planların incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | yok |
| 8 | Analitik düşünmenin tanımı ve özellikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | yok |
| 9 | Analitik düşünmenin davranışsal göstergeleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | yok |
| 10 | Analitik düşünmeyi sağlayan öğretim yöntem ve teknikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | yok |
| 11 | Analitik düşünmeye dayalı bir ders planının hazırlanması | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | yok |
| 12 | Analitik düşünmeye dayalı örnek planların incelenmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | yok |
| 13 | Eleştirel ve analitik düşünmenin farklılıkları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | yok |
| 14 | Eleştirel ve analitik düşünmeye dayalı ders örnekleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | yok |
Ders Notları. Prof.Dr. Hasan Güner Berkant Berkant, H. G. (Ed.) Düşünme eğitimi. Paradigma Yayınları
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Quiz | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
| Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 94 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |