GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOS727 SUÇ SOSYOLOJİSİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Lisans


Türkçe


Suç ve şiddet kavramlarını öğretmek, suç türlerini, suçun nedenlerini, tarihçesini kavratmak, suç ve toplum ilişkisinin kurulmasını sağlamak.


Prof. Dr. Ejder Çelik


1 Suçu toplumsal bir olgu olarak kavrar.
2 Suç tanımı yapacaktır.
3 Suç etkinliğini anlar.
4 Suç türlerini öğrenir.
5 Suçu tarihsel bir perspektifle değerlendirir.
6 Suçu ortaya çıkaran koşullar hakkında görüş sahibi olur.
7 Farklı tarihsel koşullarda suçun kazandığı görünümü kavrar.
8 Suçu toplumsal kurumlarla ilişkilendirir.
9 Suç ile ilgili teorileri sosyoloji bağlamında değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders suç sosyolojisi tanım ve kuramlarını içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Suçla İlgili Temel Kavramlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma
2 Suç teorileri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma
3 Toplumsal Gelişim ve Suçluluk Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma
4 Bağımlılık Maddeleri Suçluluğu Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma
5 Suçun Tahmini ve Önlenmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma
6 Kadına yönelik şiddet ve Töre cinayetleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma
7 Toplumsal yapı ve suç Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma
8 Toplumsal yapı ve suç Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma
9 Suç ve sapma teorileri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma
10 Aile içi şiddet ve suç Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma
11 Suç önleme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma
12 Suç korkusu Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma
13 Suç mağduriyeti Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma
14 Terörizm Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Kitap okuma

Dolu, O. ve Bahar İ.(2014). Suç Sosyolojisi (AÖF), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. İçli ,T G.(2007). Kriminoloji, Ankara, Seçkin yayıncılık Demirbaş. T. (2005).Kriminoloji, Ankara Seçkin Yayıncılık.


Ders, öğretim üyesinin konu anlatımları, sınıf içi tartışmalar, soru-cevap yöntemi ve örnek olay analizleriyle yürütülecektir. Öğrencilerin derse aktif katılımı teşvik edilerek, haftalık değerlendirme soruları üzerinden bilgilerin pekiştirilmesi sağlanacaktır. Ayrıca ders kapsamında ödev ve kısa yazılı çalışmalarla öğrencilerin dersle ilgili kavramları yorumlama becerileri geliştirilecektir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 60
Tartışma 1 10
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 1 24 24
Bireysel Çalışma 3 5 15
Okuma 5 5 25
Ev Ödevi 1 28 28
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 1 3 4 4 5 5 3 3 2 3 4 4 5 5 1
ÖÇ 2 2 3 4 4 5 5 3 3 2 3 4 4 5 5 1
ÖÇ 3 2 4 4 5 5 5 3 3 2 3 4 5 5 5 1
ÖÇ 4 3 4 5 4 5 5 3 3 2 3 5 4 5 5 1
ÖÇ 5 2 3 3 3 4 4 2 2 2 2 3 3 4 4 1
ÖÇ 6 3 4 5 5 5 5 2 3 2 5 5 5 5 5 1
ÖÇ 7 2 3 3 2 4 4 2 2 2 3 3 3 4 4 1
ÖÇ 8 3 4 5 5 5 5 2 3 3 5 4 5 5 4 1
ÖÇ 9 3 5 5 5 5 5 2 4 4 5 4 5 5 4 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek