GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB010S ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler hazırlamayı öğretmek.


Anabilim Dalı öğretim üyeleri


1 Eleştirel düşünmenin özelliklerini tartışır.
2 Eleştirel düşünmeyi sağlayan yöntem ve teknikleri kullanır.
3 Eleştirel düşünmeye katkıda bulunacak bir ders planı hazırlar.
4 Analitik düşünmenin özelliklerini tartışır
5 Analitik düşünmeyi sağlayan yöntem ve teknikleri kullanır.
6 Analitik düşünmeye katkıda bulunacak bir ders planı hazırlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eleştirel ve analitik düşünmenin özellikleri ve davranışsal göstergeleri, eleştirel ve analitik düşünmeyi sağlayan öğretim yöntem ve teknikleri, eleştirel ve analitik düşünmeyi ölçmede kullanılan yöntemler, eleştirel ve analitik düşünmeye dayalı planların hazırlanması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Düşünmenin tanımı ve özellikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
2 Anlamın tanımı, anlamlı öğrenmenin özellikleri. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
3 Eleştirel düşünmenin tanımı ve özellikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği yok
4 Eleştirel düşünmeyi sağlayan öğretim yöntem ve teknikleri. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği yok
5 Eğitimde eleştirel düşünmenin kullanımı. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği yok
6 Eleştirel düşünmeye dayalı bir ders planının hazırlanması Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği yok
7 Eleştirel düşünmeye dayalı örnek planların incelenmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği yok
8 Analitik düşünmenin tanımı ve özellikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği yok
9 Analitik düşünmenin davranışsal göstergeleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği yok
10 Analitik düşünmeyi sağlayan öğretim yöntem ve teknikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği yok
11 Analitik düşünmeye dayalı bir ders planının hazırlanması Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği yok
12 Analitik düşünmeye dayalı örnek planların incelenmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği yok
13 Eleştirel ve analitik düşünmenin farklılıkları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği yok
14 Eleştirel ve analitik düşünmeye dayalı ders örnekleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği yok

Ders Notları. Prof.Dr. Hasan Güner Berkant Berkant, H. G. (Ed.) Düşünme eğitimi. Paradigma Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Beyin Fırtınası 5 1 5
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Quiz için Bireysel Çalışma 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek