Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB001S | AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına asenkron veya senkron süreçlerde öğretim sürecini tasarlama ve yönetmeye ilişkin bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Doç. Dr. Kevser HAVA
1 | Açık ve uzaktan öğrenmenin tanımını yapabilecek ve buna ilişkin kavramları açıklar |
2 | Açık ve uzaktan öğrenmenin güçlü ve zayıf yönlerini açıklar |
3 | Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihsel gelişimini açıklar |
4 | Açık ve uzaktan öğrenmeye ilişkin temel kavramları, türleri ve yaklaşımları bilir. |
5 | Türkiye’de yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarını söyler. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Bu ders hem yüz yüze hem de bir eğitsel ağ olan Edmodo üzerinden ders sunumları, görsel işitsel ders materyalleri ve ödev paylaşımı şeklinde yürütülmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders izlencesi, ödev ve proje tanıtımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Uzaktan eğitimin tanımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Uzaktan eğitimi ile ilgili temel kavramlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Uzaktan eğitimde kullanılan teknoloji ve ortamlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Türkiye’de uzaktan eğitim uygulamaları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Uzaktan eğitimde eğiticilerin ve öğrencilerin rolü | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Uzaktan Eğitim Kuramları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | Uzaktan Eğitime İlişkin Araştırmalar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Internet ve Uzaktan Eğitim | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Uzaktan Eğitim Yazılımları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi.KIRIK, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.Akdemir, O. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 94 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |