| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MB002S | DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste öğrenme güçlüğü ile birlikte görülebilen eş tanılar, bu tanıların belirtileri, bu tanılara sahip çocukların özellikleri ve uygulanan müdahalelerin tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Bahadır İnan
| 1 | Öğrenme güçlüğüne eşlik eden tanıları ve yaygınlığını tanımlar. |
| 2 | Öğrenme güçlüğündeki eş tanılara yönelik tanı kriterlerini ve değerlendirmeleri açıklar. |
| 3 | Öğrenme güçlüğünde eş tanıya sahip bireylerin özelliklerini açıklar. |
| 4 | Öğrenme güçlüğündeki eş tanılara yönelik müdahaleleri açıklar. |
| 5 | DEHB ile diğer yetersizlik türleri arasındaki ilişkiyi bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme güçlüğü ile birlikte görülebilen eş tanıların çeşitleri, yaygınlığı, bunların tanı kriterleri, bu tanılara sahip bireylerin özellikleri, bu tanılara yönelik tıbbi tedavi ve eğitsel müdahaleler.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenme güçlüğünde eş tanıya giriş. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
| 2 | Öğrenme güçlüğüne eşlik eden tanıların çeşitleri ve yaygınlığı. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
| 3 | Öğrenme güçlüğünde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite bozukluğu (DEHB). | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
| 4 | DEHB’de önemli konular ve tıbbi tedavi. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
| 5 | DEHB’e yönelik eğitsel müdahaleler. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
| 6 | DEHB’e yönelik eğitsel müdahaleler. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
| 7 | Film gösterimi. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
| 8 | Öğrenme güçlüğünde üstün zeka ve üstün yetenek. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
| 9 | Üstün zekalılara yönelik eğitsel müdahaleler. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
| 10 | Kaygı ve duygu durum bozuklukları. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
| 11 | Kaygı ve duygu durum bozukluklarında tıbbi tedavi ve eğitsel müdahaleler. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
| 12 | Karşıt olma karşı gelme ve davranım bozuklukları. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
| 13 | Obsesif Kompulsif Bozukluk (OKB). | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
| 14 | Film gösterimi. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
Kurnaz, A., & Şengün, G. (2021). (Eds). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu. Pegem Akademi. Crosby, G., & Lippert, T. K. (2017). Dönüşüm DHEB. Solo Unitas. Ercan, E. S. (2008). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu. İstanbul: Doğan Kitap
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 70 |
| Rapor | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
| Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Rapor | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 88 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 |
| ÖÇ 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 |
| ÖÇ 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 |
| ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 |
| ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |