GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB007S EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, formal programda yer alan öğrenmeleri desteklemek, formal program dışında öğrencinin bireysel, sosyal, duygusal ve yaşam becerilerini geliştirmektir.


Anabilim Dalı öğretim üyeleri


1 Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar
2 Öğrenci, program dışı faaliyetlerin önemini ifade eder
3 Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi analiz eder
4 Öğrenci, program dışı faaliyetleri eğitim öğretim sürecinde nasıl kullanacağını ifade ede
5 Öğrenci, program dışı faaliyetlerin öğrenen motivasyonuna etkisini ifade eder.
6 Alanının öğretiminde ne tür program dışı faaliyetleri kullanacağını ifade eder
7 Öğrenci, Program dışı faaliyetlerin bireysel gelişim üzerindeki etkilerini açılar
8 Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri ve tedbirleri ifade eder

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul;okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Program dışı faaliyet kavramı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
2 Program dışı faaliyet türler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
3 Program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanım Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
4 Program dışı faaliyetler ve öğrenen motivasyon Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
5 Program dışı faaliyetlerin ve kalıcı öğrenme Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
6 Program dışı faaliyetler ve sosyal gelişim Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
7 program dışı faaliyetler ve duygusal gelişim Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
8 program dışı faaliyetler ve duygusal gelişim Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
9 Program dışı faaliyetler ve ruhsal gelişim Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
10 Program dışı faaliyetler ve bilişsel gelişim Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
11 Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
12 Gönüllülük ve Girişimciliğe yönelik program dışı faaliyetler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
13 Dersin değerlendirilmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok
14 Dersin değerlendirilmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Yok

Apple, M. W. (2012). Eğitim ve İktidar (2.baskı). (Çev. E.Bulut). İstanbul: Kalkedon Yayınları -Beane, J. A & Apple M. W. (2011). Demokratik Okullar (Çev. M.Sarı). Ankara: Dipnot Yayıncılık -Bilen, M. (2014). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi -Çengel, M. & Türkoğlu, A. (2016). Analysis through hidden curriculum of peer relations in two different classes with positive and negative classroom climates. Educational Sciences: Theory & Practice, 16, 1893?1919. -Çobanoğlu, R. & Engin-Demir, C. (2014). The visible side of the hidden curriculum in schools. Elementary Education Online, 13(3), 776-786 -Apple, M. W. (2017). Eğitim toplumu değiştirebilir mi? (Çev. Ed. Şakir Çınkır). Ankara: Anı Yayıncılık Özden Tepeköylü Öztürk ,Ders Dışı Etkinlikler ve Sporla İlgili Oyun Uygulamaları,nobel bilimsel eserler,1. Basım Baskı Necla Köksal ,Zeynep Ayvaz Tuncel , Eğitimde Program Dışı Etkinlikler , Kollektif PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK,Ankara,2019



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15
Okuma 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 70
Rapor 1 10
Rapor Sunma 1 10
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Sunma 2 1 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 13 2 26
Rapor 2 8 16
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5
ÖÇ 6 5 5
ÖÇ 7 5 5
ÖÇ 8 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek