| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MB007S | EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, formal programda yer alan öğrenmeleri desteklemek, formal program dışında öğrencinin bireysel, sosyal, duygusal ve yaşam becerilerini geliştirmektir.
Anabilim Dalı öğretim üyeleri
| 1 | Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar |
| 2 | Öğrenci, program dışı faaliyetlerin önemini ifade eder |
| 3 | Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi analiz eder |
| 4 | Öğrenci, program dışı faaliyetleri eğitim öğretim sürecinde nasıl kullanacağını ifade ede |
| 5 | Öğrenci, program dışı faaliyetlerin öğrenen motivasyonuna etkisini ifade eder. |
| 6 | Alanının öğretiminde ne tür program dışı faaliyetleri kullanacağını ifade eder |
| 7 | Öğrenci, Program dışı faaliyetlerin bireysel gelişim üzerindeki etkilerini açılar |
| 8 | Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri ve tedbirleri ifade eder |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul;okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Program dışı faaliyet kavramı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 2 | Program dışı faaliyet türler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 3 | Program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanım | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 4 | Program dışı faaliyetler ve öğrenen motivasyon | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 5 | Program dışı faaliyetlerin ve kalıcı öğrenme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 6 | Program dışı faaliyetler ve sosyal gelişim | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 7 | program dışı faaliyetler ve duygusal gelişim | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 8 | program dışı faaliyetler ve duygusal gelişim | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 9 | Program dışı faaliyetler ve ruhsal gelişim | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 10 | Program dışı faaliyetler ve bilişsel gelişim | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 11 | Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 12 | Gönüllülük ve Girişimciliğe yönelik program dışı faaliyetler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 13 | Dersin değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
| 14 | Dersin değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Yok |
Apple, M. W. (2012). Eğitim ve İktidar (2.baskı). (Çev. E.Bulut). İstanbul: Kalkedon Yayınları -Beane, J. A & Apple M. W. (2011). Demokratik Okullar (Çev. M.Sarı). Ankara: Dipnot Yayıncılık -Bilen, M. (2014). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi -Çengel, M. & Türkoğlu, A. (2016). Analysis through hidden curriculum of peer relations in two different classes with positive and negative classroom climates. Educational Sciences: Theory & Practice, 16, 1893?1919. -Çobanoğlu, R. & Engin-Demir, C. (2014). The visible side of the hidden curriculum in schools. Elementary Education Online, 13(3), 776-786 -Apple, M. W. (2017). Eğitim toplumu değiştirebilir mi? (Çev. Ed. Şakir Çınkır). Ankara: Anı Yayıncılık Özden Tepeköylü Öztürk ,Ders Dışı Etkinlikler ve Sporla İlgili Oyun Uygulamaları,nobel bilimsel eserler,1. Basım Baskı Necla Köksal ,Zeynep Ayvaz Tuncel , Eğitimde Program Dışı Etkinlikler , Kollektif PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK,Ankara,2019
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 |
| Okuma | 1 | 15 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 70 |
| Rapor | 1 | 10 |
| Rapor Sunma | 1 | 10 |
| Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Okuma | 13 | 2 | 26 |
| Rapor | 2 | 8 | 16 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 94 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 6 | 5 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 7 | 5 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 8 | 5 | 5 |