Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOS739 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Dersin temel amacı, öğrencilere anne karnından ergenliğin sonuna kadar ve yetişkin gelişimsel süreçleri fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal bileşenleriyle açıklama becerisi kazandırmaktır.
Doç. Dr. Ejder Çelik
1 | Çocukluğun tarihsel gelişimi ile insan gelişiminin temel ilkeleri fiziksel, bilişsel, duygusal, ahlaki ve sosyal olgunlaşma aşamalarında bilgi sahibi olur. |
2 | Gelişim psikolojisinin temel kavramları ve ilkeleri ile birlikte insanın fiziksel, bilişsel ve sosyo-psikolojikl gelişimleri kavrar. |
3 | Gelişim psikolojisi kuramları ve gelişim aşamaları ile ilgili araştırma-geliştirme konularında bilgi sahibi olur. |
4 | İnsanın gelişimsel sürecindeki aşamaları dikkate alarak ilgili kuramları ve çalışmaları yorumlar. |
5 | Gelişim psikolojisi konularına ve kuramlarına hakim olarak bu konuları toplumsal süreçlerle de ilişkilendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gelişimsel süreçlere ilişkin temel kavram ve ilkeler ve gelişim psikolojisinde kullanılan yöntemlerin yanı sıra, ergenlikten ölüme kadar geçen süre içindeki fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişimi kendine konu edinir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yaşam boyu gelişim | ||
2 | Gelişim psikolojisinin temel sorunları ve gelişimsel süreçleri incelemek için kullanılan desenler | ||
3 | Doğum öncesi gelişme ve doğum | ||
4 | Bebeklikten ergenliğe fiziksel gelişim: bedensel büyüme, hareket ve duyuların gelişimi | ||
5 | Bebeklikten ergenliğe bilişsel gelişim | ||
6 | Adolesan Dönemi Fiziksel ve Psikolojik Gelişmeler | ||
7 | Ergenlik Döneminde Fiziksel ve Psikolojik Değişim | ||
8 | Yetişkin kime denir? | ||
9 | Yetişkinlik dönemlerinin gelişimsel olarak incelenmesiyle ilgili temel kavramlar | ||
10 | Yetişkinlikte sosyal - duygusal değişimler | ||
11 | İlk yetişkinlik döneminin temel sorunları | ||
12 | Orta yetişkinlik döneminin temel sorunları | ||
13 | Yaşlılık döneminin temel sorunları | ||
14 | Ölüm, ölüme hazırlanma ve ölümü kabullenme |
Gelişim Psikolojisi Çocuk ve Ergen Gelişimi Mehmet Bilgin , Prof. Dr. Banu Yazgan İnanç , Yrd. Doç. Dr. Meral Kılıç Atıcı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 104 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 |