GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB001S AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğretmen adaylarına asenkron veya senkron süreçlerde öğretim sürecini tasarlama ve yönetmeye ilişkin bilgi ve beceriler kazandırmaktır.


Doç. Dr. Kevser HAVA


1 Açık ve uzaktan öğrenmenin tanımını yapabilecek ve buna ilişkin kavramları açıklar
2 Açık ve uzaktan öğrenmenin güçlü ve zayıf yönlerini açıklar
3 Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihsel gelişimini açıklar
4 Açık ve uzaktan öğrenmeye ilişkin temel kavramları, türleri ve yaklaşımları bilir.
5 Türkiye’de yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarını söyler.

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Bu ders hem yüz yüze hem de bir eğitsel ağ olan Edmodo üzerinden ders sunumları, görsel işitsel ders materyalleri ve ödev paylaşımı şeklinde yürütülmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders izlencesi, ödev ve proje tanıtımı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Uzaktan eğitimin tanımı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Uzaktan eğitimi ile ilgili temel kavramlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 Uzaktan eğitimde kullanılan teknoloji ve ortamlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Türkiye’de uzaktan eğitim uygulamaları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Uzaktan eğitimde eğiticilerin ve öğrencilerin rolü Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Uzaktan Eğitim Kuramları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 Uzaktan Eğitime İlişkin Araştırmalar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 Internet ve Uzaktan Eğitim Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Uzaktan Eğitim Yazılımları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması

İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi.KIRIK, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.Akdemir, O. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Gözlem 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 5 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 10 30
Quiz için Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek